Gå til innhold

1. Jeg spiser visst alt for mye protein... 2. Greier ikke spise nok mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker å logge inn på myfitnesspal iblant for sjekke inntaket mitt.

Jeg trener nå ca 3-4 dager i uka. Da tar jeg jillian Michaels i 30 min som har både styrke og kondisjon. Halvparten av gangene jeg trener, (altså ca 2-3 dager i uka) trener jeg å ta ekstra styrke i tillegg, som feks lunges med ca 20 kg vektstang, en ekstra runde ned magetrening (ganske harde øvelser), trener ryggen med vektstang, og planken 1 min x 3.

Problemet mitt, eller "problemet" mitt er at ifølge myfitnesspal så eter jeg det dobbelte i proteiner enn det som står anbefalt.

Ser at de siste dagene har jeg fått i meg nesten 100gram proteiner, mens resten som salt, fett og karbohydrater ligger under anbefalingen.

Men likevel så greier jeg ikke nå opp til kalorinivået. Jeg har stillt den inn på 1200kalorier pr dag(vet det er alt for lite, men jeg vil gå ned i fettprosent), men har problemer med å spise så mye.

Nå sitter jeg og har laget en sunn og god kveldsmiddag etter trening, med kylling, kokosmelk og masse gode grønnsaker, trodde det skulle gjøre at jeg nådde grensen på 1200 men nei. Har over 400 igjen. Og dette gjelder ikke bare idag.

Matlysten er ikke den samme som da jeg aldri trente, nå spiser jeg sunn mat .

Spiser to knekkebrød til frokost, med cottage cheese og syltetøy.

Lunsj, knekkebrød med et par egg.

Middag, torsk med grønnsaker og en potet.

Kvelds. Kylling med masse grønnsaker og kokosmelk. Har stekt den i masse rapsolje.

Skal jeg tvinge i meg mat når jeg egentlig ikke er sulten?

Og dette med protein inntaket mitt, gjør det noe at det er såpass høyt som nesten 100gram pr dag?(det dobbelte av hva fitnesspal sier jeg skal spise)

Vekten min ligger rundt 75 om det har noe å si.

Hilsen meg.

Håper noen supersmarte treningsguruer kan hjelpe :))

Anonymous poster hash: 8aab1...65c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det er regnet ut riktig? Det er ikke vanskelig å komme over 1200 kalorier pr dag, med mindre man sliter veldig med matlysten. Bruker du smør på disse knekkebrødene, f.eks?

Og hvorfor skulle 100 gram proteiner være "for mye"? Det jo ca så mye man ideelt sett bør spise...

Anonymous poster hash: fcaab...c7b
  • Liker 1
Skrevet

Sikker på at det er regnet ut riktig? Det er ikke vanskelig å komme over 1200 kalorier pr dag, med mindre man sliter veldig med matlysten. Bruker du smør på disse knekkebrødene, f.eks? Og hvorfor skulle 100 gram proteiner være "for mye"? Det jo ca så mye man ideelt sett bør spise... Anonymous poster hash: fcaab...c7b

Ts her!

Ja jeg tror det er riktig regnet ut. Har gjort det flere ganger.

Nei vet ikke hvorfor, men tenkte å spørre dere da, om det gjør noe å spise det dobbelte av hva som står anbefalt. Er vel viktig å få i seg mye proteiner spesielt de dagene jeg trener?

Nå regner ikke fitnesspal med treningen da. Den regner kun ut hva jeg trenger på en hviledag, for jeg logger aldri treningen min.

Skrevet

For det første spiser du ikke for mye proteiner ut i fra din vekt.

100-150 g proteiner er normalt inntak for deg, med anbefalt inntak på ca 110 g.

Du sier du mangler 400 kcal i dag, det tilsvarer ca 2 ss olje/fett, så du vil klare kaloriinntaket hvis du vil, men problemet ligger vel like mye i næringsinntaket som totalt energiinntak.

Har du prøvd å drikke kaloriene dine? Næringsdrikker, smoothies osv kan hjelpe i en overgangsperiode.

Anonymous poster hash: a6ccc...e78
Skrevet

.Nei vet ikke hvorfor, men tenkte å spørre dere da, om det gjør noe å spise det dobbelte av hva som står anbefalt. Er vel viktig å få i seg mye proteiner spesielt de dagene jeg trener?

Dobbel dose er ikke bra for kroppen. En dobbel dose med proteiner tilsvarer like mye skade som en injeksjon med anabole steroider og vil på sikt føre ti AIDS:

Anonymous poster hash: 99b26...81f

Skrevet

Dobbel dose er ikke bra for kroppen. En dobbel dose med proteiner tilsvarer like mye skade som en injeksjon med anabole steroider og vil på sikt føre ti AIDS:

Anonymous poster hash: 99b26...81f

ikke drit deg ut.

Jeg ligger på 3g proteiner pr kg kroppsvekt og trener tung styrke ofte.

Ligg på rundt 2g/kg så får du i deg greit nok.

Det skal enorme mengder proteiner til for å skulle være farlig. De proteinene kroppen ikke bruker blir gjort om til fett. Det skal store mengder proteiner til for at kroppen i det hele tatt gidder å gjøre prosessen ved å omgjøre aminosyrer til fettsyrer.

Skrevet

Når du trener styrke skal du ha i deg 1,5-2,5 g protein pr kg kroppsvekt.

Skrevet

Hvis du trives med den mengden og klarer å gjennomføre treningen og har fremgang: Trenger du da å endre noe?

Kroppen har jo nok fett å ta av til energi, i utgangspunktet. Men begynner du å få dårlige treninger og ingen fremgang så er det et tegn på at du må øke energiinntaket.

Skrevet

100g proteiner er langt i fra for mye, med mindre du veier 40-50 kg. 1,5g eller mer pr kg kroppsvekt er det anbefalte når man trener og ønsker mer muskler og mindre fettprosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...