Gjest *kokos* Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Link til de som ikke har hørt sangen: http://www.youtube.com/watch?v=Yn-oemgzlEU&list=TL5nooGKARWBk
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 De skriver vel sin egen musikk? Anonymous poster hash: 2d347...f1e
Tabris Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Ja, de fleste sangene deres er originale. Unntaket er "Jeg heter Finn", som er (fri oversettelse ) av "That's not my name".
Gjest *kokos* Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Hm, da er det bare introen som ligner veldig på en annen sang! Noen som kan huske å ha hørt noe lignende som den introen?
Tabris Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Hm, da er det bare introen som ligner veldig på en annen sang! Noen som kan huske å ha hørt noe lignende som den introen? 90% av alle power metal-sangene fra 80-tallet?
Gjest *kokos* Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 90% av alle power metal-sangene fra 80-tallet? ... jeg har en jobb foran meg, med andre ord!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Jeg kunne synge med første gang jeg hørte den, og var sikker på at det var en annen melodi. Har lett meg i hjel, men klarer ikke finne ut av det. Håper du er mer Sherlock enn meg! Jeg venter fortsatt i spenning Anonymous poster hash: 6bdd3...2eb
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Jeg tenkte litt på Metallica og introen til One. Anonymous poster hash: c7b5e...904
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Jeg kunne synge med første gang jeg hørte den, og var sikker på at det var en annen melodi. Har lett meg i hjel, men klarer ikke finne ut av det. Håper du er mer Sherlock enn meg! Jeg venter fortsatt i spenning Anonymous poster hash: 6bdd3...2eb Men det er vel mer kjennetegn på en god låt enn at det er brukt en annen melodi? Samme som the fox - var jo hundreogfjørti forslag på hvilke låter den var plagiat av da det ryktet svirra, mens egentlig bare er den en samling av alle typiske musikalske "fjoskler" som brukes i den sjangeren. Anonymous poster hash: 2d347...f1e
Gjest Thai clinch Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Låta har en veldig fengende intro som er godt lagd. Selv om låta er en "kopi" fra puddelrockens storhetstid synes jeg likevel vokalprestasjonen i sangen er god i en sånn setting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå