AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #41 Skrevet 26. september 2013 Du må bare betale den boten. Du får ta opp lån, eller høre hvordan det er med nebetalingsplan evt. sletting om man har veldig dårlig råd. For det første så kan du ofte ikke velge å sone (det er ikke et reelt valg for deg). For det andre vil du få det på rullebladet ditt, og selv om det ikke er relevant for din jobb i barnehage kan det ha negativt utslag for deg senere i livet. Konklusjon: Boten må betales, enten du vil det eller ei. Anonymous poster hash: 5d63b...9bb
Karenina Skrevet 26. september 2013 #42 Skrevet 26. september 2013 Vil bare tilføye at som student har du tilgang til gratis advokat igjennom studentsamskipnaden. Kontakt dem i morgen tidlig og få hjelp til dette! Er du uskyldig, skal du selvfølgelig ikke betale! 4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #43 Skrevet 26. september 2013 Vil bare tilføye at som student har du tilgang til gratis advokat igjennom studentsamskipnaden. Kontakt dem i morgen tidlig og få hjelp til dette! Er du uskyldig, skal du selvfølgelig ikke betale! Hva, har jeg?!! Det har jeg aldri hørt om, men det skal jeg uten tvil sjekke ut! Men til alle dere andre, tusen takk. Har lært en del av linkene og tipsene dere har gitt meg. Er vel bare å stålsette seg på ett par år uten noe "liv" da... Vil bare legge meg ned å gråte, ingen som aner fortvilelsen min! Anonymous poster hash: 79159...1d3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #44 Skrevet 26. september 2013 Hva, har jeg?!! Det har jeg aldri hørt om, men det skal jeg uten tvil sjekke ut!Men til alle dere andre, tusen takk. Har lært en del av linkene og tipsene dere har gitt meg. Er vel bare å stålsette seg på ett par år uten noe "liv" da... :(Vil bare legge meg ned å gråte, ingen som aner fortvilelsen min! Anonymous poster hash: 79159...1d3 Hva var det du gjorde da? Anonymous poster hash: 5d63b...9bb
Aubree Skrevet 26. september 2013 #45 Skrevet 26. september 2013 Er vel bare å stålsette seg på ett par år uten noe "liv" da... :(Vil bare legge meg ned å gråte, ingen som aner fortvilelsen min! Anonymous poster hash: 79159...1d3 Nesj betaler 10 tusen i januar, så har du åtte igjen. Måneden etter når stipendet renner inn på konto er det hele glemt. 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #46 Skrevet 28. september 2013 Hva var det du gjorde da?Anonymous poster hash: 5d63b...9bb Ingenting! Anonymous poster hash: 79159...1d3
Chloe- Skrevet 28. september 2013 #47 Skrevet 28. september 2013 Ingenting! Anonymous poster hash: 79159...1d3 Hva var det politiet mente du gjorde da?
Bergensjenten Skrevet 28. september 2013 #48 Skrevet 28. september 2013 TS, jeg har vært i samme båt som deg engang. ( Eller nesten, jeg hadde ene og alene skylden). Jeg hadde fyllekjørt, og fikk da en bot på 10 000 kr. Dette er egentlig lite, men det var fordi jeg er student, og det er jo du også, så sikkert derfor du ikke har fått høyere 2-3 måneder etter rettsaken, så fikk jeg innbetalingskrav fra Statens Innkrevingssentral. Der stod det at jeg kunne velge å betale alt inn med engang, eller velge å betale 2000 kr hver mnd i 5 mnd. 2000 er hvertfall bedre enn 10 000, og det kan du få til, om du sparer en del penger der du kan, og kanskje tar deg en helgejobb Jeg vet det ikke blir lett, men sånn er nå engang livet :/
Gjest Malanthor Skrevet 28. september 2013 #49 Skrevet 28. september 2013 (endret) Du kan da bare nekte og vedta boten og møte i retten. Men selfølgerlig kun gjør dette hvis du føler at du har en sak du kan vine fram med. Og ja bare relevant kriminalitet kommer fram på type barnehage søknader politi-attest. Hva i all verden skal de vite om du nasket en tyggis når du var 12 år for. Endret 28. september 2013 av Malanthor
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #50 Skrevet 29. september 2013 Hva var det politiet mente du gjorde da? Det har jeg ikke lyst til å utdype, redd noen skal skjønne hvem jeg er. Anonymous poster hash: 79159...1d3 1
Veggdyret Skrevet 30. september 2013 #51 Skrevet 30. september 2013 Mulig det har kommet helt nye endringer, men jeg har en kamerat som ble bøtelagt da han gikk på videregående, og han fikk en nedbetalingsplan med politiet der han betalte 200 kr i måneden siden det var alt han hadde råd til.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #53 Skrevet 5. oktober 2013 Jeg har det bare bra. Snakket med advokat (gratis på jussdagen), så jeg bestemte meg for å si nei til bota og forklare hendelsen med min versjon. Litt vondt i magen, men håper virkelig at dette blir til å gå min vei nå. Humøret er på god vei opp, så får jeg heller bare ta det i neste steg som det kommer. Ts Anonymous poster hash: 79159...1d3 2
Bluegreen Skrevet 5. oktober 2013 #54 Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Edit: Kommenterte uten å lese hele tråden.. Håper du får gehør for din versjon av det som skjedde. Endret 5. oktober 2013 av Bluegreen 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #55 Skrevet 5. oktober 2013 Vil du ikke tape mer penger på å ikke være på jobb i 20 dager?.. :s Har ikke jobb, er student. Har ikke obligatorisk oppmøte, så det skal nok gå greit det. Men har prøvd å sende inn klage, så får se hva de kommer frem til. Anonymous poster hash: 79159...1d3 2
puppepia Skrevet 5. oktober 2013 #56 Skrevet 5. oktober 2013 Det er det du er dømt for som evt. kommer på rullebladet og ikke hvordan du "avtjente" straffen. For eksempel så vil du jo ikke ha plettfri vandel om du blir dømt for drap, men rømmer til utlandet før du blir innkalt til soning.
Pinkee Skrevet 6. oktober 2013 #57 Skrevet 6. oktober 2013 Som student har du vel så lav inntekt at du kommer inn under fri rettshjelp? Men, å ta i bruk det, da må du være sikker på at saken er ferdig før du kommer ut i jobb, da tjener du fort for mye. Håper du får gehør for din forklaring, slik at du får både bot og sak ut av verden.
Gjest Lincoln Skrevet 6. oktober 2013 #58 Skrevet 6. oktober 2013 Vil bare tilføye at som student har du tilgang til gratis advokat igjennom studentsamskipnaden. Kontakt dem i morgen tidlig og få hjelp til dette! Er du uskyldig, skal du selvfølgelig ikke betale! Er ikke helt sånn det fungerer. Man må betale enten man er skyldig eller ikke.
Karenina Skrevet 6. oktober 2013 #59 Skrevet 6. oktober 2013 Er ikke helt sånn det fungerer. Man må betale enten man er skyldig eller ikke. Jeg er ikke dum heller, jeg mente at dersom TS er uskyldig, må hun få seg en advokat så hun har en mulighet til å renvaske seg.
Norbertine Skrevet 6. oktober 2013 #60 Skrevet 6. oktober 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Alice i Eventyrland, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå