Gå til innhold

Hvilken straff til barn som ødelegger ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som nesten daglig ødelegger minst en ting, med vilje (eller ubetenksomhet kanskje).

Jeg begynner å bli ganske lei av dette.

Hvilken straff er passende?

Barnet er 6 år.

Anonymous poster hash: 95e67...9ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For hver gang barnet ødelegger noe, så tar du et av hans/hennes ting, og forteller hvorfor du gjør det. Når barnet slutter å ødelegge ting over en periode, gis tingene tilbake

Anonymous poster hash: b46c9...f0d

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst må jo barnet ikke få tilgang på nye ting. Nå spørs det jo på HVA som blir ødelagt da. Hadde sparkesykkelen blitt herpa fordi en ikke tar vare på den - ja så får man ikke ny!

Men er det hjelmen som blir knust når den kastes i veggen, må man jo ha ny hjelm for å sykle, så der hadde jeg satt sykkelen i arrest.
Hadde satt hardt mot hardt og ikke brydd meg om konflikter og surt/sint barn. Hadde bestemt at sånn blir det til en ser at en kan lære seg å ta vare på ting.

Her er det INGEN rom for diskusjon! En 6 åring forstår, og trenger ikke repeteres for.

Jeg hadde stille og rolig sagt at "Nå er sykkelen din satt på garasjeloftet fordi du har herpa hjelmen, og man får ikke sykle uten hjelm. Vi kan ikke godta at du skal ødelegge tingene dine på denne måten, så da må vi sette bort sykkelen til du klarer å bruke munnen din å prate rolig om ting du blir sint for, istedenfor å ødelegge tingene dine"

Så får dere se det an, om han kommer til dere for å prate istedenfor å bare bli sint å ødelegge.

Syter han og maser og griner etter sykkelen uten å vise vilje for å prate, avfeier man bare hele samtalen og forklarer ikke mer enn at "dette har vi snakket om, du kan komme å snakke om det med meg i sofaen om du vil, men ikke før du er helt rolig og snakker uten å sutre"

Får han ikke noen respons for sutring og syring, og skjønner at du mener alvor vil den nok snu etter hvert når han skjønner at du er konsekvent.

Pass også på å BELØNNE god oppførsel! ;) "i morgen kan vi dra i svømmehallen, for du har vert så flink å prate om ting i steden for å bli sint denne uka! Kjempebra -store gutten min"!

Anonymous poster hash: c6873...4f1
  • Liker 1
Skrevet

Folkens, dere må se på Super Nanny, masse bra tips til å bedre slik oppførsel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...