Gjest Muffin Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Har skrevet her flere ganger, men vært vanskelig å forklare situasjonen helt, prøver igjen. Sammen litt over ett år, alder 23 og han 30. Vært en del krangling pga vi begge har gått å holdt på følelser og ting ( spsielt jeg) som gjorde at vi krasjet helt. Vi tok noen dagers tid fra hverandre, ikke sånn at vi skulle møte andre osv, men bare for å få luftet hodet litt og tenkt over hva vi kan gjøre med saken. Jeg tenkte ganske fort at kommunikasjon har vært problemet samt det har skjedd mye stress rundt oss begge på hver vår kant med jobb, flytting, penger osv.. Han sa han ikke orket å gå inn i forholdet hvis det skulle bli sånn igjen og jeg tok tak i mine problemer og åpnet meg helt for han med alle følelsene jeg har gått rundt med ( mye handler om min fortid). Han sier han ikke vil miste meg, er super glad i meg, ringer hver dag, sender meldinger, spurt ett pr ganger om vi skal finne på noe. Men han greier ikke si hva vi skal gjøre med ting, vi prater og prater om disse problemene og jeg kjenner jeg er lei av å prate, burde man ikke prate ferdig, legge det bak seg og gå videre? Dette har pågått 2uker og jeg kjenner jeg trekker meg mer og mer unna, det merker han og bli lei seg og vil ikke at jeg skal trekke meg bort fra han. Hna vil ikke jeg skal miste følelser og vil bare se en forandring sier han. Han sier jeg er den enste for han, enste jenta han har følt så sterk for, men at han følte seg helt tom på slutten, ga opp helt.. Nå føler jeg at jeg har gitt alt av meg selv uten at vi kommer noe videre i forholdet, føler ikke vi prøver når vi ikke ser hverandre omtrent.. Og jeg er lei av å mase om hva som skjer. Vil ikke at det skal bli slutt, vi er begge enige om at det vi har hatt er knallbra, vært bestevenner og kjærester og opplevd masse gøy sammen, vi kjeder oss lite, prater og ler, bra sexliv og ingen av oss vil miste den andre, men hva gjør jeg da? Jeg er på god vei til å gi opp nå og jeg tror innerst inne at det er en stor feil, men ser snart ingen andre utveier når jeg ikke får noe konkret svar på hva vi skal gjøre. Han syntes det er godt vi bare prater masse om det riktig nok..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Mye kommunikasjon, lite handling. Som oftest er det kommunikasjonen par sliter med. Her virker det som dere prater mye, men gjør pent lite med det. Ikke lett det heller. Men på meg virker det som du legger alt i hans fang. Det er liksom han som skal komme med redningen. Det kan ikke alltid være like lett å se hva som skal til. Derfor må man løse det i fellesskap. Dere er tross alt to om det. I tillegg merker jeg meg at du skriver veldig mye om ting han har sagt til deg om følelser, men nevner pent lite om dine følelser ovenfor ham. Det pleier å være et lite tegn dette også. Det virker som du allerede er på vei bort.
Gjest Muffin Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg nevner det fordi jeg i den perioden vi tok ''pause'' så la jeg alle kortene på bordet, jeg kjempe for å ha han, sa alt hva jeg følte, kom med forslag på hvordan vi skulle få det bedre, fått hjelp med mine problemer og ja, virkelig kjempet for å vise han at dette skal vi ordne.. Men når jeg da har gjort dette i to uker, da vet jeg ikke mer hva jeg kan gjøre, føler at jo mer jeg prøver, jo mer kan han bare lene seg tilbake å slappe av i denne situasjonen. Derfor har jeg trukket meg mer tilbake nå. Vil høre fra han også om hva vi kan gjøre og hvor mye lyst han har til å gå inn for det.
Havbris Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Kanskje han rett og slett ikke kan hjelpe deg med dine problemer og at du må søke den hjelpen ett annet sted?
Gjest Muffin Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Kanskje han rett og slett ikke kan hjelpe deg med dine problemer og at du må søke den hjelpen ett annet sted? Det har jeg gjort.
Havbris Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Jeg får ikke tak i hva problemet er her - du etterlyser handling sier du - men i forhold til hva? Vanskelig å gi deg noen råd når det du skriver er så diffust.
Gjest TS Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Skal prøve å uttrykke meg bedre: Jeg har hatt problemer med å åpne meg helt opp og vise følelser. Dårlig til å gi komplimenter, ta initativ og prate om vanskelige ting. Dette er jeg blitt klar over og gjør noe med og dette er hovedgrunnen til at ting ble vanskelig. Jeg blir bare veldig usikker av å sitte i en posisjon å ikke vite sikkert hva den andre parten vil og hvert fall når vi vet hva problemet er, jeg jobber med det, åpner meg og prøver, men likevel tviler han. Jeg ser etter handling ja, lysten til å fortsette og jobbe med problemene sammen. Ikke trekke seg unna hverandre å prate litt på tlf, føler ikke det styrker forholdet hvert fall. Så problemet er at vi er en posisjon hvor vi ikke akkurat er kjærester, møter ikke andre, men heller ikke hverandre.. Vi prøver ikke å fungere sammen som normalt
Havbris Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Prøv å være enda mer konkret: Hva er det du etterlyser hos han? Og hva bidrar du med selv?
Gjest TS Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Jeg etterlyser vilje hos han og mer initiativ til å få ting til. Akkurat nå bidrar jeg kun med å løse mine problemer, sende han en melding eller to og prate med han. Hva mer kan jeg gjøre? Har fortalt veldig klart hva jeg vil, foreslått løsninger o.l, men får ikke følelsen av vilje fra han sin side
Havbris Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Fremdeles uklart for meg hvor skoen trykker, men du mener han ligger på latsiden når det gjelder å bidra positivt inn i forholdet? Kanskje dere trenger hjelp av en tredje person?
Gjest TS Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Jeg mener han ikke er klar nok på hva han vil, for set sier han ikke. Han sier :vil ikke miste deg, men er redd for at vi havner i samme mønster om vi hopper i det igjen. Så jeg blir satt på vent for å vite om han vil satse på dette eller ikke.
Bloggleseren Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Har du sagt til ham at du ønsker mindre prat og mer handling? Hva er det du ønsker råd om her?
Gjest TS Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Har nevnt det.. Jeg bare aner ikke hva jeg skal gjøre, så spør her siden kanskje noen har vært i lignende situasjon eller har noen kloke råd. Er lei av å prøve og prøve å kube få litt tilbake og ingen svar på hva vi kan gjøre, så i og med dette går så mye inn på meg lurer jeg bare på hvor mye mer tid jeg skal gi dette..?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Skal prøve å uttrykke meg bedre: Jeg har hatt problemer med å åpne meg helt opp og vise følelser. Dårlig til å gi komplimenter, ta initativ og prate om vanskelige ting. Dette er jeg blitt klar over og gjør noe med og dette er hovedgrunnen til at ting ble vanskelig. Jeg blir bare veldig usikker av å sitte i en posisjon å ikke vite sikkert hva den andre parten vil og hvert fall når vi vet hva problemet er, jeg jobber med det, åpner meg og prøver, men likevel tviler han. Jeg ser etter handling ja, lysten til å fortsette og jobbe med problemene sammen. Ikke trekke seg unna hverandre å prate litt på tlf, føler ikke det styrker forholdet hvert fall. Så problemet er at vi er en posisjon hvor vi ikke akkurat er kjærester, møter ikke andre, men heller ikke hverandre.. Vi prøver ikke å fungere sammen som normalt Får en følelse av at dere begge venter på handling hos hverandre jeg. Han har sikkert følt usikkerhet på hvor glad du er i ham og hvor investert du er i forholdet - siden du har problemer med å åpne deg og vise følelser. Og nå sitter du med samme følelsen. Og begge venter på hverandre, uten å ville gi slipp og uten å klare å gå videre. Hva med å fokusere på noe annet enn problemene ei stund? Inviter på date med en morsom aktivitet? Kjenn på om det ligger noen gode følelser i bunn her Anonymous poster hash: 553d4...f98
Bloggleseren Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Kanskje du bør si det litt tydeligere til ham? Er litt vanskelig å få tak på hva som foregår i dialogen deres. Du sier han bare prater og prater, men hva er det han sier til deg? Han ber deg antagelig endre på noe eller gi ham forsikringer om noe?
Gjest TS Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Han prater om problemene vi har hatt, hva han har følt, at han følte seg helt tom og ga opp litt. Jeg sier jeg forstår det, tatt det alvorlig, gjort/gjør noe med det, forklarer hva jeg har syntes vært vanskelig.. Og den samtalen har gått nå hundre ganger. Han spør meg hvordan vi havnet her, om jeg har forslag til hva vi kan gjøre, jeg kommer opp med forslag, men får ikke respons på om han vil eller ikke. Han vil ta det rolig å se en forbedring mellom oss, noe som blir vanskelig når vi da ikke er sammen som før...
Havbris Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Da får du si rett ut at du gjerne vil ha en klar tilbakemelding på forslagene dine og blir usikker når han ikke responderer.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Han prater om problemene vi har hatt, hva han har følt, at han følte seg helt tom og ga opp litt. Jeg sier jeg forstår det, tatt det alvorlig, gjort/gjør noe med det, forklarer hva jeg har syntes vært vanskelig.. Og den samtalen har gått nå hundre ganger. Han spør meg hvordan vi havnet her, om jeg har forslag til hva vi kan gjøre, jeg kommer opp med forslag, men får ikke respons på om han vil eller ikke. Han vil ta det rolig å se en forbedring mellom oss, noe som blir vanskelig når vi da ikke er sammen som før... Du må gi ham tid. Og la ting gå rolig. Bygge opp en god nærhet på nytt. Han sa han ikke orket å gå inn i forholdet hvis det skulle bli sånn igjen og jeg tok tak i mine problemer og åpnet meg helt for han med alle følelsene jeg har gått rundt med ( mye handler om min fortid). Høres ut som han har tatt på seg en rolle som sjelesørger og terapaut for deg. At han har tatt inn over seg alt det som har vært vanskelig for deg, og havna i sporet med å være sjelesørger heller enn kjæreste. Det ordner seg ikke over natta. Han vil ikke hoppe tilbake i forholdet av frykt for å havne tilbake i samme rolle. Og det skjønner jeg godt. Anonymous poster hash: 553d4...f98
Gjest Ts Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Blir vanskelig å forklare her, jeg har aldri tatt opp problemene mine for han, så det kan jeg med tygghet si at han ikke har vært terapeut, han er lei av at jeg ikke viser følelser, har aldri vært noe klagete til han. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han nå, det er det jeg syntes er vanskelig
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Blir vanskelig å forklare her, jeg har aldri tatt opp problemene mine for han, så det kan jeg med tygghet si at han ikke har vært terapeut, han er lei av at jeg ikke viser følelser, har aldri vært noe klagete til han. Jeg bare vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til han nå, det er det jeg syntes er vanskelig Så begynn å vis følelser da? Gjør noe for å glede ham, vis ham at du er glad i ham. Det er nok det han venter på og ser etter, når han sier han vil ta det rolig. Anonymous poster hash: 553d4...f98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå