Gå til innhold

mulla løftet i været

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest: etter hvordan jeg leser Poirot, så mener dere jo det samme, hvorfor dra det ut?

Folk har forskjellige grenser for hva som er privat området, det bør respekteres.

Men for min del, jeg ville kjefta jeg og, dersom noen gikk over mine private grenser, men jeg ville nok ikke anbeldt noen for det, da måtte det vært mye mer alvorlig.

men så er ikke jeg kjendis heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulla Krekar tar til seg alle vestlige fordeler, men bare de som er til hans fordel.

Hvis vår vestlig kultur er så fryktelig/forferdelig - hvorfor har han da valgt å bosette seg her?

Og hvorfor har han valgt å bli her?

Helt enig!

Men selv om jeg misliker det Krekar står for kan jeg også forstå hvorfor han ble krenket. Han har vokst opp i en annen kultur med sine regler, noe vi kan mislike så mye vi vil. Berøring blir fort til noe seksuelt.

Jeg jobber som lærer og mange av mine mannlige kollegaer har fått streng beskjed og ikke komme nær de muslimske jentene for da blir de "skitne". For oss er reglene idiotiske, men man må jo respektere dem for det. Hva annet skal vi gjøre?

Viktig diskusjon uansett.

Kanskje Krekar blir så "pissed" at han rømmer landet.

Hvilke tap..........!??? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt enig!

Men selv om jeg misliker det Krekar står for kan jeg også forstå hvorfor han ble krenket. Han har vokst opp i en annen kultur med sine regler, noe vi kan mislike så mye vi vil. Berøring blir fort til noe seksuelt.

Jeg jobber som lærer og mange av mine mannlige kollegaer har fått streng beskjed og ikke komme nær de muslimske jentene for da blir de "skitne". For oss er reglene idiotiske, men man må jo respektere dem for det. Hva annet skal vi gjøre?

Viktig diskusjon uansett.

Kanskje Krekar blir så "pissed" at han rømmer landet.

Hvilke tap..........!??? :ler:

Enig i mye av det du skriver. Selv om vi er mot det meste av det Krekar står for, kan vi ikke gå bort fra egne normle regler for oppførsel.

Når det gjelder grenser for berøring og intimsfære trenger vi ikke bevege oss så langt som til andre kulturer. Bare mellom kvinner og menn kan berøring fort misforstås som seksuell, selv hensikten i utgangspunktet bare var å være hyggelig/vennskapelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mange fra mullahens eget miljø som mener han ikke hadde vært mye til mann om han IKKE hadde anmeldt saken.

Han ble tross alt "latterliggjort" av en KVINNE! I full offentlighet.

Han synes sikkert ikke han har noe valg.

Det er likevel et paradoks at Krf-politikere ustraffet kan tafse unge jenter på puppene og få medhold fra de fleste om at "det ikke har skjedd noe annet enn det som skjer hver helg på utesteder", mens det blir stort oppstuss hvis man skulle finne på å løfte en muslim...

Er ikke det forskjellsbehandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Er ikke det forskjellsbehandling?

Har det blitt stort oppstuss (hvilket det forøvrig også ble med tafsingen fra KfF) i Mullaens favør? De fleste på meningsmålinger ser jo ut til å mene at det var greit å løfte. Forøvrig sa vel KrF-fyren unnskyld, , så helt ok var jo handlingen ikke. Det er anmeldt etter ulike parakgrafer, ergo kan utfallet blir svært ulikt. Men du er definitivt inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ulogget
Jeg tror det er mange fra mullahens eget miljø som mener han ikke hadde vært mye til mann om han IKKE hadde anmeldt saken.

Han ble tross alt "latterliggjort" av en KVINNE! I full offentlighet.

Han synes sikkert ikke han har noe valg.

Hvis han ikke kan eller vil forholde seg til de normene og reglene i dette landet Norge, kan han bare pelle seg tilbake dit han kom fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anneline

Jeg vurderer seriøst å anmelde menn som har løftet meg opp i lufta, ettersom det nå endelig er blitt oppmerksomhet rundt dette overgrepet.

Det er fryktelig å bli utsatt for slikt, og jeg har minst to kandidater som kan vente seg et oppgjør med den norske rettsvesen.

Denne typen overgrep er også priorotert spesielt for tiden, så jeg regner med en rask saksgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Hvis han ikke kan eller vil forholde seg til de normene og reglene i dette landet Norge, kan han bare pelle seg tilbake dit han kom fra!

Mener du det er vanlig norm og regel i Norge å gå rundt å løfte på folk i debatter?

Regelen for legemsfornærmelse dekker i prinsippet alle former for berøring eller annen ubehagelig opptreden: kasting av tampong, spytting på noen, ta noen på puppen, dytte noen , ørefik og løfting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skippy

Det skal bli veldig interessant å se hva som vil skje videre med dette. Saken har en åpenbart humoristisk side, men den har også en meget alvorlig side, som jeg håper ikke forsvinner i alt medieoppstyret. Politiet kan gjøre ett av følgende med anmeldelsen:

1. Henlegge saken som "intet straffbart forhold"

2. Gi påtaleunnlatelse, hvilket betyr at de mener det foreligger et lovbrudd, men det er så ubetydelig at de ikke ser det bryderiet verdt å gjøre noe med det.

3. Gi Shabana Rehman et forelegg, som hun enten kan vedta eller avvise

4. Reise straffesak, enten direkte, eller etter at hun eventuelt har avvist å vedta et forelegg.

Hvis de velger no 3 eller 4 flyttes noen viktige merkesteiner i norsk rettspraksis. Hadde det vært en ikke-muslimsk mann som var blitt løftet på denne måten som gikk til anmeldelse ville politiet bare ha ledd ut vedkommende.

Nå er imidlertid Krekar muslim, og SOM MUSLIM må han opplevd dette som krenkende. Hvis politiet velger 3 eller 4 er det de sier i virkeligheten følgende: "Muslimer har en særstilling i Norge. De er fritatt fra å tilpasse seg det norske sammfunnet, det er det norske samfunnet sine normer som skal tilpasse seg islam."

Velger de no 1 sier de det motsatte. Da sier de at muslimer som bosetter seg i Norge må tilpasse seg norske lover, regler og normer for mellommenneskelig omgang og relasjoner, og ikke omvendt. Dette er sakens alvorlige side.

Dette er såpass prinsippielt viktig at det bør bli en rettsak av det, og denne kjøres helt til topps for å få en avgjørelse som vil kunne danne presedens for lignende saker. Vinner Krekar betyr det at det i prinsippet er det norske samfunn som skal tilpasses islam, vinner Shabana Rehman betyr det at det er muslimer som skal tilpasse seg det norske samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Skippy; det finnes alt flere rettssaker som har tatt hensyn til siktedes bakgrunn, da hver sak skal vurderes individuelt.

De kan også henlegge saken av prosessøkonomiske hensyn, og det håper jeg egentlig at de gjør. Men jeg er enig i at saken stiller viktige prinsippielle spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Jeg har rett og slett fått nok av hele mullaen og advokaten hans for lenge siden ... håper de klarer å få ham utvist snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot
Jeg har rett og slett fått nok av hele mullaen og advokaten hans for lenge siden ... håper de klarer å få ham utvist snart...

Når skal folk forstå at advokaten faktisk gjør en JOBB og ikke har noe med saken å gjøre? Han rådet jo tilogmed mullaen til ikke å saksøke. ALLE har krav på advokat i en straffesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke at jeg hadde satt pris på å bli løftet eller tatt på "innenfor min personlige grense"...men å anmelde saken er i mine øyne helt absurd!!

Så var dette krenkende for han, og han fikk sagt fra. Noe lengre enn det er det vel ikke nødvendig å dra det!!

Hadde han vært noe særlig til mann, uansett kultur, så hadde han bare ledd det bort.

Det står ikke mye respekt av en mann som truer med anmeldelse for en slik filleting.

Dette landet vi bor i, er så vidt jeg vet, fremdeles Norge.

:Nikke: Så enig, så enig med Frigg!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at han mislikte å bli løfta i været på den måten, det som er hårreisende i denne saken er anmeldelsen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Forstår Mullaen

Jeg forstår denne terrorist-Mullaen godt.

Dette løftet opp i været er helt klart en krenkelse av privatlivet og den innerste sirkel som heter intim-sfæren.

Jeg synes han gjør rett i å reagere kraftig: og han bør få en unnskyldning. Jeg ville ha reagert selv.

Jeg synes imidlertid det er å gå for langt å anmelde. Mullaen anmelder folk i hytt og pine: først Carl I. Hagen og nå den stakkars piken. Det går da ikke an å kreve søksmål hele tiden heller? Kanskej Mullaen behøver penger...

Kan godt hende det ikke er så fett i våpen-bransjen for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er enig med Poirot hele veien ! :-)

Igjen..fin reklame for Rehman...føler at hun bruker ting som "selger" som går mot hennes røtter for å få støtte i samfunnet. Fordi hennes bakgrunn nettopp kan brukes til dette, og dermed skjærer mange under en kam.

Tror ikke jeg fikk sagt dette riktig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til torsdagsklubben, regner med at episoden kommer til å bli behørig omtalt...

:hoho:

:enig_animasjon:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...