-Fisken- Skrevet 28. april 2004 #1 Skrevet 28. april 2004 Flink som jeg er, klarte jeg å få hjernerystelse. Nå er jeg skikkelig avhengig av trening, og er nyforelsket.. Så lurte på: er det noen form for trening jeg kan gjøre selv om jeg har hjernerystelse? Og sex går vel bra? Håper det..
Gjest 1111 Skrevet 28. april 2004 #2 Skrevet 28. april 2004 Tror du skal la være å trene så mye den første uka. det var rådet jeg fikk av legen min sist gang jeg fikk hjernerystelse. ...sex? så lenge det ikke bli for vilt så
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2004 #4 Skrevet 28. april 2004 Om du har fått konstatert en slik skade så fikk du vel beskjed om å holde deg i ro? noe annet ville forbause meg.
-Fisken- Skrevet 29. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2004 Jeg har ikke vært hos lege, men har en mor som har sykepleierutdannelse som mente det var det jeg hadde fått. Har ikke snakket så mye med henne om hva det innebærer, da hun dro til Brussel.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Den første uken: Ikke pc, ikke tv, ikke lese, ikke trene osv. Ikke alkohol på 10 dager. Kilde: skriv fra legevakten ang hodeskader. (de glemte å skrive om man kunne ha sex. Kanskje om man ikke har du største fysiske utskeielsene :-) ) Man kan være plaget med hodepine, kvalme, tretthet, konsentrasjonsvansker de første ukene etter hodeskader. Det er VELDIG viktig å ta det med ro. Hvis ikke er risikoen for kroniske hodepine eller migrene stor.
-Fisken- Skrevet 29. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 29. april 2004 Oi.. Jeg har sittet masse foran pc'n, sett på tv og lest.. Jaja, får håpe det går bra da. Takk for opplysningen
Veslejenta Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 Det finnes mange graderinger av hjernerystelse. Jeg pleide, vanligvis uforskyldt, å få hjernerystelse når jeg var mindre. Har vel sikkert hatt det 6 ganger. Jeg har aldri hatt noen alvorlig grad, men den verste, og siste gangen jeg fikk dette lå jeg på overvåkning på sykehuset et døgn. Dette mest fordi jeg hadde hatt det så mange ganger før. Da var jeg veldig svimmel, og greide knapt å sitte før jeg bare sjangla ned i liggendes igjen. En av de tingene som kjennetegner hjernerystelse er at man ikke husker det som skjedde rett før man fikk hjernerystelsen. Det høres ut som om du har fått en veldig mild grad. Rådet jeg har er å starte forsiktig med forskjellige ting (lesing etc etc). Kjenn etter om du bli svimmel og trett, og stopp hvis du blir det. Trening ville jeg nok ventet med til du følte deg helt bra, og da begynne gradvis. Sex er jo så mangt, men ville nok prøvd å finne stillinger hvor hodet ditt ligger mest mulig i ro.
-Fisken- Skrevet 29. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2004 Tusen takk Følte meg ganske bra i går kveld, men har bare blitt verre utover dagen i dag. HAr sittet litt for lenge foran dataen kanskje, satt 1 1/2 time tidligere i dag. Er så blek at venninnen min ble helt redd :-? Får håpe det hjelper med en god natts søvn. ER ekkelt å være svimmel, kvalm og ha en følelse av at noen nettopp har dælja noe hardt i hodet på deg.. Grr.
Dødspingvinen Skrevet 29. april 2004 #10 Skrevet 29. april 2004 Fra egen erfaring (ja, jeg er en SKIKKELIG klomse, som slår hue borti alt), dropp treninga i en ukes tid. Sex går helt greit, så lenge dere ikke går inn for å prøve alle stillingene i Kama Sutra
-Fisken- Skrevet 29. april 2004 Forfatter #11 Skrevet 29. april 2004 Fra egen erfaring (ja, jeg er en SKIKKELIG klomse, som slår hue borti alt), dropp treninga i en ukes tid. Sex går helt greit, så lenge dere ikke går inn for å prøve alle stillingene i Kama Sutra
Veslejenta Skrevet 30. april 2004 #12 Skrevet 30. april 2004 Og jeg glemte jo å skrive det viktigste: GOD BEDRING!!
momo Skrevet 1. mai 2004 #14 Skrevet 1. mai 2004 Vær forsiktig med trening. Jeg hadde kraftig hjernrystelse for en del år siden. Ble lagt inn til observasjon på sykehuset, skulle egentlig være der i to netter, men jeg nekta og var der bare en dag. 2 dager etterpå spilte jeg amrikansk fotball, hadde kronisk hodepine i ca 2 år etterpå. God bedring. :-) :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå