Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble mobbet i mange år på skolen og det sitter selvsagt fortsatt dypt i meg

Nå er det 10år siden jeg var ferdig på ungdomsskolen og det er satt opp "reunion".

I starten tenkte jeg at dette ville bli koselig og jeg tenkte å dra. Men etterhvert som tiden har gått og jeg ser folka fra skolen skriver i gruppa så går det opp for meg at få av de har blitt voksne.

De oppfører seg som drittunger ennå, gjenger seg, ser ut som det fortsatt er de samme "klikkene" og jeg er redd for at hvis jeg drar så går jeg frivillig tilbake til min gamle rolle som mobbeoffer, bare at denne gangen er det alkohol inni bildet som muligens kan gjøre ting verre.

Jeg reagerer på barnslige utsagn som f.eks dette: "vi kommer så jævlig i trynet deres!" Dette er visst en måte å fortelle resten av gamle klassen at de kommer på arrangementer. Er kanskje ikke å forvente at folk faktisk har blitt 10år eldre da? :-/

Syns det er utrolig trist. På en måte har jeg jo lyst å dra, men jeg hadde det helt jævli den tiden i livet mitt og tror ikke det er bra for meg å oppsøke det igjen.

Hvorfor kan ikke folk bare bli voksne. Herregud vi nærmer oss 30år!!!

Anonymous poster hash: fc390...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klassegjenforening er oppskrytt. Som regel finner folk tilbake til nøyaktig de samme klikkene og væremåtene. Dersom du var ukul og ble holdt utenfor da, er sjansen stor for at du vil føle det på samme måten igjen. Konsentrer deg heller om ditt nye liv der du kan være den du vil :)

Anonymous poster hash: eb773...f41
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor gidde å oppsøke folk som overhodet ikke tilførte deg noe positivt den gangen? Jeg ville heller ha omgitt meg med mennesker som er verdt tiden jeg bruker på dem - funnet på noe hyggelig med gode venner istedet :)

• Liker 3
Skrevet

Tusen takk dere :)

Nei jeg bør jo ikke oppsøke noe som nesten er garantert å rippe opp gamle sår og jeg vil nok mest sannsynlig ikke få noe positivt ut av å gå.

Er vel bare en del av meg som er redd for å angre på at jeg ikke dro, men er verre å angre på at jeg dro tror jeg.

Ts

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jeg var på en type "ferdig med vgs"-reunion for ungdomsskoleklassen min, og det varte ikke lenge før alle var tilbake til sine gamle roller ... Nå er ikke tre år særlig lang tid, men jeg håpte jo at videregående hadde forandret litt på folk. Syv år senere droppet jeg hele greia. Og selv om jeg var litt nysgjerrig på om det hadde blitt annerledes enn forrige gang, er jeg ikke nysgjerrig nok til å angre på at jeg ikke gikk. Kanskje til 20- eller 30-års reunionen?

Skrevet

Ikke bruk tiden på folk som ikke vil deg godt, og som ikke har gjort deg noe godt i fortiden. Jeg tror ikke jeg hadde dratt, nettopp fordi jeg vil bruke tiden min på folk som er glade i meg og ønsker meg godt.

• Liker 3
Skrevet

jeg hadde aldri møtt voksende mennesker som sier "vi kommer så jævlig i trynet deres!" høres ut som noe fettere min på 14 kunne sagt:P

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde aldri møtt voksende mennesker som sier "vi kommer så jævlig i trynet deres!" høres ut som noe fettere min på 14 kunne sagt:P

Er det jg mener og. Hvem i midten av 20årene sier noe sånt? O.o

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...