Gå til innhold

Kokosolje, kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest at kokosolje består av mellomlange fettsyrer, som visstnok ikke kan lagres som fett, og at de derfor enten forbrukes direkte eller kommer ut igjen med én gang. Stemmer dette?

Skal jeg, om dette stemmer, i så fall la være å telle med kalorier fra kokosolje?

Anonymous poster hash: 4e94c...42b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kalorier tas opp.

Anonymous poster hash: 6e37f...8d6

Skrevet

Jeg har lest at kokosolje består av mellomlange fettsyrer, som visstnok ikke kan lagres som fett, og at de derfor enten forbrukes direkte eller kommer ut igjen med én gang. Stemmer dette?

Skal jeg, om dette stemmer, i så fall la være å telle med kalorier fra kokosolje?

De brukes som energi, men mindre du spiser så mye at du får diaré.

Det er ikke sånn at de ikke teller. Om kokosoljen brukes som energi og du har et faktisk overskudd så vil energi fra en annen kilde lagres som fett. Det er sånn det skal fungere. Ellers måtte vi spist konstant for ikke å dø.

Skrevet

De brukes som energi, men mindre du spiser så mye at du får diaré.

Det er ikke sånn at de ikke teller. Om kokosoljen brukes som energi og du har et faktisk overskudd så vil energi fra en annen kilde lagres som fett. Det er sånn det skal fungere. Ellers måtte vi spist konstant for ikke å dø.

Men hva om man ikke spiser noe annet fett i dette måltidet, slik at kokosfettet blir eneste tilgjengelige energikilde, og det ikke finnes noe annet som kroppen da må lagre?

Skrevet

Men hva om man ikke spiser noe annet fett i dette måltidet, slik at kokosfettet blir eneste tilgjengelige energikilde, og det ikke finnes noe annet som kroppen da må lagre?

Dette er veldig teoretisk og jeg vet selvfølgelig ikke svaret. Jeg kan dog spekulere.

Om du skal over tid klare å spise nok energi til å få et overskudd totalt i forhold til det du spiser vil du antageligvis overgå mengden tarmen klarer å ta opp og dermed få løs mage.

Eventuelt om du ikke får det må jo kroppen bruke denne energien. F.eks. ved å øke kroppstemperaturen eller bevegelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...