AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Mener jeg har hørt det er forskjellig, men når jeg googler får jeg opp at det er det samme? Anonymous poster hash: 9d56a...3dd
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Spisskummen forveksles ofte med karve, men det er snakk om to forskjellige arter, og krydderet smaker og lukter forskjellig. Karve (Carum carvi) er det samme som kummin. Karve heter caraway på engelsk, kümmel på tysk, kummin på svensk, kommen på dansk og siya jeera på indisk. Spisskummen (Cuminum cyminum) er spisskarve. Spisskummin kalles cumin på engelsk, og dette kan bidra til forvirringen. Et annet, og mindre forvirrende engelsk navn på spisskummin er roman caraway. Spisskummin kalles kreuzkümmel på tysk, spiskummin på svensk, spidskommen på dansk og jeera på indisk. Anonymous poster hash: 38f58...ed2 2
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Cumin og spisskummen er det same, men på svensk kallar ein karve for kummin, og difor vert det forvirring. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Hvis det er engelsk så er cumin det samme som spisskummen. Kummin derimot er det samme som karve.Anonymous poster hash: 7f0b0...6b2
Blådiamant Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 På krydderet fra Hindu står det både Cumin og malt spisskummin. Trodde derfor det var det samme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå