Gå til innhold

Kjemi vs. seksuell tiltrekning og lidenskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele livet vært slik at jeg kan treffe menn jeg har utrolig god kjemi med, felles humor og som jeg kan ha mye moro sammen med (og som også vennene mine mener jeg passer sammen med), men så blir jeg aldri seksuelt tiltrukket og vi forblir venner. De jeg derimot faller for er ofte ganske ulike meg på flere områder (opposite attracts?), noe som gjerne gjør at vi også har mindre å prate om og at samtalen kanskje ikke flyter like lett som hos de jeg har best kjemi med. Likevel kan vi ha fantastisk sex, mange gode og dype samtaler og masse kos og nærhet.

Hva mener du er viktigst i et forhold? Bør man satse på den man har best kjemi med og håpe at tiltrekningen kommer etterhvert, eller kan man få et langt og godt forhold med noen selv om det finnes andre man har bedre kjemi med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja takk, begge deler. Alt må være på plass, om forholdet skal være liv laga.

Anonymous poster hash: 45cd1...4f8
Skrevet

Ja takk, begge deler. Alt må være på plass, om forholdet skal være liv laga.

Anonymous poster hash: 45cd1...4f8

Men hva hvis man er sånn skrudd sammen at man ikke blir seksuelt tiltrukket av de man har best kjemi med?

Skrevet

Man er ikke slik skrudd sammen, det handler om at folk flest ikke finner kombinasjonen av egenskaper i en og samme person.

Jeg kan og ha det slik som du forklarer, men vet at det finnes enkelte er ute som faktisk har hatt begge deler - og de dukker ikke opp ofte akkurat.

Anonymous poster hash: 2c4a4...d5e
Skrevet

Synes sexen ikke funker hvis jeg ikke har generell kjemi med dem. De to høre definitivt sammen for min del. Ingenting uten det andre.

Anonymous poster hash: c5e3b...5d0
  • Liker 1
Skrevet

Man er ikke slik skrudd sammen, det handler om at folk flest ikke finner kombinasjonen av egenskaper i en og samme person.

Jeg kan og ha det slik som du forklarer, men vet at det finnes enkelte er ute som faktisk har hatt begge deler - og de dukker ikke opp ofte akkurat.

Anonymous poster hash: 2c4a4...d5e

Bra svar! Det er vel gjerne akkurat det som er problemet, at man sjeldent får i pose og sekk. Jeg er nå 28 år og har enda til gode å møte en mann som jeg både har hatt fantastisk kjemi med og vært lidenskapelig tiltrukket av. Er det slik for de fleste, eller er det kun de som er i forhold med gnistrende kjemi og lidenskapelig tiltrekning som ender opp som lykkelig gift?

Skrevet

Synes sexen ikke funker hvis jeg ikke har generell kjemi med dem. De to høre definitivt sammen for min del. Ingenting uten det andre.

Anonymous poster hash: c5e3b...5d0

Enig i at kjemi er viktig, også i senga. Og en viss grad av kjemi er selvsagt et must for å få et forhold til å fungere. Men jeg tenker nå på grad av kjemi: Selv om jeg har kjemi med nåværende kjæreste er det mange av temaene han liker å snakke om som jeg finner dødskjedelige (og motsatt), og samtalene våre kan dermed til tider gå litt trådt. De jeg derimot kan snakke ustanselig med om temaer som vi begge finner interessante er liksom for like meg, og det oppstår aldri noen "gnister", av en eller annen grunn.

Skrevet

Trekanten Kjærlighet øverst med Sex og Vennskap på sidene er det som skaper et lykkelig og sunt forhold. Selv følger jeg den ikke helt da Vennskap er størst hos min og min kjære. Han hadde jeg nok friendzonet hvis vi skulle møttes igjen pga mangel på lidenskap, men jeg vil heller ha et trygt og stabilt forhold med en jeg er glad i, enn det jeg har hatt før. Selvfølgelig elsker jeg han, og vi har det kjempefint sammen. Føler bare nå og da at det "mangler" noe, og jeg må holde øynene mine på rette plassen for å ikke gjøre noen fristende feiltak. Det ligger i genene å velge feil mann :fnise:

Anonymous poster hash: 4d2dd...54c
Skrevet

Det handler definitivt ikke om magi så kansje du har aktivert noen av kroppens forsvarsmekanismer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...