AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg er i et forhold med en ti år eldre mann. Og vi ble sammen da jeg var ganske ung. Selv merker jeg ikke så stort forskjell, utenom at han er ferdig med ungdomstiden sin, og ikke jeg. Er det flere som har relasjoner til slike forhold? Er det noen tips og råd til slike situasjoner? Anonymous poster hash: cf2e6...943
frøkna Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Jeg ble sammen med en 6 år eldre mann da jeg var 16, og merket som deg ingen forskjell. Men så merker man jo at han har mer livserfaring enn deg, i mitt tilfelle hadde jeg ingen andre tidligere romantiske forhold, og han var ganske etablert i sin egen personlighet mens jeg fortsatt utviklet min. Det ble slutt da han gjerne ville roe seg ned, kanskje få barn. Mens jeg ville reise rundt og oppdage verden. Jeg har også utviklet meg selv en del fra den jeg var som 16- 17 åring. Selv om jeg tenkte at jeg var moden for alderen og alt det der så har livserfaring så utrolig mye å si!
Gjest Tirkes Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Spørs mye på din alder, TS. Som Frøkna skriver så vokser man mye fra midten av tenåra til tjueåra. Jeg tror en 30+40åring vil ha mindre "problem" med aldersforskjellen enn et par på feks 20 og 30 vil ha, eller legge merke til. Mye pga av man i tenåra og tjueåra ofte fortsatt finner seg selv og plassen sin i verden. Direkte råd har jeg dessverre ikke, annet enn å være obs på at du ikke gir etter for mye dersom du er svært ung. Det er viktig å få ta sine egne valg - og å få følge egne valg. Det hører med for å bli selvstendig.
bruker2 Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 (endret) Tirkes skrev (På 25.9.2013 den 11.19): Spørs mye på din alder, TS. Som Frøkna skriver så vokser man mye fra midten av tenåra til tjueåra. Jeg tror en 30+40åring vil ha mindre "problem" med aldersforskjellen enn et par på feks 20 og 30 vil ha, eller legge merke til. Mye pga av man i tenåra og tjueåra ofte fortsatt finner seg selv og plassen sin i verden. Direkte råd har jeg dessverre ikke, annet enn å være obs på at du ikke gir etter for mye dersom du er svært ung. Det er viktig å få ta sine egne valg - og å få følge egne valg. Det hører med for å bli selvstendig. Endret 12. september 2023 av bruker2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Er det lov å spørre hvor ung du var da dere ble sammen? Anonymous poster hash: aeef3...037
bruker2 Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.9.2013 den 11.26): Er det lov å spørre hvor ung du var da dere ble sammen? Anonymous poster hash: aeef3...037 Endret 12. september 2023 av bruker2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Jeg er 18, og han er 28, og vi har vært sammen i en del år allerede. Å ta sine egne valg er ganske vanskelig synes jeg, da han er veldig kontrollerende. Men det var et veldig godt råd, da jeg ikke tar så mange avgjørelser på egenhånd. Jeg vil selv si at jeg har ganske mye livserfaring, da jeg har hatt en komplisert oppvekst. Aldersforskjellen gjør meg skeptisk. Når han på toppen av det er veldig kontrollerende syns jeg egentlig du bør komme deg vekk Anonymous poster hash: 666d9...d38 1
bruker2 Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 (endret) AnonymBruker skrev (På 25.9.2013 den 11.30): Aldersforskjellen gjør meg skeptisk. Når han på toppen av det er veldig kontrollerende syns jeg egentlig du bør komme deg vekk Anonymous poster hash: 666d9...d38 Endret 12. september 2023 av bruker2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 jeg er selv sammen med en som er 28 (blir snart 29) og jeg er 19 (snart 20) Vi har vært sammen i litt over 2 år allerede, og vi har ikke merket noe til aldersforskjellen enda. Men jeg har kjent han hele livet da, så vet ikke om det har noe å si:P Anonymous poster hash: de6d2...fba
Longgone Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Det var 19 år mellom meg og eksen min, oss i mellom hadde vi det fint men mtp felles venner og sånt ble det litt problematisk. Jeg og han hadde jo selvsagt mye til felles mens med vennene hans følte jeg meg utilpass og hadde ikke noe særlig å snakke om - omvendt også.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Kommer godt an på hvor moden den yngste er. Var selv sammen med en som var 5 år eldre, og da jeg ble mer moden, og han ikke ble det, fikk vi et problem. Det er nok ikke å anbefale å bli sammen med en voksen mann når du selv er tenåring, da er dere på to helt forskjellige stadier i livet. Anonymous poster hash: c6658...462
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå