Gå til innhold

Far betaler ikke........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å få ut litt fortvilelse her jeg!! :)

Min eks og jeg har et felles barn, vi deler 50/50 (annenhver uke).

Greia er at vi deler også barnehageutgiftene (delt regning). Men det som er er at han ikke klarer å betale i tide, og litt tidligere år så lot han være å betale 3.mnd før han betalte alt i starten av sommeren. Og nå så har han ikke betalt siden starten av sommeren, og han har da 2 mnd ubetalte + inkasso, pluss en for sen henting. Og snart mister han plassen der.

Og det var jeg som kontaktet barnehagen for å høre hvordan han lå ann i forhold til betalingene. Er så lei av å bruke tid på å passe på han..

Har han jobb? Evnt hvor mye jobber han? Jeg spørr han om dette men, han sier han jobber hver dag. Og det typiske med han er at han som regel ikke snakker sant, og har kun fokus på å forsvare seg, og tenker bare på seg selv. Han er umulig å prate med, om jeg spørr han om noe så regner jeg med at han ikke snakker sant. Dette er sååå frustrerende, hvem kan jeg prate med? hvor kan jeg få råd fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får det noe betydning for den veka du betaler for om far ikke betaler for sin uke da?

Skrevet

Jeg ville nok i første omgang tatt kontakt med Familievernkontoret. Det som er kinkig er at dere har en privat avtale her, ikke sant? Da må du drive inn eventuelle penger fra han privatrettslig og selv ta han til Forliksrådet om han nekter.

Du må finne en løsning som regulerer det økonomiske mellom dere, for etter barnehage kommer SFO. Så er det kanskje kontingenter til fritidsaktiviteter, dyrt utstyr osv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...