Gjest Henning Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Før alle friker helt ut her, la meg forklare og spørre om dere synes det jeg gjorde var overilt. Møtte en jente for 4-5 måneder siden og har vært sammen i 2-3 mnd. I starten var det ganske uforpliktende. Vi tok en kaffe, meldte litt frem og tilbake før vi begynte å rote ca 3-4 uker etter vi møttes. Vi hadde sex første gang 1-2 uke etter det igjen (hun ville vente og at forholdet skulle være mer enn kun sex). Så langt så bra. Hun nevnte at hun hadde en pulevenn helt i starten. Husker ikke helt hva vi snakket om eller hvordan vi kom inn på det, men hun sa noe om at det var lenge siden hun hadde hatt sex og forrige gang var med en pulevenn som kun var sex, ingenting seriøst med. Jeg ble litt skeptisk og sa at jeg synes hele pulevenngreia er litt "trashy", men lot det ligge. Uansett, jeg fant nylig ut at hun hadde hatt sex med denne pulevennen mellom første gang vi møttes for kaffe og da vi begynte å rote. Ikke spør meg hvordan, men jeg fikk vite det fra sikkert hold. Hun har ikke vært utro etter at vi ble sammen, men jeg synes dette var helt uakseptabelt. Jeg liker henne svært godt, men for meg er dette så respektløst at jeg har ikke ord. Møtte henne i går og sa til henne at det var slutt og grunnen var at hun hadde hatt sex med pulevennen etter vi hadde tatt en kaffe. Hun innrømte det, men sa det kun var sex og vi ikke hadde begynt å rote da. Jeg sto på mitt og dro hjem. Jeg kjente at jeg ble rasende da jeg fikk vite om det og det var helt uaktuelt å fortsette forholdet. Overreagerer jeg?
Noteknekk Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Ja det syns jeg du gjør. Du skriver jo selv at det var en helt uforpliktende kaffe, dere hadde ikke begynt å holde på en gang, og da kan du jo ikke forvente at hun allerede er eksklusiv med deg. Jeg kan dermed ikke se at dette var respektløst fra hennes side. Helt forståelig at du synes det kan være sårt, at hun hadde sex med en annen så kort tid før dere begynte, men jeg syns likevel ikke at hun kan klandres for det, i og med at dere ikke hadde begynt å holde på enda . 29
Gjest Gjestt Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Ja. Hvordan kunne hun vite at dere kom til å bli sammen før dere i det hele tatt hadde snakket om det? Hvordan kunne hun vite at du likte henne? Det blir bare for teit.
Gjest Henning Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Ja. Hvordan kunne hun vite at dere kom til å bli sammen før dere i det hele tatt hadde snakket om det? Hvordan kunne hun vite at du likte henne? Det blir bare for teit. Det var hun som spurte meg om å ta en kaffe og det var hun som helt klart var mest interessert i begynnelsen. Så poenget her er jo at hun likte meg godt, men hadde likevel sex med denne pulevennen. Kun for å få "pult litt". Hun klarte altså ikke holde seg, til tross for at hun hadde møtt en fyr hun likte? (meg)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Vel, jeg kan godt se at hun syntes det var greit å fortsette med sine pulevenn-vaner frem til dere var i et forpliktende forhold. Synes igrunn ikke hun fortjener særlig kjeft for det. Samtidig har vi alle forskjellige grenser, og dine er ikke urimelige. Jeg forstår at du ønsker en som ikke har et så simpelt forhold til sex som hun her, og når hun i tillegg ville vente med sex med deg fordi "forholdet skulle være mer enn sex" har jeg all verdens forståelse for at du opplever det som respektløst. Så. Ikke kjeft særlig på henne, bare innse at hun har et så radikalt annerledes syn på dette enn deg at det er uforenlig. Og gå din vei. Forhold er helt frivillige, og jeg klandrer deg overhodet ikke for din innstilling til dette. Hun har gjort noe som bryter veldig dine grenser, selv om hun selv sikkert mener hun ikke har veket en tomme fra eksemplarisk oppførsel. Dere er forskjellige. Stålsett deg, forresten. Det brygger opp til shitstorm, typen tråder ender som regel med at du får huden full.Anonymous poster hash: 874ae...125 10
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Det er lett å si for oss som står på utsiden. Du overreagerer kanskje litt, men det er jo du som sitter med følelsene. Jeg ville blitt satt ut selv, men brukt litt tid og kjent på det, for jeg synes igrunnen ikke hun har gjort noe som er så galt! håper dere finner ut av det jeg! Lykke til!Anonymous poster hash: 6348a...7c8 1
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Videre, jeg og henne skulle altså vente med å ha sex, fordi hun ville forholdet vårt skulle bety mer enn kun sex, men hun kunne altså ha uforpliktende sex med denne fyren etter at vi traff hverandre? Til tross for at hun allerede da likte meg godt. For meg er dette så uakseptabelt at jeg kjenner jeg blir irritert bare over å tenke på det. Holdt meg dog helt rolig når jeg snakket til henne. Sa kun det var over pga det hun gjorde og hun trengte ikke ta kontakt med meg igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Ingen her kan si at du overreagerte. Hva som er akseptabelt for de, trenger ikke være akseptabelt for deg. For min del hadde det vært veldig turn-off hvertfall. Anonymous poster hash: d3944...4c7 7
frøkna Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Hun dama har du jo allerede dumpa. Hun overskred en grense som du ikke klarte å svelge, og sånn er det bare. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg nok blitt litt skuffet, men ville ikke dumpet noen over det.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Jeg hadde gjort som deg ts. Jeg puler ikke på andre mens jeg går på kafe med andre. Noen er liberale, og hun var nok ikke noe for deg. Hun hadde andre grunnleggende normer enn deg.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Synes det er like greit du reagerte, man er ikke mye glad i seg selv, eller andre når man har pulevenner og kan dra på seg både det ene og det andre av kjønnssykdommer, drit ekkelt. Anonymous poster hash: a3435...3d1 2
Gjest enig med TS Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 Støtter TS he rjeg. Hvis jeg og ei jente hadde vært i bli kjent fasen. Kaffe, middag , sms og alt det som fører med seg. Det er en periode som er vanskelig hvor og man prøver å gjøre seg til sitt beste for å "vinne" den jenta man liker. Så finner man ut at imellom "datene" puler hun en annen. Vel det hadde avsluttet tvert for min del. For dere som syntes det er greit. Når går grensen for NÅR det ikke er greit å pule andre. Etter første "kaffedate" er det tydeligvis ok. Er det etter første middag, kino, overnatting eller skal man først ha en samtale hvor man avtaler at fra nå er vi ekslusive??? Når jenta leser din nattameldig i en annen manns seng er det ikke ok for meg ihvertfall.
Mike Waters Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Støtter TS he rjeg. Hvis jeg og ei jente hadde vært i bli kjent fasen. Kaffe, middag , sms og alt det som fører med seg. Det er en periode som er vanskelig hvor og man prøver å gjøre seg til sitt beste for å "vinne" den jenta man liker. Så finner man ut at imellom "datene" puler hun en annen. Vel det hadde avsluttet tvert for min del. For dere som syntes det er greit. Når går grensen for NÅR det ikke er greit å pule andre. Etter første "kaffedate" er det tydeligvis ok. Er det etter første middag, kino, overnatting eller skal man først ha en samtale hvor man avtaler at fra nå er vi ekslusive??? Når jenta leser din nattameldig i en annen manns seng er det ikke ok for meg ihvertfall. Det er fullt ut mulig å mene at det er ugreit det hun gjør, og fremdeles mene at han overreagerer. Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det hun gjorde, men jeg kan forstå at det er en vrien sak for mange. Å bli rasende syntes jeg er å overreagere, men at han bryter kontakten er en ærlig sak selv om jeg muligens ikke hadde gjort det samme. Må nesten sette meg i samme situasjon først 4
wolfpotion Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Jeg synes ikke du overreagerer, det kommer helt ann på hva du føler selv. Hvis du ikke kan fortsette med denne jenta utifra det som har skjedd, synes jeg ikke du skal gjøre det, selv om andre tilfeldige mennesker på en forum synes du overreagerer. Alle har forskjellige grenser 2
I Grosny Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 (endret) Det er fullt ut mulig å mene at det er ugreit det hun gjør, og fremdeles mene at han overreagerer. Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det hun gjorde, men jeg kan forstå at det er en vrien sak for mange. Å bli rasende syntes jeg er å overreagere, men at han bryter kontakten er en ærlig sak selv om jeg muligens ikke hadde gjort det samme. Må nesten sette meg i samme situasjon først Jeg forsto det slik at han kjente raseriet, men ikke utagerte, så da var det ikke overreaksjon. Jenta gjorde ingen formelle feil her, men det er allikevel enorm forholdssatsningssvakhet å knulle andre selv i den tidlige datingfasen før intimitet oppstår. Formelt har ikke TS rett til å bli sint, men som ett levende og følende menneske så hadde han vært litt avstumpet dersom han ikke hadde kjent noe sinne eller noe. Dumping eller ei? Ikke vet jeg, men det er forståelig å ønske seg litt mer dedikert dame. Endret 26. september 2013 av I Grosny 9
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 Kommer litt an på intensjonene helt i starten (fra tidspunktet dere tok en kaffe). Om den var å bli bedre kjent for å ta sikte på et forhold så syntes jeg ikke du er urimelig, men om det var mer tilfeldig og uforpliktende så kanskje. Uansett så ville jeg kanskje sett det an litt, dere har jo tross alt vært sammen noen måneder allerede, og om det ellers fungerer bra så er det kanskje overilt? Samtidig skjønner man jo at dere kanskej har forskjellige grenser når det gjelder dette, hvilket kan føre til utfordringer senere i forholdet uavhengig av starten. Finnes ingen fasit her, og jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv. Anonymous poster hash: ac680...14a 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Dumping eller ei? Ikke vet jeg, men det er forståelig å ønske seg litt mer dedikert dame. Veldig enig i det. Selv om man ikke gjør noe galt når det er uforpliktende så sier handlingene om hvor dedikart man er og hvor stor tro man har på at det skal bli noe forhold. Om ei jente jeg dater ligger med andre underveis så er det ikke nødvendigvis galt på papiret, men hun har tydeligvis heller ikke så store forhåpninger eller nok interesse til at det kan bli noe mer. Så jeg skjønner godt at litt halvhjertet satsning kan få en til å reagere. Anonymous poster hash: ac680...14a 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Dette med følelser er vanskelig. Jeg hadde nok reagert litt på samme måte som ts tror jeg. Jeg vil ikke ha en slik dame. Anonymous poster hash: 0c795...2d4 1
Xtend Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Damer som har pulevenner er turn off! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå