super-s Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Det finnes flere lignende tråder, men finner ingen med akkurat samme problemstillig som meg, så jeg lager en egen tråd. Jeg er egentlig veldig i mot å farge/bleke håret hjemme, men jeg har ikke råd til å dra til frisøren (må spare i minst 6mnd for å få råd), og begynte å bli desperat etter forandring og etter å fjerne den lange etterveksten min. Jeg bestemte meg derfor for å kjøpe meg farge på h&m i går, for å få bort etterveksten og stripene i håret. Jeg ville ikke bruke hjemmebleking, så jeg brukte en lysfarging fra Syoss (frosen pearl blonde). Etterveksten min var på grensen mellom lys brun og mørk blond. Resultatet ble ikke helt krise, men jeg ble ikke helt fornøyd heller. Etterveksten ble bittelitt for mørk (ikke mye), og så ble det litt oransje skjær i den, så jeg vil fikse det. Tenkte å kjøpe meg en askeblond farge, men trenger hjelp til å velge hvilket merke jeg skal kjøpe! Jobbet som frisørlærling for 5 år siden, men har begynt å glemme terminologien, og jeg har null peiling på hjemmefarging! Tips?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Hjemmefarging er så dumt, hvert fall med lyse farger. Anonymous poster hash: f132a...c5c
Gjest Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 9-5 er koden på syoss sin. 5 er rødtoner! Hold deg unna! Gjorde samme feilen selv da jeg var blond og ville ha en kaldere farge. Så bare på bildet i farta, og måtte pent be en frisørvenninne om hjelp etterpå. Syoss er forsåvidt dritt uansett.
super-s Skrevet 25. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2013 9-5 er koden på syoss sin. 5 er rødtoner! Hold deg unna! Gjorde samme feilen selv da jeg var blond og ville ha en kaldere farge. Så bare på bildet i farta, og måtte pent be en frisørvenninne om hjelp etterpå. Syoss er forsåvidt dritt uansett. Oops! Haha! Det burde jeg jo strengt tatt vite når jeg har jobbet som frisørlærling. Jaja, skal prøve å fikse det med en kald farge. Frisør har jeg ikke råd til, så det blir ca. en gang i året.
Gjest Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Kjør på med blå sjampo noen uker før du finner en kald tone. Funket for meg.
super-s Skrevet 25. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2013 Hjemmefarging er så dumt, hvert fall med lyse farger. Anonymous poster hash: f132a...c5c Ja, vet... Går helt i mot mine egne prinsipper når jeg gjør det, men det er det eneste alternativet jeg har...
super-s Skrevet 25. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2013 Kjør på med blå sjampo noen uker før du finner en kald tone. Funket for meg. Det er ikke sånn oransjekjær i det at blåsjampo fikser det, det er på en måte mer gyllenblondt, og litt mørkere enn jeg vil ha det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå