Gjest liljaaaa Skrevet 28. april 2004 #1 Del Skrevet 28. april 2004 hva brukes Hydrokortisonsalve mot? Kan det brukes mot kviser i ansiktet? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZIBRA Skrevet 28. april 2004 #2 Del Skrevet 28. april 2004 Hello Det gjør jeg en gang ibland hvertfall, og det funker fint! Og mot andre utslett som popper opp en gang iblandt. Type soleksem etc. Men har hørt man ikke skal bruke det allt for ofte, men nå husker jeg ikke anledningen til det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #3 Del Skrevet 28. april 2004 Er det lurt å bruke det i ansiktet? Tror ikke det. Eksem på hender er det mye brukt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 Hydrokortison brukes mot lett eksem. Det bør ikke brukes mer enn ca ti dager i strekk, da huden kan bli tynn/ømfintlig av salven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #5 Del Skrevet 28. april 2004 Er det lurt å bruke det i ansiktet? Tror ikke det. Eksem på hender er det mye brukt til. Hvis hydrokortison brukes riktig kan den brukes over alt, men det finnes forskjellige typer hydrokortisonkremer. Noen er sterkere enn andre. Selv bruker jeg en til kroppen og en til ansiktet. Hydrokortison skal ikke brukes over store deler av kroppen samtidig og ikke over lengre tid. Brukes først og fremst til eksem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 29. april 2004 #6 Del Skrevet 29. april 2004 Jeg bruker hydrokortisonsalve også mot nupper etter barbering av underlivet - funker glimrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 29. april 2004 #7 Del Skrevet 29. april 2004 Hydrokortisonsalve gjør huden tynnere ved langvarig bruk. Jeg har brukt kortison i maaaaaange år pga at jeg hadde eksem da jeg var yngre, og har derfor tynn hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 29. april 2004 #8 Del Skrevet 29. april 2004 Dette fant jeg i Felleskatalogen om Hydrokortison: Indikasjoner: Inflammatoriske, f.eks. allergiske og kløende lidelser i hud og mucosa. Mildere eksem og eksematøse hudreaksjoner og roligere faser av kraftigere eksem eller som ledd i nedtrapping før seponering. Solforbrenning uten sårdannelse. Forsiktighetsregler: Forsiktighet ved bruk i og omkring øyet (glaukomutvikling). Langvarig anvendelse i ansiktet er uønsket. Egenskaper: Klassifisering: Gruppe I kortikosteroid (milde). Kan anvendes på områder med tynn hud og til små barn. Virkningsmekanisme: Inflammasjonshemmende og kløestillende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusebaby Skrevet 29. april 2004 #9 Del Skrevet 29. april 2004 MILDISON den mildeste kortisonsalva som er beregnet til babyer, fås kjøpt reseptfritt på apoteket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå