AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Har sett på "say yes to the dress" og i USA virker det som om de er vanlig at foreldrene betaler for bryllupet. Er det noen her som får økonomisk hjelp til bryllupet eller betaler dere det hele selv? Vi betaler alt selv ettersom vi ikke har foreldre som har mulighet til å bidra økonomisk. Anonymous poster hash: 67e36...0fe
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Vi legger opp til å betale alt selv. Men jeg regner med at vi får dekket litt av både mine og min samboers foreldre. Min bror har giftet seg to ganger og mine foreldre har bidratt begge ganger. Riktignok litt mindre andre gang enn første gang(var bare 4 år mellom.) Anonymous poster hash: 9e735...c4b
brud_en Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Hei Jeg tror at det er mye mer vanlig i Norge å betale for bryllupet sitt selv, og at foreldre som har mulighet bidrar til bryllupet. Som f.eks at brudens foreldre bidrar med å betale for brudens familie gjester. og det samme for brudgommesforeldre.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Vi har planlagt ut fra å betale selv. Vårt valg å gifte oss, bare logisk at vi tar regninga. Nå har vi fått litt økonomisk hjelp fra begge sider, men det er på ingen måte noe vi forventet. Vi er veldig takknemmelige for det Anonymous poster hash: 3111a...b6c
skruf Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Vi betalte alt selv. Eneste bidragene var kaker fra slekt og venner, men det er vanlig skikk i vår familie og vennekrets:) Bryllupskaken kjøpte vi selv, samt ei marsipankake og ei waleskringle (var sukkerfri pga vi har noen diabetikere i familien), resten var hjemmebakst:)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Vi er veldig heldige og har foreldre som vil at det skal være stor feiring og derfor også ønsker å bidra økonomisk. Foreløpig ser det ut som om foreldrene våre betaler for mat og drikke. Resten betaler vi selv. Antar at foreldrebidraget vil komme på rundt 150 000, noe som er voldsomt! Jeg har faktisk måttet stå på kravet om at vi skal betale mer selv, for aller helst vil de dekke ALT. Anonymous poster hash: 81a2a...d58
Gjest Ahs Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Betaler i utgangspunktet alt selv, men har foreldre som ønsker å betale for mat og å bidra økonomisk. Så det blir et spleiselag.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Denne tråden fikk meg til å tenke på en gammel tråd hvor TS var sur for at svigers ikke ville betale for bryllupet. Den var kostelig å lese. Anonymous poster hash: 1644b...972 1
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Denne tråden fikk meg til å tenke på en gammel tråd hvor TS var sur for at svigers ikke ville betale for bryllupet. Den var kostelig å lese. Anonymous poster hash: 1644b...972 Jeg husker den.
Gjest Ciegus Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Jeg betaler 30-40 % og mannen resten.
Gjest Solstråla88 Skrevet 30. september 2013 #13 Skrevet 30. september 2013 Vi betalte alt selv. Sparte i et og et halvt år for og klare det
Pearl2.0 Skrevet 30. september 2013 #14 Skrevet 30. september 2013 Overvekt av par som betalte selv her ser jeg, så får komme som motvekt Mine foreldre og svigers betalte 50-50. Vi betalte utstyr til oss selv (uniform, kjole, sko og tilbehør), men det var "alt". Ikke at det var veldig billig heller, men dog. Pappa gikk sterkt ut med at de skulle betale, og da turte ikke svigerfar være noe dårligere, hehe Så det var de som inviterte. Jeg er uendelig takknemlig for at de gjorde dette, og det førte til at vi kunne ta oss ei real bryllupsreise.
Blådiamant Skrevet 30. september 2013 #15 Skrevet 30. september 2013 Sparte og skulle betale alt selv, men fikk noe med svigers i ettertid.
Anglofil Skrevet 30. september 2013 #16 Skrevet 30. september 2013 (endret) Betalte alt selv. I etterkant fikk vi riktignok penger i gave på selve bryllupsdagen, men det var etter at bryllupet var betalt, så de pengene har gått til boligsparing. Mvh Yvonne Endret 30. september 2013 av Yvonne
Kanutten Skrevet 30. september 2013 #17 Skrevet 30. september 2013 Vi betalte alt selv. Fikk ikke noe hjelp fra hverken ene eller andre siden av familien, fordi de ikke har økonomi til det. Men kan ikke takke min mor nok, som sto på å hjalp til med mye av det praktiske.
Barcelone Skrevet 1. oktober 2013 #18 Skrevet 1. oktober 2013 Vi ønsket oss penger av gjestene til å dekke bryllupet i stedet for gaver. Vi var allerede etablert og hadde alt vi trengte, men vi ønsket å gifte oss. Vi fikk nok til å dekke hele bryllupet og litt ekstra.
*nordby* Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Vi får 30.000 av mine foreldre, bryllupet koster ca 70.000. Vet ikke om svigers bidrar, men nå har vi i alle fall råd til bryllupsreise etter festen også!
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 1. oktober 2013 #20 Skrevet 1. oktober 2013 Vi hadde planlagt å betale alt selv, men på bryllupsdagen fikk vi beskjed fra mine foreldre om at de kom til å ta regninga(vi hadde bryllupet på en restaurant på et hotell). Fullstendig uventet, men veldig hyggelig. Mamma betalte også for kakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå