Gå til innhold

Til dere som bor med noen rotehuer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Hva er greia?

Om samboeren din har et heelt annet syn på hva ryddig og renslig enn det du har, hvordan gjør dere det da?

Er det sånn at dere plukker opp og vasker for samboer, eller har dere greid å møtes på halvveien?

Har samboeren deres etterhvert blitt bedre/verre ettersom tiden har gått?

Litt nysgjerrig på hvordan andre her har det sammen med en rotekopp :)

Anonymous poster hash: d3fb7...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke bodd sammen med noen som hadde hatt et helt annerledes syn på dette rett og slett.

Anonymous poster hash: e8064...5e7

Skrevet

Er man veldig ulik bør man nok møtes på halvveien ja, og om man har fullstendig støv på hjernen ta mer ansvar selv. Men tror nok det er en stor fordel å være litt lik, jeg og samboeren min f.eks. har ikke så mye i mot rot, støv og hybelkaniner, men direkte gris med muggne og råttne, uidentifiserbare greier i kjøleskapet, eller skittent toalett eller dusj blir noe helt anna:P

Anonymous poster hash: 7c48c...c96
Skrevet

Tja, her er det jeg som er rotekoppen.. Jeg er blitt flinkere ja, jeg gjør det litt for å vise for han at jeg kan rydde jeg også! Mendet er som regel han som må ta initiativ, han som må si ting som "Vil du sette på klær eller ta ut av oppvaskmaskinen?" og "Nå skal vi brette klær og vi er ikke ferdige før det er tomt!" Merker at når han er i nordsjøen, så er jeg ikke like flink.. Da må jeg liksom bare rydde for min egen del, og da gidder jeg ikke.

Anonymous poster hash: 878df...4e4
Skrevet

Jeg ville ikke bodd sammen med noen som hadde hatt et helt annerledes syn på dette rett og slett.

Anonymous poster hash: e8064...5e7

Og det var din mening ;)

Ikke at det svarte så mye på spørsmålene jeg kom med, men.

Skrevet

Samboer var absolutt ikke flink til å rydde etter seg da moren hans behandler han som gull, enda! Og han er 27 år. Men han har blitt mye flinkere nå etter mye mas fra meg, og forstår at han også må hjelpe til hjemme.

Skrevet

Samboer var absolutt ikke flink til å rydde etter seg da moren hans behandler han som gull, enda! Og han er 27 år. Men han har blitt mye flinkere nå etter mye mas fra meg, og forstår at han også må hjelpe til hjemme.

Så godt å se, om man kan skrive det, at det er flere av oss som bor med noen bortskjemte gullgutter. Min er vel likedan som din, men i en alder av 33 (!!).

Han har jo blitt noe bedre, men er fortsatt litt sånn at jeg må be han rydde etter seg.

Han viderefører ikke akkurat gode holdninger til hjemme til datteren på 6 år heller..

Skrevet

Hvordan gjør dere det? Hva er greia?

Om samboeren din har et heelt annet syn på hva ryddig og renslig enn det du har, hvordan gjør dere det da?

Er det sånn at dere plukker opp og vasker for samboer, eller har dere greid å møtes på halvveien?

Har samboeren deres etterhvert blitt bedre/verre ettersom tiden har gått?

Litt nysgjerrig på hvordan andre her har det sammen med en rotekopp :)

Har alltid bodd sammen med menn som har hatt cirka samme syn på hva som er rent og ryddig som meg, noe annet ville ikke gått. Dvs jeg kunne aldri bodd med en som har det helt perfekt, hver saks og taperull satt på plass, ikke støv noe sted å se, men kjøkken og bad og klær må være rent, selv om oppvasken kan få vente litt noen ganger (men ikke stå med vann og matrester).

En jeg kanskje kunne blitt sammen med for over 20 år siden hadde det "perfekte" hjem. Det ville aldri gått.

Men jeg kan gjerne gjøre litt mer enn mannen, kommer an på arbeidstid, reisevei og fritid og henger meg ikke opp i hvem som gjør hva, bare det blir gjort. Har også merket at menn ofte tar skippertak, da vaskes vinduer, kjøleskap, fryser, microen til alt skinner, og det er helt greit hvis jeg er den som oftest vasker klær og støvsuger og tar meg av f.eks. badet.

Tror man finner ut av det uten store problemer. Hvis en vil ha det støvfritt, vær så god, men helst ikke gjør noe mer ut av det.

Og det er langt lettere å forholde seg til husarbeid når man ikke bor alene, dvs rot og støv. Så jeg hadde virkelig trengt en mann med stort hus der det var plass til et eget roterom der jeg kunne hatt pcen min og alt det andre ingen ser noen nytte i.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...