Emit Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Var overstimulert tidligere, da ble det innleggelse og ingen innsett. Nå er det skjedd igjen, dog en mildere form. Har sluppet unna sykehus, bare tatt prøver (som var normale) og UL. Fikk satt inn ett egg, av de 14 jeg fikk ut og 8 som ble befruktet. Ingen av de andre eggene kom på frys dette er et privat og DYRT forsøk, så føler på en måte ekstra press på at det må gå! Nå er det 10 dager jeg satte EL sprøyten, og 6 dager siden det ble satt inn egg. Var dårlig fra EL sprøyten ble satt nesten.. Brystene har vært veldig ømme/vonde i 4-5 dager. Ved de andre forsøkene har jeg fått vondt etter ca 9-10 dager, med mens som følge på dag 14-15. Magen har vært superstor, og det er tungt å puste i perioder, spesielt når jeg er mett. Jeg synes magen er mye mykere i dag, og i natt badet jeg i svette, og har ellers enorme hetetokter! Jeg vet jo at overstimulering kan være positivt for å bli gravid, men når magen er blitt slappere, er håpet ute da?? Noen som har vært overstimulert fra EL sprøyten og blitt gravid? Erfaringer?
Athene Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Det har mange opplevd, en svak overstimulering øker sannsynligheten. Men du kan ikke stole på kroppens signaler, eller ikke hardheten på magen. Nylig avsluttet FSHstimulering, progesteronstøtte og HCG fra eggløsningssprøyten gir så mange bivirkninger at den eneste sikre indikasjonen på graviditet er en blodprøve, eller urinprøve 11 dager etter eggløsningssprøyten.
Emit Skrevet 25. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2013 Ja, det vet jeg, men siden det oppleves noe annerledes ut i kroppen nå enn alle de andre gangene med forsøk (3 stk) så lurer jeg litt ekstra! og så er jeg interessert i å høre hvordan evt andre har hatt det, lest mye, og det virker som om magen til de som er blitt gravid ikke ble mindre stinn med det første..
Harlekin Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Det har mange opplevd, en svak overstimulering øker sannsynligheten. Det var interessant, det har jeg ikke hørt før. Jeg ble lett overstimulert og deretter gravid.
Athene Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Ja, det vet jeg, men siden det oppleves noe annerledes ut i kroppen nå enn alle de andre gangene med forsøk (3 stk) så lurer jeg litt ekstra! og så er jeg interessert i å høre hvordan evt andre har hatt det, lest mye, og det virker som om magen til de som er blitt gravid ikke ble mindre stinn med det første.. Jeg har vært gjennom seks forsøk. Og "symptomene" har vært veldig annerledes hver gang. Det eneste som er sikkert er at man ikke kan stole på kroppen overhodet i denne sammenhengen
Emit Skrevet 25. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2013 Det var interessant, det har jeg ikke hørt før. Jeg ble lett overstimulert og deretter gravid. Merket du noe forskjell fra andre forsøk? Hvis du har noe å sammenligne med da..
Emit Skrevet 25. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2013 Jeg har vært gjennom seks forsøk. Og "symptomene" har vært veldig annerledes hver gang. Det eneste som er sikkert er at man ikke kan stole på kroppen overhodet i denne sammenhengen Leser av andre at de har kjent det annerledes når de har blitt gravid, mot de gangene det har gått galt.. Ikke vet jeg.. Men har vært det samme hver gang, men ikke denne gangen.. Kan jo håpe
Athene Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Leser av andre at de har kjent det annerledes når de har blitt gravid, mot de gangene det har gått galt.. Ikke vet jeg.. Men har vært det samme hver gang, men ikke denne gangen.. Kan jo håpe Jeg kan love at jeg hadde sagt det samme selv. For ting har kjentes annerledes hver gang, og hver gang har jeg vært sikker på at det har gått. Men selvfølgelig skal du håpe, det er viktig å se lyst på det under forsøk. Men samtidig ikke ta helt av med tanke på symptomer, for da blir nedturen desto større.
Emit Skrevet 25. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2013 Jeg kan love at jeg hadde sagt det samme selv. For ting har kjentes annerledes hver gang, og hver gang har jeg vært sikker på at det har gått. Men selvfølgelig skal du håpe, det er viktig å se lyst på det under forsøk. Men samtidig ikke ta helt av med tanke på symptomer, for da blir nedturen desto større. Klart.. Men for min del blir nedturen like stor uansett dessverre. Så kan håpe enn så lenge :-)
Harlekin Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Merket du noe forskjell fra andre forsøk? Hvis du har noe å sammenligne med da.. Jeg har bare hatt ett forsøk, så jeg har ikke noe å sammenligne med
Emit Skrevet 26. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2013 Jeg har bare hatt ett forsøk, så jeg har ikke noe å sammenligne med Heldig du! men kan jeg spørre hvordan det var? Hvor lenge varte den oppblåste magen, og andre symptomer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå