Gjest Nikee Skrevet 5. oktober 2013 #121 Skrevet 5. oktober 2013 Fy flate! Jeg har en kamerat som fikk grilldress hver eneste julaften fra han var fem til tolv. Viste seg at bestemoren hans hadde fått et billig parti med dresser hun hadde stashet på loftet. Uten sammenlikning forøvrig, that shit bat crazy. Oh yes! Matchende Umbro grilldress med refleks Disse ble kun brukt av oss samtidig når vi hadde bilferier til Sverige, hvor vi overnattet i telt, hytter, combicamp osv. Ingen sydenferier på 90 tallet
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #122 Skrevet 6. oktober 2013 Hvordan var din oppvekst på 90-tallet og til du var voksen? Tenker på de som opplevde hele 90-tallet, ikke de som ble født i 97/98/99. Jeg husker at jeg stort sett kun arvet klær. Jeg fikk aldri playstation og sånne dyre ting. Det var om å gjøre å være mest mulig ute.Anonymous poster hash: bf1bc...115 Jeg ble født i 1981, så begynte på skolen i 1988 og hadde da så og si hele skoletiden og bevisst barndomstid på 90-tallet. Vokste opp på gård med en mor som var/ er enke. Tok bussen til skolen hver morgen 08.10, og kom tilbake rundt 14.30. Mamma hadde alltid middagen klar/eller var i gang med å lage den da jeg og lillebroren min kom hjem. Koselig og trygt med rutiner når man er barn. Gjorde lekser og har alltid vært et skolelys som ikke behøvde spesielt mye hjelp hverken fra mamma eller lærere. Hadde TV med en kanal helt til midten av 90-tallet, ingen videospiller, og ingen PC med internett før 1997. Mobil fikk jeg siste året på vgs, rakk det så vidt før 90-tallet var over altså. :-) Eneste negative var at jeg ble mobbeoffer på barneskolen og ungdomsskolen, og jeg holdt det hemmelig for familien min fordi moren min er enke og jeg ville ikke bekymre henne. Men jeg trivdes veldig godt hjemme og elsket å gå på skolen (bortsett fra friminuttene og når vi skulle gjøre gruppearbeid uten at læreren hadde delt oss opp i grupper på forhånd). Fikk en Sega Mega sammen med broren min, arvet ikke klær fordi jeg og lillebroren min var de yngste i vår "generasjon" med et gap på ca. 10 år til de andre søskenene våre og søskenbarn. Reiste på noen korte utenlandsturer til f.eks. Spania, Sverige, Danmark, Tyskland, Hellas, men hadde ikke råd til så mye sånt med en forelder og en inntekt. Har stort sett gode minner fra 90-tallet, og synes den tiden virket mindre stressende og mer behagelig enn nå hvor vi har facebook, twitter, masse sms og generelt mer internettfokusert og at man på 90-tallet slapp unna det meste av det der. Anonymous poster hash: 43a95...fb3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå