AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg har kun hatt én kjæreste, et forhold som varte i litt over to år. Lang historie kort: han var veldig sjalu, tålte nærmest ingenting, hadde sinneproblemer, og forholdet endte med at han var utro. Det at han var så sjalu gjorde at jeg ble det også, selv om jeg ikke var det fra før. I dag er jeg blitt veldig kynisk. Jeg kjenner nærmest en avsmak når jeg tenker på å ha kjæreste. Dette var jo min eneste erfaring med forhold. Så jeg klarer ikke se for meg et forhold der mannen stoler på meg, der krangler ikke fører til sinneeksplosjoner, og jeg har vanskelig for å tenke at det finnes menn som ikke er utro. Jeg vet selvfølgelig at det finnes massevis av bra og snille menn der ute, men nå føler jeg at man aldri kan være sikker på om kjæresten er til å stole på. Dessuten er jeg veldig redd for at jeg kommer til å bli den sjalu og usikre personen hvis jeg får meg en ny kjæreste. Jeg vil ikke at mine dårlige erfaringer skal gå utover en fremtidig kjæreste. Så, det jeg lurer på er om det finnes noen som har noen lignende erfaringer. Hvordan går det med dere? Hvordan har dere taklet eventuelle nye forhold? Klarte dere å kvitte dere med slike tanker? Anonymous poster hash: b5b56...e21
Nettinettet Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Nå har ikke jeg erfaringer om det selv, mine problemer har vel vært det motsatte av kynisme, men jeg har snakket med en god del som har det som deg. Med litt endring av tankegang og ved å tilgi og legge fortiden bak seg har de velfungerende kjærlighetsliv den dag i dag
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg har også samme erfaring, har blitt skikkelig kynisk og ødelagt i hodet etter menn som har vært slemme med meg. Utroskap og masse dritt. Jeg skal holde meg unna menn resten av livet. For jeg takler ikke å bli dumpet og avvist, og utsatt for utroskap ENDA en gang. Da ser jeg for meg at jeg ikke hadde klart å leve lenger. Vi må ta vare på oss selv! Anonymous poster hash: 1a62b...dac
Inwe Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Man kan faktisk ikke vite om kjæresten er til å stole på, man må bare velge å tro det. Det finnes menn der ute som ikke er sjalu, utro eller har sinneproblemer og du finner nok en av de en gang du og.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Jobb litt med deg selv, og velg en mann som ikke vekker mistro, usikkerhet og sinne i deg... jeg hadde et turbulent forhold med min eks, med stygge krangler, mye grining, aldri en skikkelig god magefølelse. Det hadde en del med personkjemi å gjøre, men også at han var veldig ego og vanskelig å diskutere rolig med (i tillegg tok jeg ut en del dårlige sider på ham, noe jeg burde skjønt ikke var ok og ikke et godt tegn). Han jeg er sammen med nå har jeg nesten aldri kranglet med, vi har det morsomt, rolig og fint sammen. Nå er det absolutt skjær i sjøen og ting jeg aldri hadde forutsett eller hatt noen "hunch" om at skulle ha skjedd eller blitt et problem... Såpass at det kanskje knekker forholdet vårt. men denne erfaringen har i hvert fall vist meg at sammen med en person jeg passer sammen med, som gir av seg selv og som har respekt for meg både i ord og handlinger, kan jeg gjengjelde dette og føle kjærlighet og forhold som en styrke. Anonymous poster hash: ca0a8...e45
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Man kan faktisk ikke vite om kjæresten er til å stole på, man må bare velge å tro det. Det finnes menn der ute som ikke er sjalu, utro eller har sinneproblemer og du finner nok en av de en gang du og. Men hvorfor ta sjansen på å bli såret igjen og igjen og kanskje måtte risikere å knaske valium resten av livet fordi man er så skadet pga dårlige relasjoner? Da er det like greit å la være. Det er viktig å beskytte hjertet sitt. Anonymous poster hash: 1a62b...dac
Inwe Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Men hvorfor ta sjansen på å bli såret igjen og igjen og kanskje måtte risikere å knaske valium resten av livet fordi man er så skadet pga dårlige relasjoner? Da er det like greit å la være. Det er viktig å beskytte hjertet sitt. Anonymous poster hash: 1a62b...dac Den som ikke våger intet vinner jeg ser på det som verdt det iallefall 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Men hvorfor ta sjansen på å bli såret igjen og igjen og kanskje måtte risikere å knaske valium resten av livet fordi man er så skadet pga dårlige relasjoner? Da er det like greit å la være. Det er viktig å beskytte hjertet sitt. Anonymous poster hash: 1a62b...dac Man beskytter hjertet best ved å trene det til å bli sterkt. Så sterkt at man kan løfte seg selv opp igjen selv om en blir såret, og så sterkt at du kan være i et forhold uten å tro at det bare kommer til å ende dårlig. Anonymous poster hash: da62b...433 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Man beskytter hjertet best ved å trene det til å bli sterkt. Så sterkt at man kan løfte seg selv opp igjen selv om en blir såret, og så sterkt at du kan være i et forhold uten å tro at det bare kommer til å ende dårlig. Anonymous poster hash: da62b...433 Men hvordan gjør man det da. Etter 31 år har jeg fortsatt ikke blitt noe sterkere. Vet om flere andre damer i min situasjon, som ikke tør å ta sjansen på å bli såret igjen, de har heller noen ONS her og der. Anonymous poster hash: 1a62b...dac
Nettinettet Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Men hvorfor ta sjansen på å bli såret igjen og igjen og kanskje måtte risikere å knaske valium resten av livet fordi man er så skadet pga dårlige relasjoner? Da er det like greit å la være. Det er viktig å beskytte hjertet sitt. Hvis man blir såret igjen og igjen er jo det er bevis på at man må endre noe ikke sant? En person som har det bra med seg selv lar seg ikke knekke av dårlige relasjoner og tiltrekker seg heller ikke mennesker som ikke er bra for en. Jobb med deg selv og bli glad i deg selv og selvsikker så skal jeg love deg at ting endrer for deg på kjærlghetsfronten også!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Hvis man blir såret igjen og igjen er jo det er bevis på at man må endre noe ikke sant? En person som har det bra med seg selv lar seg ikke knekke av dårlige relasjoner og tiltrekker seg heller ikke mennesker som ikke er bra for en. Jobb med deg selv og bli glad i deg selv og selvsikker så skal jeg love deg at ting endrer for deg på kjærlghetsfronten også! Eh, unnskyld? Det går faktisk an å være sterk og ha det bra med seg selv og gå seg på en smell likevel. Ingen er supermennesker og det gjør faktisk noe med en å bli behandlet som søppel av menn gang på gang. Jeg er en smart og pen dame, men tiltrekker meg både og. Han siste var en bra mann men han hadde bare ikke de riktige følelsene og dumpet meg. Det ble jeg skikkelig lei meg av - jeg er et dårlig menneske av den grunn? Jeg tror du tuller! Kan du kutte ut den"jobb med deg selv"-greia med det samme? For hva innebærer det egentlig? Det går faktisk an å være snill, pen og ordentlig og likevel ha nedturer i løpet av livet uten av det er vår feil. Anonymous poster hash: 1791b...e3f 2
Nettinettet Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Eh, unnskyld? Det går faktisk an å være sterk og ha det bra med seg selv og gå seg på en smell likevel. Ingen er supermennesker og det gjør faktisk noe med en å bli behandlet som søppel av menn gang på gang. Jeg er en smart og pen dame, men tiltrekker meg både og. Han siste var en bra mann men han hadde bare ikke de riktige følelsene og dumpet meg. Det ble jeg skikkelig lei meg av - jeg er et dårlig menneske av den grunn? Jeg tror du tuller! Kan du kutte ut den"jobb med deg selv"-greia med det samme? For hva innebærer det egentlig? Det går faktisk an å være snill, pen og ordentlig og likevel ha nedturer i løpet av livet uten av det er vår feil. Vel jeg tror ikke at noen som er sterke og har det bra med seg selv vil la seg selv bli behandla som søppel av menn. Hvorfor lar du dem gjøre det med deg? Å ikke ha det bra med seg selv, har ingenting med at man er et dårlig menneske å gjøre. Ingen mennesker er dårlige mennesker, men folk har ofte forskjellige ting de sliter med som de må jobbe med for å ikke la folk behandle dem dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå