Anne-Elin Skrevet 28. april 2004 #1 Skrevet 28. april 2004 Jeg giftet meg jo på lørdag, og i og med at kjolen min har et lite slep, ble den litt møkkete etter en lang dag. Leverte kjolen inn til rensing på mandag, og jenta på renseriet sa at det kom ikke til å gå helt bort, det pleide å bli litt grått der den hadde vært møkkete. Så lurer jeg på, til dere som har renset kjolene deres, gikk det helt bort eller ble det "grått"? :klø:
Pip Skrevet 28. april 2004 #2 Skrevet 28. april 2004 No gifta eg meg på ein solrik dag i juni, og det var ikkje akkurat gjørme som kom på slepet, men litt skittent vart det no, i alle fall på kanten. Sidan kjolen min er i chiffon, vart eg råda tilå vaske han sjølv med nylonvask (tåler ikkje reinsing). Etter at eg gjorde det, forsvann alt som var på han. Synst det virkar merkeleg at ikkje reinseriet skal få vekk skiten - du leverte kjolen like etter byllaupet, sant? (Kunne forstått det viss han hadde lege i månadsvis med skiten på...)
*Lene* Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Ja, det hørtes da merkelig ut? Klarer renseriet virkelig ikke å fjerne møkka fra kjolen din???? Hmmm... Tror kanskje jeg hadde tatt den med meg et annet sted!
jea Skrevet 29. april 2004 #4 Skrevet 29. april 2004 Venninda mi som gifta seg i fjor hadde gått på stranden og kjolen hennes var rimelig møkette i slepet..Hun leverte den på rens på skedsmo,der kristins leverer sine kjoler til rens..Hennes ble ren den :-)
Lullu Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 No gifta eg meg på ein solrik dag i juni' date=' og det var ikkje akkurat gjørme som kom på slepet, men litt skittent vart det no, i alle fall på kanten. Sidan kjolen min er i chiffon, vart eg råda tilå vaske han sjølv med nylonvask (tåler ikkje reinsing). Etter at eg gjorde det, forsvann alt som var på han. Synst det virkar merkeleg at ikkje reinseriet skal få vekk skiten - du leverte kjolen like etter byllaupet, sant? (Kunne forstått det viss han hadde lege i månadsvis med skiten på...)[/quote'] Takk!! Har også chiffon-kjole! La du du den nederste delen + slep i vann da eller?
Anne-Elin Skrevet 29. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 29. april 2004 Ja, jeg syntes også det var litt rart at de ikke skulle klare å få bort all møkka, den var ikke såå møkkete, men litt ble det jo nederst på kanten av slepet. Leverte den også mandagen etter bryllupet, så møkka ikke skulle få "festa"seg skikkelig. Utleiekjoler ser jo som regel ikke grå ut? Og de må jo ha blitt rensa....Men jeg vet ikke helt, jeg leverte kjolen på kvelden på mandag, og da sto det en jente der som kanskje ikke hadde mest greie på det da kanskje? Hun så ikke på kjolen, den lå i posen sin,og jeg forsto det sånn at ikke hun skulle gjøre noe med den. Skal hente den på onsdag, så da får vi se....
Tyren Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Kjolen min ble helt ren på rens, men den ble renset i rensemaskin. Når jeg leverte kjolen til venninden min, så ble den grå under slepet, men det var fordi den ikke hadde blitt renset, men kjørt i vaskemaskin, noe som ikke var like effektivt - vistnok... Pynten kunne nemlig smelte, derfor ble den heller vasket. Enkelte vaskerier vasker den to-tre ganger for at den skal bli nesten like fin, hvis de gjør det, så skal den i utgangspunktet ikke bli grå.
Tvilling76 Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 Jeg hadde langt slep og dette ble selvsagt ganske møkkete. (Flere fotavtrykk og støv fra asfalten). I tillegg var det sølt litt rødvin på den. Jeg leverte min på rens på Storo senteret og fikk beskjed om at de ikke kunne garantere for at de fikk den ren. De fikk bort både rødvin og fotmerker. Hvordan vet jeg ikke (og det bryr jeg meg heller ikke om), men kjolen ble ren og perlene som var sydd på er fortsatt like hele. Lykke til!
Martha Stewart Skrevet 29. april 2004 #9 Skrevet 29. april 2004 Hvor mye har dere betalt for rens av brudekjole? Regner med at jeg ender opp med å kjøpe kjole, ikke leie, og da er kostnad til rens noe som må tas med i det totale bryllupsbudsjettet. Når man leier, så er det vel brudekjolesalongen som tar ansvaret for rens etterpå?
Tvilling76 Skrevet 29. april 2004 #10 Skrevet 29. april 2004 Hvor mye har dere betalt for rens av brudekjole? Regner med at jeg ender opp med å kjøpe kjole' date=' ikke leie, og da er kostnad til rens noe som må tas med i det totale bryllupsbudsjettet. Når man leier, så er det vel brudekjolesalongen som tar ansvaret for rens etterpå?[/quote'] Jeg betalte 1100,- for rens av min kjole (Eller restauranten hvor vi hadde selskapet, da det var de som hadde sølt rødvin på meg). Leier du, er rens inkl i prisen.
Tyren Skrevet 29. april 2004 #11 Skrevet 29. april 2004 For rensing av kjolen min betalte jeg 650,- og for den jeg leverte inn på Storo Senteret for venninden min betalte hun 800,-.
Pip Skrevet 29. april 2004 #12 Skrevet 29. april 2004 Eg la heile kjolen i vatnet eg - tenkte det kunne jo vere greit at han vart gullande rein før eg hengde han vekk. Nylonvask og lunka vatn er så mildt at det ikkje slit på kjolen uansett... Men du kan sikkert legge berre slepet nedi viss du ynskjer det!
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #13 Skrevet 30. april 2004 Tyren: Hvor leverte du kjolen din til rens. Foreldrene mine har spurt et renseri og der skulle de ha mellom 700 og 1200. Jeg synes 1200 var litt mye. Noen som vet om noen gode og ikke så dyre renserier i Oslo øst?
Ninach Skrevet 30. april 2004 #14 Skrevet 30. april 2004 Jeg renser kjolen min på renseri i Oslo etter bruk. Dette renseriet har spesielle rensemaskiner som kun er for brudekjoler, og da føler jeg meg trygg. De fleste renseri renser brudekjoler på bestemte dager i uken ( de dagene maskinene er nydestillerte ), før de bruker dem til andre klær. Har fått en meget flott pris: kr. 450,- - garantert ren og skadefri! 8) 8) De sa at mange av renseriene har unaturlige høye priser på brudekjoler, og at en måtte bare stå på krava når det gjaldt dette! klem ninach
Ninach Skrevet 30. april 2004 #16 Skrevet 30. april 2004 Det er Vika Rens i Vika. ( Rett over gaten fra Manpower ) klem ninach
-ida- Skrevet 30. april 2004 #18 Skrevet 30. april 2004 Jeg leverete inn en penkjole i sommer som sto at hkunne renses, der smeltet mye av pynten og kjolen er ødelagt. Jeg vil vaskemin etter bryllupet jeg eller i allefall si fra da det er mye pynt på kjolen min nå også. Vil at den skal være så fin som mulig!!
Anne-Elin Skrevet 6. mai 2004 Forfatter #20 Skrevet 6. mai 2004 I dag var jeg og hentet brudekjolen min på renseriet, og de hadde fått den helt ren og fin, kunne ikke se at den var blitt brukt en gang Så nå ble jeg glad, var redd slepet skulle forbli grått, slik som hun jenta som var der da jeg leverte den sa. Sløret har de også vasket og strøket for meg. Betalte 700,-kr. for det hele. Så nå er kjolen tilbake hos meg ( rart hvor glad man kan bli i en kjole, som att på til ikke kan brukes noe mer (av meg iallefall). Akkurat nå ringte fotografen også, vi skal se på bildene i morgen! Å, gleder meg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå