AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Dere som har gått ned i vekt, og klart å bli tynne (altså skikkelig slanke, dvs nedre del av normalvektig, ikke "bare" normalvektig), hvordan klarer dere å holde vekten nede? Ifølge kalorikalkulaturen jeg fant i går, må jeg ligge på 1400 kalorier i gjennomsnitt når jeg når målet mitt om å havne på 49 kg (jeg er 160 cm høy, så jeg vil ikke bli et skjellett, slapp av ). Dette virker veldig vanskelig på sikt.. Hvordan får man noensinne kost seg litt ekstra, når man har et så begrenset kalorivindu? Anonymous poster hash: 54b08...8a0
Lettpåtå Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Kort og godt trening og mer bruk av energi.
Gjest Euforia Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Ikke drikk kalorier! Jeg spiser mye usunt, men jeg drikker nesten bare vann. Så unngår jeg flytende kalorier.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Jeg drikker allerede null kalorier, og spiser nesten aldri usunt. Lurer vel egentlig mer på hvordan man klarer å holde seg mett og tilfreds på såpss lite, over lengre tid. Trening forbruker jo veldig lite kalorier i forhold til mengden mat man kan spise for det man bruker opp. Jogge en time for å spise en bitteliten sjokolade liksom.. Det er jo ikke sunt eller realistisk å trene i timesvis hver dag helller, bare for å unne seg en pizza, pringles og is en dag liksom. Får man mindre appetitt kanskje? Anonymous poster hash: 54b08...8a0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 1400 kalorier virker litt lite for å opprettholde en vekt på 49kg. Har du tastet inn at du er HELT inaktiv? Jeg hsr tidligere stabilisert vekten min på 49kg og da kunne jeg spise 1700 kalorier uten å legge på meg. Jeg trente ikke, men gikk en rask gåtur på 30 min daglig (og det forbrenner ikke mye). Når man lever på 1700 kalorier så er det begrenset med utskjeielser. Jeg valgte å spise mat som metter, dvs mye proteiner, cottage cheese i havregrøt, lettyoghurter etc. Drikker ikke juice eller annen kaloriholdig drikke. En og annen utskjeielse innimellom går nok bra, men for å holde vekta såpass lav så må du nok gunne på med litt trening. Men uansett tror jeg 1400 kalorier er litt for lite. Anonymous poster hash: 5d0f7...f3f
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Tastet inn utifra livsstilen min nå. Jeg bruker mesteparten av dagen ved PC og/eller med bøker. Går tur 20-30 minutter pr dag (trener også ca 45 minutters styrke to til tre ganger i uken, men dette er så lite at det tok jeg ikke med), fylte inn litt på matlaging, husarbeid osv, men ja, det var ca 1400 som kom opp. Skulle ønske jeg hadde en aktiv jobb, stor hage, eller noe sånt, så jeg måtte holde meg litt mer i aktivitet... Men jeg skjønner at slikt er individuelt også. Bl.a har vel andelen muskelmasse en del å si for forbrenningen. Uansett, vil gjerne høre fra flere, hvordan dere har klart å holde vekten etter endt slanking! Anonymous poster hash: 54b08...8a0
Gjest Gresshoppesang Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Jeg hadde i alle fall sultet i hjel på 1400 kcal. Er 1.78 og 65-66 kilo. Holder vekten ved å spise det jeg har lyst på, slutte å spise når jeg ikke er sulten lenger og spiser ikke når jeg ikke har lyst på noe. Trener en del, både styrke og kondisjon.
Gjest Runforit Skrevet 27. september 2013 #8 Skrevet 27. september 2013 Jeg tenker ikke over hvordan jeg har holdt meg slank. Har aldri vært særlig stor, men har hatt mer fett på kroppen enn nå. For min del så er den største forandringen at jeg trener jevnt 5-6 dager i uka. Ofrer 30 minutter man-fre og 1 time hver lørdag og søndag og det gjør at vekta har holdt seg stabil de siste årene. Matmessig spiser jeg når jeg er sulten og spiser til jeg er passe mett(sprenger meg aldri, er så ubehagelig følelse). Spiser helt rent i hverdagene og koser meg med litt kveldskos gjerne både fredag, lørdag og søndag(is en dag, litt mørk sjokoalde den andre dagen og litt bakst tredje. Tar aldri av hele helgen, men fordeler litt kos utover alle dagene).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå