Gå til innhold

Dama har kontakt med eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dama sier at eksen skriver til henne. Det ble slutt med han for over ett år siden. Han skriver ting som "savner du meg?", sier hun. Hun sier at hun pleier å svare kort bare for å være høflig, og da jeg spurte om hun var helt over han svarte hun ja. Jeg kommer aldri til å gå inn og snoke på hennes private meldinger, men synes fortsatt det er litt ukomortabelt. Flere som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 0eac7...d7a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kanskje ikke noe å være bekymret for siden hun velger å være åpen med meg om det?

• Liker 6
Skrevet

Vet ikke om det nytter å spørre om det her på forumet, for alle har forskjellige historier og resultat av sånne situasjoner.

Men du kan jo kanskje poengtere at du vil hun skal være ærlig med deg selv om det kan såre deg. Utenom det kan du ikke gjøre annet enn å stole på henne.

Skrevet

Hvorfor forteller hun deg dette? Det er jo ubetydelig så lenge hun ikke gjør annet enn å svare for å være høflig?

Hvis de ikke hadde et vondt brudd, er det vel ingen grunn til å være frekk med ham?

Hadde jeg vært deg, ville jeg allikevel spurt hva hun svarer tilbake... Ekser er noe dritt.

Skrevet

Hvorfor forteller hun deg dette?

Vet ikke. Noen gjør kanskje sånt for å gjøre kjæresten sjalu?

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke. Noen gjør kanskje sånt for å gjøre kjæresten sjalu?

Eller for å unngå sjalusi om partneren snoker på ens telefon og lurer på hvorfor det holdes hemmelig.... Med tanke på hvor usikre mange er (basert på tråder her inne) virker det som mange tenker "bedre føre var"

• Liker 6
Skrevet

Eller for å unngå sjalusi om partneren snoker på ens telefon og lurer på hvorfor det holdes hemmelig.... Med tanke på hvor usikre mange er (basert på tråder her inne) virker det som mange tenker "bedre føre var"

Eller for å få god samvittighet med hvite løgner, selv om hun flørter litt tilbake. Hvem vet?

Skrevet

Eller for å få god samvittighet med hvite løgner, selv om hun flørter litt tilbake. Hvem vet?

Min erfaring er at det logiske i 9 av 10 tilfeller er det korrekte.

• Liker 1
Skrevet

Sånn har exen min og drevet på, og i går så sa jeg takk og farvel og fjernet han helt fra livet mitt (altså både fra skype og fb og hele pakka) og nå føler jeg meg såå bra.

Anonymous poster hash: 4044c...fd8
Skrevet

Min erfaring er at det logiske i 9 av 10 tilfeller er det korrekte.

mtp. at ganske mange flere enn 10 % av de som er i faste forhold er utro, blir 9/10-tallet du kaster inn her ganske ubrukelig.

Skrevet

mtp. at ganske mange flere enn 10 % av de som er i faste forhold er utro, blir 9/10-tallet du kaster inn her ganske ubrukelig.

Feil, du gjør en klassisk tabbe innen lesning av statistikk. Du antar at alle utroskap gjøres av fosrkjellige personer mens en gruppe (i likhet med kriminelle) utfører de fleste tilfellene. En enkelt person kan fint være utro mot svært mange i forskjellige forhold iløpet av livet.

Journalister har en fæl tendens til å skape sensasjonelle artikler uten å ta hensyn til dette - antar at det er en av de seneste undersøkelsene som du viser til - da er det typisk å vise til "20 % er utro!" mens statistikken kun viser at 20 % har opplevd utroskap og det derfor ikke er korrelasjon/kausalitet.

Du kan jo også sjekke hvor mange av disse som opplevde at partneren innrømmet å ha kontakt med x'en ;) Logikkommentaren min gikk da på at det logiske ville være (om en person er utro) å ikke uoppfordret fortelle at man har kontakt med en person som er interessert i seg.

Skrevet
mens statistikken kun viser at 20 % har opplevd utroskap og det derfor ikke er korrelasjon/kausalitet.

Hvor har du dette fra? Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg ser ikke helt hvordan man kan ha noe særlig god statistikk på dette området.

Det jeg har lest er at noen sexologer antar at det er en 70% sjanse for å oppleve utroskap på en eller annen måte i et langvarig forhold, men det finnes jo ingen fasit på dette.

Skrevet

Feil, du gjør en klassisk tabbe innen lesning av statistikk. Du antar at alle utroskap gjøres av fosrkjellige personer mens en gruppe (i likhet med kriminelle) utfører de fleste tilfellene. En enkelt person kan fint være utro mot svært mange i forskjellige forhold iløpet av livet.

Journalister har en fæl tendens til å skape sensasjonelle artikler uten å ta hensyn til dette - antar at det er en av de seneste undersøkelsene som du viser til - da er det typisk å vise til "20 % er utro!" mens statistikken kun viser at 20 % har opplevd utroskap og det derfor ikke er korrelasjon/kausalitet.

Du kan jo også sjekke hvor mange av disse som opplevde at partneren innrømmet å ha kontakt med x'en ;) Logikkommentaren min gikk da på at det logiske ville være (om en person er utro) å ikke uoppfordret fortelle at man har kontakt med en person som er interessert i seg.

Du tør å slenge ut påstanden om at under 10 % av de som er i forhold per dags dato, ikke er/har vært utro mot sin nåværende partner?

Skrevet

Sånn har exen min og drevet på, og i går så sa jeg takk og farvel og fjernet han helt fra livet mitt (altså både fra skype og fb og hele pakka) og nå føler jeg meg såå bra.

Vet du med sikkerhet at han holdte på med eksen?

Er han sammen med henne?

Hvor lenge var de sammen?

Hvor lenge var du sammen med han?

Var du en rebound?

Skrevet

Hvor har du dette fra? Jeg sier ikke at du tar feil, men jeg ser ikke helt hvordan man kan ha noe særlig god statistikk på dette området.

Det jeg har lest er at noen sexologer antar at det er en 70% sjanse for å oppleve utroskap på en eller annen måte i et langvarig forhold, men det finnes jo ingen fasit på dette.

Det har vært flere store studier på dette. Hovedsaklig Camebridge og Harvard innenfor deres psykologistudier.

Skrevet

Det har vært flere store studier på dette. Hovedsaklig Camebridge og Harvard innenfor deres psykologistudier.

Du har kansje linker også?

Skrevet

Vet du med sikkerhet at han holdte på med eksen?

Er han sammen med henne?

Hvor lenge var de sammen?

Hvor lenge var du sammen med han?

Var du en rebound?

Oi, jeg tror du misforstod.. eller det var lett å misforstå det jeg skreiv.

Exen min har drevet å skrevet en del meldinger til meg siden det ble slutt, og jeg har som dama til TS bare svart høflig, men i går sa jeg takk og farvel til han. Jeg føler ikke at jeg trenger å ha han i livet mitt, og han er så sinnsyk uansett at jeg orker ikke å diskutere ting med han. Jeg har også en kjæreste, og jeg fortalte han om hva exen min skreiv til meg. Kjæresten min brydde seg selvsagt ikke, for han stoler på meg 100%, så det var mitt valg å fjerne exen fra livet mitt. Jeg var sammen med exen i kun 6 mnd (tok litt tid å finne ut at han var gal)

Skrevet

Har ikke for vane å notere ned slikt og huske det opptil flere år etterpå.

Om du er interessert nok er det ikke være enn å prøve å Google "sosial studies unfaithfull couples harvard" eksempelvis.

The lancet kan også være et kjekt sted å lete. Dette er verdens største og mest anerkjente publikasjon for medisinske og psykisk helse.

Du har kansje linker også?

Skrevet

Dette stemmer. Er man litt smart snakker man ikke om en eks man knuller på. Jeg har alltid vært åpen om uskyldig kontakt med mine ekser, men den gangen jeg faktisk gjorde noe galt passet jeg på å ikke gi noen tegn som kunne peke i den retning.

Anonymous poster hash: 6735d...d85

Skrevet (endret)

Har ikke for vane å notere ned slikt og huske det opptil flere år etterpå.

Om du er interessert nok er det ikke være enn å prøve å Google "sosial studies unfaithfull couples harvard" eksempelvis.

The lancet kan også være et kjekt sted å lete. Dette er verdens største og mest anerkjente publikasjon for medisinske og psykisk helse.

Sorry,, har ikke for vane å påta meg bevisbyrden for andre ;)

Endret av Mike Waters

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...