Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring?

Har lagt på meg ca 12-14 kilo de siste 2-3 årene. Har alltid vært slank, men har ikke kunnet jobbe eller trene disse årene, pga operasjon. Sykemelding har gjort meg

stillesittende og direkte "lat"... Uff...

Før var jeg veldig aktiv, både på jobb og på fritid, jogget 3 ganger per uke og spiste fornuftig. Men å gå hjemme uten å kunne trene har virkelig gjort sitt på vekta, og selvfølelsen.

Nå er jeg delvis friskmeldt, har mange ekstra kilo å dra på, deprimerende... Klærne passer ikke lenger og det føles drit!

Tenker på et nettkurs, noen med erfaring fra dette? Jeg er begynt å jobbe litt igjen og går nå til jobb hver dag, ca 1 km.

Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger du egentlig et kurs, da? Du vet vel innerst inne hva som er sunt og ikke.

Anbefaler å starte med å kutte sukker og mel (det vil si droppe brødet framover!) først, uten å telle noe som helst. Spis skikkelig mat, grønnsaker og kjøtt/fisk, nok fett, litt potet eller ris av og til.

Anonymous poster hash: eb2ed...b9a
  • Liker 1
Skrevet

Det er sikkert greit med et slik kurs dersom du har nøyaktig 0 viljestyrke. Hvis du tenker deg om, vet du selvsagt hvordan du går ned i vekt selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å gå på kurs sammen med folk, ikke foran en datamaskin. Det sosiale spiller faktisk en viktig rolle :)

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å gå på kurs sammen med folk, ikke foran en datamaskin. Det sosiale spiller faktisk en viktig rolle :)

Jeg er enig. Man kan fint slanke seg alene, men da skal man ha en superbra viljestyrke.

Og vi har lett for å "lure" oss selv. Går man på kurs en gang i uken så har man folk å snakke med om utfordringer og suksesser. Samt man har fast veiing en gang i uken, så da vil man automatisk gjøre en god innsats og det nytter ikke å lure seg selv eller andre!

Anonymous poster hash: 21c7a...9db

Skrevet

Takk for svar! Jeg ser dere sier at jeg nok egentlig vet hva jeg skal gjøre, det har dere nok rett i, det er bare det at selvtilliten har bikket sånn under...

Jeg har nå sluttet helt med søtsaker og chips med dip. Går til og fra jobb hver dag, det å kunne gå på jobb igjen har faktisk vært en stor motivator for å tak i vekta!

Dette tror jeg at jeg kan klare uten å måtte betale GR for det :)

* lengter etter gamle gode jeans *

Skrevet

Takk for svar! Jeg ser dere sier at jeg nok egentlig vet hva jeg skal gjøre, det har dere nok rett i, det er bare det at selvtilliten har bikket sånn under...

Jeg har nå sluttet helt med søtsaker og chips med dip. Går til og fra jobb hver dag, det å kunne gå på jobb igjen har faktisk vært en stor motivator for å tak i vekta!

Dette tror jeg at jeg kan klare uten å måtte betale GR for det :)

* lengter etter gamle gode jeans *

Grete Roede er kjempebra! De har et normalt forhold til mat, altså ikke lavkarbo osv, og du får masse oppskrifter i boken. Og så er det noe med at du blir "tvunget" til å følge opp selv sammen med masse støtte og tips på veien.

Anonymous poster hash: 41be4...327

Skrevet

Grete Roede var totalt bortkastede penger for min del. For et kjipt opplegg. Og så dyrt! Over to tusen kroner for det skvipet! Jeg gikk rundt sulten og gikk bare ned 2 kg på to måneder. Jeg har mer å ta av. Jeg hadde 15-20 kg overvekt. Jeg nitelte alt, fulgte anbefalingene. Jeg spiste så mange kalorier opplegget sa at jeg skulle og trente. Jeg mistet matgleden samtidig som mat var det eneste jeg tenkte på fordi jeg ikke kunne spise meg mett. Da jeg spurte kurslederen om det ble jeg bare anklaget for ikke å ha fulgt opplegget og snikspise.

Men jeg kan så absolutt anbefale lavkarbo. Bort med telling og nå spiser meg mett på skikkelig og normal mat. Ikke samme mat som før, men normal mat. Langt i fra så sært som jeg trodde. Hjemmelagde knekkebrød av frø og nøtter, omelett, taco med hjemmelagde tacoskjell, pizza med hjemmelaget lavkarbobunn, salater, supper, gryteretter, "vanlig middag" bare uten poteter. Så utrolig lett! Uten kaloritelling gikk kiloene av og holdt seg av! Nå har jeg ca to pyntekilo jeg gjerne vil ha bort. Men jeg er normalvektig og tar det på sikt.

Anonymous poster hash: fb10a...668
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...