AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg har vært inne og kikket på nav sine sider, men finner ikke helt svar på det jeg lurer på. Håper det er noen kloke hoder her inne som kan hjelpe meg:) Saken er den at jeg er ferdig på studier i mai 2014. Og jeg vet at man må ha jobbet 6 av ti måneder før permisjon for å ha opptjent rett til foreldrepenger. Ved siden av studiene har jeg jobbet og jobber fremdeles deltid en gang i uken ved lærestedet, samt hele sommeren i hjembyen. I februar-april skal jeg ha praksis, hvor jeg vil få betalt, dog ikke full lønn. Arbeidstid vil være 30 timer i uken. Jeg begynner i ny jobb rett etter eksamen, altså fra 1 juni, startlønn ca 400 000. Og så til spørsmålet mitt: På grunn av diverse uheldige omstendigheter har jeg fått beskjed av legen min å bli gravid så fort som mulig, hvis jeg vil ha barn. Kan jeg regne med deltidsjobbingen og lønn i praksis som foreldrepengegrunnlag? Slik at dersom jeg f.eks blir gravid i januar vil det se slik ut: Januar: Jobb deltid Februar: Praksis med lønn Mars: Praksis med lønn April: Praksis med lønn Mai: Eksamen, ingen lønn Juni: 100 % jobb Juli: 100% jobb August: 100% jobb September: 100% jobb Oktober: Permisjon og baby Vil dette være tilstrekkelig grunnlag for å få foreldrepenger? Og vil de ta utgangspunkt i de siste lønnslippene, eller regner de et gjennomsnitt? Veldig takknemlig for svar! Anonymous poster hash: 2ea30...afd
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Dette kan du spør NAV om, de har en fin chat på sin hjemmeside og er tilgjengelige på facebook. Slik jeg TROR det er har du jobbet nok til å få foreldrepenger, og siden 100% jobb er en varig endring vil du få den nye lønnen som grunnlag for foreldrepengene. Anonymous poster hash: 4baf3...5b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå