AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Kjøpte en pakke med kantareller fra bama, og nesten alle hadde hull etter åmer som har gått igjennom dem. Dette har jeg aldri opplevd før, så jeg kastet selvfølgelig nesten all soppen. I den ene så var det egg etter åmer og det er jo enda mer ekkelt! Skal jeg kontakte bama og fortelle om dette? Anonymous poster hash: 048a1...a58
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Det er utruleg vanleg, det er jo derfor du alltid skal dele og rense sopp som du plukkar i skogen. Det er alltid masse åmer som kravlar rundt når eg har vore og plukka sopp. Men når ein har fjerna alt som er rusk og rask, og alt som bevegar på seg, er soppen god som gull, den. 1
Gjest Geesus Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 At folk forventer at alt fra naturen skal være plettfritt forundrer meg like mye hver gang. Bare dra tilbake til butikken for å få nytt. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Det er utruleg vanleg, det er jo derfor du alltid skal dele og rense sopp som du plukkar i skogen. Det er alltid masse åmer som kravlar rundt når eg har vore og plukka sopp. Men når ein har fjerna alt som er rusk og rask, og alt som bevegar på seg, er soppen god som gull, den. Har plukket sopp i maaange år i skogen jeg og, og har aldri opplevd at det har vært hull etter åmer i kantarell før. I piggsopp er det vanlig, men ikke i kantarell (i de skogene jeg har vært da) -TS Anonymous poster hash: 048a1...a58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå