AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Barn som ikke blir trodd Dette er det sykeste og mest sjokkerende jeg noen gang i mitt liv har lest i mediene. At flotte, fine og rettferdige Norge som er verdens beste land å bo i svikter TOTALT på et så enormt viktig området er så skuffende at jeg ikke har ord. Jævla feige dommere som stiller seg bak elendige sakkyndig-rapporter også. De burde vært dømt til årevis i fengsel hele gjengen for alle skjebnene de er ansvarlige for. Et gigantisk rosetog samlet seg etter 22. juli. Dette burde samle et MINST like stort ett. Antall ofre er garantert utenkelig mye større. Nå er jeg bare trist. Får så lyst å hjelpe.. Anonymous poster hash: 969ee...87e 10
CalidumCor Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Jeg fikk vondt langt nn i hjertetota av denne saken og kan ikke skjønne at dette skal kunne skje med så mange! Jeg kan ikke forestille meg hvor håpløst det føles for de stakkars barna og hvor hjelpesløse foreldrene som blir fratatt dem føler seg. Hun fagersonen som omtales i saken skulle hatt sparken, og hun er tydeligvis ikke alene!! 1
Lech Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg syntes det er helt utrolig at barnas ord ikke blir lagt vekt på i slike saker. Spesielt når de sier slike ting som de har sagt. Helt forkastelig, og jeg håper de som vært med på dette skammer seg. Ødelegger liv når de har muligheten til å gjøre det bedre. Har ikke ord, rett og slett. 4
Lech Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 (endret) dobbelpost Endret 25. september 2013 av Lech
missdior Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Helt sykt.... Barnevernet skal være barnas redning, men ender opp som kjeltringene i denne saken. Fatter ikke at det er mulig å ikke høre på barna, og la disse "sakkyndige" bestemme ALT, selv om det strider i mot både barnet og forelderens mening. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Helt sykt.... Barnevernet skal være barnas redning, men ender opp som kjeltringene i denne saken. Fatter ikke at det er mulig å ikke høre på barna, og la disse "sakkyndige" bestemme ALT, selv om det strider i mot både barnet og forelderens mening. Det er strengt talt ikke barnevernet som er kjeltringen her, men de sakkyndige og domstolene som ikke tror på barna. Barnevernet må bare forholde seg til dommene som kommer derfra. Anonymous poster hash: 5b5a2...85f 1
missdior Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Det er strengt talt ikke barnevernet som er kjeltringen her, men de sakkyndige og domstolene som ikke tror på barna. Barnevernet må bare forholde seg til dommene som kommer derfra. Anonymous poster hash: 5b5a2...85f o, m Det er jo fortsatt Barnevernet som ender opp som kjeltring, siden det er de som "henter" barna og plasserer dem igjen. Det er jo ikke uten grunn at maaange hater Barnevernet, selv om det er de sakkyndige som har tatt avgjørelsen. Og vi er jo helt enige i det vi skriver, bare formulerer oss litt forskjellig 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Det er strengt talt ikke barnevernet som er kjeltringen her, men de sakkyndige og domstolene som ikke tror på barna. Barnevernet må bare forholde seg til dommene som kommer derfra. Anonymous poster hash: 5b5a2...85f Kan det væe så sykt system? Så hvis det først er avsagt en dom er det fritt frem for overgripere uansett, for de har en dom som sier noe annet? Og barnevernet er dermed låst til denne dommen for all fremtid? SÅ idiotisk kan rett og slett ikke systemet være. Barnevernet må da ha muligheten til å ta affære uansett hva som har blitt sagt i noen rettssal tidligere. Anonymous poster hash: 969ee...87e
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Barnevernet gjorde sånn at mor begynte å skjule mishandlingen bedre, så de ødela mer for barna. De fortalte at mor slo, barnevernet konfronterte mor, hun nektet og truet deretter ungene til å aldri mer nevne mishandlingen for noen, ellers... Anonymous poster hash: cc602...377
Avalon Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Helt ufattelig at slike ting kan skje! Skjønner ikke hvordan de får sove om nettene, da barna de har sendt til sin overgriper blir utsatt for enda flere overgrep. Forkastelig! 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Jeg fikk vondt langt nn i hjertetota av denne saken og kan ikke skjønne at dette skal kunne skje med så mange! Jeg kan ikke forestille meg hvor håpløst det føles for de stakkars barna og hvor hjelpesløse foreldrene som blir fratatt dem føler seg. Hun fagersonen som omtales i saken skulle hatt sparken, og hun er tydeligvis ikke alene!! Jeg finner det helt ubegripelig hvordan systemet kan svikte i så mange ledd. Sakkyndig, dommer, barnevern osv.. Man skulle tro at NOEN hadde fornuften og evnen til å ta de riktige avgjørelsene her! PS: Finnes det ikke ankemuligheter i disse sakene? Med evt ny sakkyndig osv?? Kan Mullah Krekar anke hele veien til høyesterett burde da et barn utsatt for overgrep kunne anke seg videre? Anonymous poster hash: 969ee...87e 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 I blant skulle jeg ønske det var rosetog for alle hverdagstragediene. Barn som vokser opp med foreldre som slår de, voldtar de, mobber de, trakasserer de. Anonymous poster hash: 3bcac...f8a 4
Dunkel Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Jeg blir så utrolig provosert av å lese om slike saker. Stakkars "Nora" og alle de andre som har blitt eller blir utsatt for slike overgrep. Barn skal bli hørt, og jeg nekter å tro at et lite barn kan helt ut av det blå påstå at "pappa spruter muggen ost på magen min". Det er jo helt utrolig at hun bor hos faren og at barnevernet ikke gjør noe med saken når hun har fortalt hva hun går gjennom hjemme... 4
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Reagerte på en ting der. Det står at en av mødre tvang dattera si til underlivsundersøkelse. Det står ikke noe om resultatet av den. Barnet ble etterpå tatt fra moren og sendt til faren. Det kan jo bety at det ikke var noen skader på barnet og at moren derfor ikke ble trodd. Anonymous poster hash: 07083...043 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Reagerte på en ting der. Det står at en av mødre tvang dattera si til underlivsundersøkelse. Det står ikke noe om resultatet av den. Barnet ble etterpå tatt fra moren og sendt til faren. Det kan jo bety at det ikke var noen skader på barnet og at moren derfor ikke ble trodd. Anonymous poster hash: 07083...043 Uansett resultat av denne var indisiene kraftige nok til at det burde utredes videre. At sakkyndig tar avgjørelse ut fra hvordan hennes dialog med foreldrene var er jo forbi hinsides fornuft. OG, hvordan i villeste helvete kan retten uansett komme frem til så lite omsorg til mor som 2 timer 4 ganger i året, MED tilsyn..?!?! Er dere klar over hvor lite dette er? Jeg er mer på foreldremøter pr år enn dette...! Som en annen sakkyndig nevner, så lite omsorg skal det TUNGTVEIENDE grunner til. Om så "best case" for far, at anklagene er grunnløse, at mor tar feil OG har dårlig dialog med sakkyndig er det fortsatt laaaangt unna tungtveiende nok for så lite omsorg. Jeg hadde ikke gitt meg. Jeg hadde gitt sakkyndige og dommere og whatnot et HELVETE gjennom daglige brev og henvendelser og telefoner osv osv.. til de så på saken på nytt. Tror jeg til og med hadde vurdert en liten "kidnapping" bare for at saken gikk innom retten med en ny dommer osv.. nei.. FYYY f... for noen horrible avgjørelser!! Anonymous poster hash: 969ee...87e 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Uansett resultat av denne var indisiene kraftige nok til at det burde utredes videre. At sakkyndig tar avgjørelse ut fra hvordan hennes dialog med foreldrene var er jo forbi hinsides fornuft. OG, hvordan i villeste helvete kan retten uansett komme frem til så lite omsorg til mor som 2 timer 4 ganger i året, MED tilsyn..?!?! Er dere klar over hvor lite dette er? Jeg er mer på foreldremøter pr år enn dette...! Som en annen sakkyndig nevner, så lite omsorg skal det TUNGTVEIENDE grunner til. Om så "best case" for far, at anklagene er grunnløse, at mor tar feil OG har dårlig dialog med sakkyndig er det fortsatt laaaangt unna tungtveiende nok for så lite omsorg. Jeg hadde ikke gitt meg. Jeg hadde gitt sakkyndige og dommere og whatnot et HELVETE gjennom daglige brev og henvendelser og telefoner osv osv.. til de så på saken på nytt. Tror jeg til og med hadde vurdert en liten "kidnapping" bare for at saken gikk innom retten med en ny dommer osv.. nei.. FYYY f... for noen horrible avgjørelser!! Anonymous poster hash: 969ee...87e Ja, enig i at de burde absolutt ha undersøkt mer, men det har nok skurret litt om moren mener barnet var voldtatt og undersøkelsen viste at barnet ikke var skadet. Anonymous poster hash: 07083...043
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Ja, enig i at de burde absolutt ha undersøkt mer, men det har nok skurret litt om moren mener barnet var voldtatt og undersøkelsen viste at barnet ikke var skadet. Anonymous poster hash: 07083...043 At man ikke finner noe beviser ikke blankt at ingenting har skjedd. Tidsaspektet her er blant annet avgjørende. Og det finnes mange typer overgrep som ikke vil gi noen slike funn. Og som sagt, UANSETT så burde det aldri føre til så lite omsorg til mor. og, hva med henne der man påviste "uforklarlige" blåmerker øverst på lårene og på kinnene? Og som selv etter flere bekymringsmeldinger fra andre og nye påstander fra jenta 2 år etter hun ble flyttet til far, fortsatt ender opp, hos far? Den saken finnes det ingen forklaring, ingen unnskylding, INGENTING. Jeg sliter med å se hvordan mor opp i alt dette har vist seg så uskikket også, hvorfor ble hun utelukket da barnet skulle flyttes? Man blir ikke uskikket som mor bare fordi en sakkyndig er misfornøyd med dialogen og ikke liker trynet ditt. Anonymous poster hash: 969ee...87e 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 At man ikke finner noe beviser ikke blankt at ingenting har skjedd. Tidsaspektet her er blant annet avgjørende. Og det finnes mange typer overgrep som ikke vil gi noen slike funn. Og som sagt, UANSETT så burde det aldri føre til så lite omsorg til mor. og, hva med henne der man påviste "uforklarlige" blåmerker øverst på lårene og på kinnene? Og som selv etter flere bekymringsmeldinger fra andre og nye påstander fra jenta 2 år etter hun ble flyttet til far, fortsatt ender opp, hos far? Den saken finnes det ingen forklaring, ingen unnskylding, INGENTING. Jeg sliter med å se hvordan mor opp i alt dette har vist seg så uskikket også, hvorfor ble hun utelukket da barnet skulle flyttes? Man blir ikke uskikket som mor bare fordi en sakkyndig er misfornøyd med dialogen og ikke liker trynet ditt. Anonymous poster hash: 969ee...87e Jenta hadde jo sagt at hun var blitt penetrert. Når de ikke gjør medisinske funn så misstenker de nok at moren har plantet dette i hodet på henne. Anonymous poster hash: 07083...043
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Jenta hadde jo sagt at hun var blitt penetrert. Når de ikke gjør medisinske funn så misstenker de nok at moren har plantet dette i hodet på henne. Anonymous poster hash: 07083...043 Som sagt, skyldspørsmålet skal jeg ikke legge meg bort i. Alt som ble presentert i artikkelen var kun sterke indisier. Men ut fra det som står burde dette blitt utredet i betydelig større grad. Men hovedpoenget her er bakgrunnen for å gi mor så lite omsorg. Som nevnt tidligere, sett deg ned og tenk lenge gjennom hvor lite 2 timer 4 ganger i året faktisk er. Det er faktisk ikke 0,1% engang (8 timer av årets 8736 timer). Se for deg at du mister over 99,9% av tiden med barnet ditt. Anonymous poster hash: 969ee...87e 2
Ciara Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Jeg ble helt dårlig av å lese dette. Dette må være det verste et barn og dets uskyldige forelder kan oppleve. Det er helt ufattelig at foreldre blir nødt til å sende barna sine til den andre forelderen som forgriper seg på dem. Eller de får samvær med barna bare fire ganger i året og da under tilsyn. Tenk å måtte tenke på hva barnet opplever i sitt eget hjem uten å kunne gjøre noe. Tenk å være barn og bli utsatt for overgrep og ikke ha mulighet til å komme seg til den trygge forelderen. For en jævlig situasjon å være i! Jeg forstår at det er vanskelig å avhøre barn, men det ene intervjuet som er gjengitt med "Nora" inneholder detaljer og beskrivelser som jeg ikke kan forstå at et barn bare kan dikte opp. Nei, dette er helt grusomt. Her håper jeg virkelig MYE i saksgangen endres vesentlig i løpet av kort tid. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå