Gå til innhold

Hvilken sang er originalsangen til Jan Egeland-sangen til Ylvis?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skriver vel sin egen musikk? :)

Anonymous poster hash: 2d347...f1e
Skrevet

Ja, de fleste sangene deres er originale. Unntaket er "Jeg heter Finn", som er (fri oversettelse :P ) av "That's not my name".

Skrevet

Hm, da er det bare introen som ligner veldig på en annen sang! Noen som kan huske å ha hørt noe lignende som den introen?

Skrevet

Hm, da er det bare introen som ligner veldig på en annen sang! Noen som kan huske å ha hørt noe lignende som den introen?

90% av alle power metal-sangene fra 80-tallet? :P

Skrevet

90% av alle power metal-sangene fra 80-tallet? :P

... jeg har en jobb foran meg, med andre ord!

Skrevet

Jeg kunne synge med første gang jeg hørte den, og var sikker på at det var en annen melodi. Har lett meg i hjel, men klarer ikke finne ut av det.

Håper du er mer Sherlock enn meg!:) Jeg venter fortsatt i spenning

Anonymous poster hash: 6bdd3...2eb
Skrevet

Jeg tenkte litt på Metallica og introen til One.

Anonymous poster hash: c7b5e...904
Skrevet

Jeg kunne synge med første gang jeg hørte den, og var sikker på at det var en annen melodi. Har lett meg i hjel, men klarer ikke finne ut av det.

Håper du er mer Sherlock enn meg! :) Jeg venter fortsatt i spenning

Anonymous poster hash: 6bdd3...2eb

Men det er vel mer kjennetegn på en god låt enn at det er brukt en annen melodi?

Samme som the fox - var jo hundreogfjørti forslag på hvilke låter den var plagiat av da det ryktet svirra, mens egentlig bare er den en samling av alle typiske musikalske "fjoskler" som brukes i den sjangeren.

Anonymous poster hash: 2d347...f1e

Gjest Thai clinch
Skrevet

Låta har en veldig fengende intro som er godt lagd. Selv om låta er en "kopi" fra puddelrockens storhetstid synes jeg likevel vokalprestasjonen i sangen er god i en sånn setting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...