Gå til innhold

Hvit eller grå peis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en fin peis som nå er hvit. Etter mye fyring blir det mye sot på den som ikke går bort i vask. Vurderer å male den lysegrå, men kanskje den blir litt ruvende her inne da? Alle vegger er lyse, så peisen er veldig lik som veggene. Hva kan bli fint??

Anonymous poster hash: fc290...c73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg funderer på å male min sort av samme grunn :)

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det gjør så mye med litt sto på peisen.

Det er jo naturlig.

Når det er sagt tror jeg både grått og sort kan være kult. Skap en trend a jenter! ;)

Edit: sto er sot der jeg kommer fra....;)

Endret av Rotemor
Skrevet

Ja tenker enda, tror det kan bli fint. Er jo bare til å male den på nytt. Tror ikke svart ville blitt så fint her siden det meste er lyst, grått og beige farger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok gått for en ganske lys, ren grå...

Skrevet

Grått er vel ikke dumt. Men jeg ville også fått en feier til å titte litt på den peisen. Peisen skal ikke sotes ned slik, da er det noe feil et sted, mulig det er for dårlig trekk eller uegnet brensel (for eksempel ved med for høy fuktprosent).

• Liker 1
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har enda ikke malt peisen....tenker enda, hehe. Men ville dere malt hele peisen, altså veggene ved siden av som også er i mur. Peisen er høy og lang med en stor dør inni. Ved siden av er pipa, som er som en firkant i hvitt mur. Hele greia er malt hvitt og i samme farge. Jeg ser for meg å kun male peisen, altså den lange høye, mens det andre forblir hvitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...