Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! jeg er en 17 år gammel jente, som har samboer.

vi mistet for ikke så lenge siden, og har veldig lyst å prøve igjen.

vi har veldig lyst på barn og føler oss veldig klar for det.

Hva tenker dere om dette og har dere noen tips og råd?

Jeg går forresten siste året på skole og han jobber fast.

Vi har dårlig inntekt, men vi kan tilby barnet vårt veldig mye kjærlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få litt mer livserfaring først. Du er bare 17..

Du har så god tid til å etablere dere ordentlig økonomisk og bli tryggere sammen som et par. Vil dere ikke nyte tiden som kjærester før dere blir foreldre? Hvorfor stresse med dette?

• Liker 8
Skrevet

Kids having kids...producing next generation of kids having kids... :danse:

Anonymous poster hash: 0c801...783
  • Liker 7
Skrevet (endret)

vi har vært sammen i 4 år da, så akkuratt det "kjærlighetslivet" er ganske hverdagslig nå.

Blir forresten 18 om en mnd.

Endret av honderre
Skrevet

Enig,kjærlighet er ikke det eneste man skal vidergi sine barn. Kunnskap, erfaring og trygghet er noe som bare kommer med alderen. Hvorfor ikke vente LITT liksom, til begge har jobb i det minste? få dere en valp og se hvordan det går? Mye kjærlighet i det.

Anonymous poster hash: 66aba...bfa
  • Liker 3
Skrevet

vi har en valp, vi ønsker å ta ett skritt videre.

Skrevet

Du er bare verpesyk. Du er ikke klar for et barn.

Vent i fem år og se, ok? :) frem til da kan du planlegge, få deg utdannelse og jobb, og glede deg :)

Anonymous poster hash: 16d81...3e6

• Liker 3
Skrevet

Dette er helt uhørt. Ønsker du barn, så får du et barn. Det vil alltid ordne seg på en eller annen måte.

See you later, aligator! TIHI

Anonymous poster hash: 6a8ba...6d9
  • Liker 1
Skrevet

haha så dumt

Anonymous poster hash: 94599...4ca
  • Liker 1
Skrevet

Det er ganske naturlig å ville ha et barn igjen når man nettopp har mistet. Men du er for ung vil jeg si, uten å kjenne deg. Prøv heller å lev livet mer og bli kanskje 20 år før dere prøver igjen. Er ganske sikker at du ikke vil angre på at du ventet :)

Anonymous poster hash: 34d2c...418
Skrevet

Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg. Bare jeg var 19 og ikke 17.. Og jeg kan forstå at du ønsker og fylle det tom rommet med ett nytt barn, men du bør vente til du er litt eldre. Jeg venter min første nå og jeg er 24. Og jeg syns det var verdt ventetiden. Det er et stort savn, men tenk på barnet.. Økonomi er veldig viktig når du skal ha barn, kjærlighet er dessverre ikke nok. Jeg tenkte som deg en gang, men så tenkte jeg heller på at hvis jeg ventet til jeg hadde alt på plass så skulle barnet mitt slippe og mangle noe som helst :) Jeg kan med hånden på hjertet si at det er verdt ventingen både for din del og barnet.

Anonymous poster hash: 38a55...034

• Liker 3
Skrevet

Gode foreldre tilbyr ikke bare kjærlighet, men også trygghet i form av en stabil tilværelse. Det betyr jobb og fast inntekt. Jeg sier det ikke for å være frekk; men fordi jeg har sett flere ganger at kjærligheten forsvinner rimelig kjapt ut av vinduet når man plutselig skal prøve å skrape sammen penger til bleier, mat, strøm og husleie, og ikke har råd til å unne seg noe ekstra. Et samlivsbrudd er aldri gøy og det blir ikke akkurat en fest når det er barn i bildet.

Anonymous poster hash: affca...15a

• Liker 8
Skrevet

Hva med i alle fall bestå vgs før du påstår du er "moden" nok til å få barn?

Anonymous poster hash: c6cfa...c44
  • Liker 4
Gjest blondie19
Skrevet

Har det å bestå vgs noe med modenhet å gjøre? Kanskje du burde tenke deg om før du skriver? Å bestå vgs har da ingenting med modenhet å gjøre

Skrevet

Mangen voksne som går vgs, vil du si at dem ikke er moden?

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også 18 om en mnd, er 9 uker på vei. Velger å beholde, men det er igrunn ingen drømmesituasjon. Kunne iallefall ønske jeg hadde økonomien på plass, og hadde min egen bolig som jeg eide. Nå leier jeg bare, og ser igrunn litt mørkt ut på hvordan jeg som alenemor skal klare å spare opp penger til noe leilighet nå som jeg får en liten en som sluker opp pengene mine.

Jeg var verpesjuk fra jeg var 14 til jeg var akkurat fylt 17. At man er verpesjuk er igrunn ingen unnskyldning til å få barn.

Mener jeg da. Ikke end opp som meg, vent med å få barn! Vent!

Anonymous poster hash: 78030...585

Skrevet

Jo jeg skjønner greia, men vil ikke være gammel mor heller.

Skrevet

De få årene hvor man går fra å være 17 til f.eks 20+ har så utrolig mye å si. Visste du at man faktisk ikke er fullt utviklet i hjernen før man er 25 år? Før man fyller 25 år er ikke den delen av hjernen hvor konsekvenser av handlinger fullt utviklet. Det kan derfor være vanskelig å se konsekvensene av det å ønske seg en ting nå og hvordan det vil påvirke fremtiden om 10 år.

Jeg hadde det akkurat som deg når jeg var 17-18. Hadde vært sammen med sambo i nesten 4 år og hadde 2 venninner på vgs som gikk gravid. Jeg syntes det så sååå koselig ut og ville bare bli gravid.

Heldigvis så ble jeg ikke det.

Jeg begynte å konsentrere meg om å leve livet og kose meg med den fritiden jeg hadde. I dag angrer jeg ikke ett sekund. Herregud, skulle jeg levd med et barn i en 35kvm leilighet uten noen trygg inntekt OG studere ved siden frivillig!?

Fårstår de som velger å beholde dersom de blir gravid ved et uhell i så ung alder, men å velge det frivillig er galskap. Jeg ser det først NÅ.

I dag er jeg 26 år og venter nr 2. Nr 1 fikk jeg som 24 år. Når jeg er 44 vil min første være 20, og min andre være 18. Synes du jeg vil være en gammel mor?

Ikke minst kan jeg tilby barna alt det de trenger i TILLEGG til kjærlighet. Før barna flytter ut koster hvert barn oppmot 1 million kr. Det er MYE penger. Vi har hus, bil med plass til vogn og bagger, trygg inntekt, mulighet til å ha barnet deltid i barnehagen slik at ikke overgangen blir så stor osv....

Det å få barn er mye mer travelt og krevende enn jeg noen sinne hadde sett for meg. Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke trenger å stresse med skole, nav, trygder, leie av bolig, buss i steden for bil osv... i tillegg..

Dette ble veldig lang, men jeg ville bare få frem alt jeg tenker.

Vet det føles som en evighet nå, men 2 år går fort. 3 år også. Det å få barn vil bli så mye enklere å kjekkere om dere venter bare litt..

Ps. Får du barn nå vil barnet være 20 når du er 38 år. Venter du til du er 20 vil du bare være 40 når barnet er 20 år. MEN, du vil vokse utrolig mye på de to årene fra 18 til 20. Både du, din kjære og barnet har best av at dere venter...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...