AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #41 Skrevet 25. september 2013 Ja, kykelikokos! Tidenes program. Og Uhu! Husker jeg samlet på Prinsesse blader, deretter Julia og av og til girls, og så 4u og topp. Lekte med Barbie og My little pony med bestevenninna mi. Vi bytta alltid over til østlandsdialekt (er fra rogaland) når vi lekte, vet ikke hvorfor, men alle gjorde det. Husker da jeg endelig fikk en Babyborn dukke jeg hadde ønsker meg i en evighet. Som jeg lekte med den, kledde på den, kjørte den ut på tur i vogna, lot som om det var min baby. Anonymous poster hash: 3bfd7...151
Mafalda Skrevet 25. september 2013 #42 Skrevet 25. september 2013 (endret) Nååå ble jeg sentimental gitt! Jeg var 12 år i 1990. Det var vide olabukser og store gensere. Alle jentene i klassen klipte håret kort, og de som hadde hatt langt hår hadde rottehaler. Fikk mitt første par basketsko omtrent på den tiden. Hvite og rosa Puma. Det var bananbugg og halvlitere med Cola på glassflaske, og champagnedrops! Hørte på 10 i skuddet på radio for alt hva det var verdt. What's the Colour of Love var stor omtrent på den tiden. Kjøpte også mine første kassetter, blant annet Jon Bon Jovis Blaze of Glory. I 1991 kjøpte jeg mine første vinylsingler. Bryan Adams Everything I Do) I Do It for You blant annet. 1991 -1992 var det store 10 i skuddet året for meg. Og det var Twin Peaks som noen i klassen fikk se, og andre ikke. Gulfkrigen begynte og Kong Olav døde. Danmark vant EM i herrefotball fordi Jugoslavia ble diskvalifisert pga. krigen. Hoi hoi, dette var gode gamle dager! Jeg er omtrent samme årgang, og husker godt de forferdelige vide olabuksene som nesten ingen kledde. Og Bryan Adams! Twin Peaks! Jeg var av de som fikk lov til å se, selv om det skremte vettet av meg. Serien har forblitt en favoritt fram til i dag. Discman var toppen av ekstravaganse, og de var jo ganske greie- selv om de hoppet hvis bussen kjørte på en humpete vei, hehe. Og jeg så ikke Bon Jovi, så mye kred (eller musikksmak) hadde jeg ikke på den tiden. Derimot så jeg både Whitney Houston og *host* MC Hammer i Oslo spektrum. U can't touch this! Men jeg tilhørte i alle fall ikke gjengen som var blodfan av New Kids On The Block... Ellers synes jeg ikke det var noen kjempeforskjell på da og nå. Jeg kan ikke huske at "alt var så mye bedre i gamle dager", at vi alltid var ute og lekte og at vi alltid hadde tid til hverandre. Det var omtrent som nå, med andre ord ganske bra Vi hadde faktisk en Amiga fra midten av åttitallet. Spilte litt, men ikke så fryktelig mye- grafikken og lyden var jo langt under pari. Husker et spill som het The Mousetrap, det var ganske kult. Ellers hadde vi ikke SFO da jeg var liten. Så fra første dag i første klasse var det fram med nøkkelen før og etter skoletid, siden både mamma og pappa jobbet. Det gikk helt greit bortsett fra torsdager, husker jeg. Da begynte jeg ikke på skolen før ti på halv tolv (!), og jeg var livredd for å komme for sent siden jeg ikke var helt stø på klokka. Ikke var det noe som helst tilbud i den åtte uker lange skoleferien heller. Det er definitivt en forbedring som har kommet med tiden. Tillegg: og så var jeg så heldig å få med meg den gangen da Norge var store i fotball. Drillos og Alt for Norge Det var en tid med mange interessante fotballpersonligheter- Carlos Valderrama med håret, Rene Higuita med skorpionsparkene, og han italienske dommeren som så så fryktelig skummel ut... Endret 25. september 2013 av Mafalda
solch Skrevet 25. september 2013 #43 Skrevet 25. september 2013 (endret) Vi gikk julebukk, brukte spark, lagde snøhuler. Ellers brukte jeg tiden på å leke med fantasivennene mine, snakke med spøkelser, plukke hønseegg, klatre på hundene og snakket om pappas kokolur (penis). Hadde også en mikke mus-genser jeg var så glad i, og var ivrig fan av hotel cæsar. Pleide også å bevege meg alene rundt overalt, tross min alder av fire år. Besøkte bestemor, som alltid hadde en skål med noen sjokoladebiter oppi, mens hun og min narkomaniserte tante satt å røyket inne. Jeg ble også storesøster på denne tiden, lillebror skulle hete sabeltann! Og malingen på veggen i stuen var rosa, og det samme var skinnsofaen. Endret 25. september 2013 av solch
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #44 Skrevet 25. september 2013 815 493 00 Tusen takk! Jeg synger ofte på den sangen, men jeg husker aldri hva som kommer etter 49 og før 00, og det gjør ingen av vennene mine heller! Nå skal jeg imponere! Hvorfor har ingen nevnt Trygg trafikk for store og små, hvor skal vi leke hvor skal vi gå? Det er det vi må lære oss nå! Anonymous poster hash: e4245...16e 3
Gjest Riskjeks Skrevet 25. september 2013 #45 Skrevet 25. september 2013 Tusen takk! Jeg synger ofte på den sangen, men jeg husker aldri hva som kommer etter 49 og før 00, og det gjør ingen av vennene mine heller! Nå skal jeg imponere!Hvorfor har ingen nevnt Trygg trafikk for store og små, hvor skal vi leke hvor skal vi gå? Det er det vi må lære oss nå!Anonymous poster hash: e4245...16e Ja, de bøkene/kassettene hadde vi også!
Gjest Riskjeks Skrevet 25. september 2013 #46 Skrevet 25. september 2013 Og veggene var malt i mørke farger - rød stue, blått kjøkken, grønn entré og okergule soverom. Badet hadde gulvbelegg i noen røde sjatteringer, og vi dusjet rett på gulvet med bare dusjforheng, så gulvet ble vått over hele og vi måtte bruke langkost for å tørke det. Alle møbler var av furu, og sofaen var rosa med diverse "broderte" mønster. Filleryer på alle gulvene så klart.
Severus Skrevet 25. september 2013 #47 Skrevet 25. september 2013 Vi hadde okergul stue, å gulvbelegg som så ut som parkett. Bygde nytt i 1995, å jeg hadde rosa soverom med Sesam Stasjon bord, å lillesøster hadde lysegult med Postmann Pat.
Anglofil Skrevet 25. september 2013 #48 Skrevet 25. september 2013 Vi hadde grønn stue, blått kjøkken med hvitt panel, furumøbler (ikke malt hvite, men i tre), jeg hadde gult rom. Da jeg var liten hadde jeg rosa rom. Foreldrene mine hadde gule gardiner i stua. Og en stund hadde de burgunderrød sofa. Ah, herlig fargekombinasjon. Mvh Yvonne
Gjest Eurodice Skrevet 25. september 2013 #49 Skrevet 25. september 2013 (endret) Skreppa med leppa, du har en imponerende hukommelse! Endret 25. september 2013 av Arabella
langbein86 Skrevet 25. september 2013 #50 Skrevet 25. september 2013 Åh, kasettspiller der vi kunne ta opp var jo fantastisk... Husker vi spilte inn sanger vi sang selv... Lekkert. Jeg var hestejente og husker jeg leste "Hest", "Ponni" og "Wendy". De to første er vel borte, men "Wendy" finnes ennå. Jeg kjøpte bladet for en stund siden (litt flaut men ) men det var jo ikke noe gøy lenger, merkelig nok Husker jeg var med i Pennyklubben også, og søsteren min var med i TL-klubben. Midt i smørøyet var fantastisk, og så var det det programmet som gikk på ettermiddagen på fredager... Hva het det igjen? Å Wendy, verdens heldigste jente i mine øyne. Hva het hestene hennes igjen. En hvit og en pinto.. Husker Wendy aldri ble eldre enn femten, selv om bladene kom år etter år
oreokake Skrevet 25. september 2013 #51 Skrevet 25. september 2013 (endret) Er det ingen andre her som spilte jordbær-spillet på pcen? Husker jeg fikk min første pc på rommet, sikkert på slutten av 90-tallet. Da pappa fortalte meg at "internett fungerer desverre ikke på pcen din", så var responsen min "internett? det trenger jeg da ikke!". Gleden var allikevel stor noen år senere da jeg kunne surfe popit.no Ellers er vel mye fra den tidlige barndom nevnt her. Spice Girls, Britney Spears, S Club 7. Ellers hadde jeg en merkelig kjærlighet for Carola og soundtracken til Coyote Ugly, jeg husker ikke hvorfor. Vi var stortsett ute hele året, var heldig å få bo på et fjell (ikke øde), så vi hadde skogen som lekeplass. Der tok vi maling fra naboen og malte en lekehytte vi fikk låne! Pogs var også driiitkult å ha masse av, de tror jeg ligger på loftet hos mor og far enda faktisk. Jeg mistenker at Pokémon tok av på slutten av nittitallet også. I tillegg var det de klassiske ring på spring, epleslang, hoppe-over-ball og gjemsel der man måtte slå et tre uten å bli sett først. Ellers var det kykelikokos, Smørøyet, Saltkråkan og Sjefen over alle sjefer (husker ikke navnet på programmet) i tillegg til alle klassikerne på Cartoon Network som Rakkerungene, Dexter og Powerpuff girls. Var også hestejente, Pennyklubben og Wendy var viktig! Huset var i alle fargene du kan tenke deg. Grønn stue, limegrønn gang, orange kjøkken, mørkerosa loftstue. Herregud, det var deilig da vi malte det eggeskall noen år senere Utrolig glad for at tiden før 10 års alderen var helt fri for pc og internett, jeg hadde en herlig barndom med masse skrubbsår og gleder! Endret 25. september 2013 av oreokake
Gjest iGirl Skrevet 25. september 2013 #52 Skrevet 25. september 2013 husker jeg fikk lov å se dr quinn selv om det egentlig var litt skummelt også var vi først i byggefeltet med cartoon network og nickelodeon så hver dag var vi rundt 10 unger foran TV'n hjemme før mamma jagde oss ut da
Severus Skrevet 25. september 2013 #53 Skrevet 25. september 2013 Det er ikke lov å legge ut bilder, bare linker men se hva jeg fant på soverommet mitt. https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1374142_10151614832986570_1442003356_n.jpg 2
Gjest Hyssingen Skrevet 25. september 2013 #54 Skrevet 25. september 2013 (endret) Jeg var 6-7 i 1990. Masse leking ute, var aldri inne omtrent. Jeg hadde ikke tv-spill. Ingen av vennene mine heller, bortsett fra èn jente som hadde Sega. Backstreet Boys, Spice Girls og Leonardo DiCaprio hang på alle vegger. Vi tygget Bugg, knasket Mr.freeze-is og kjøpte slim på lekebutikken. Ringing fra telefonkiosker og fasttelefon. "Hei dette er *** er Anne hjemme?" Første mobilen min var som "alle" andres, en 3210. Og det var om og gjøre å slå hverandres rekorder i snake. Faren min er It-konsulent så vi fikk data ganske tidlig, samme med internett. Den var kjempetreig og dataen hørtes ut som en traktor Og selvfølgelig Wendy, Blekkulf, Midt i smørøyet, dyra fra hjorteparken, redda joppe, portveien to. Pennyklubben, og TL-klubben. Og bladene Starlet og Girls!! Bygge snøborger, late som om syklene våre var hester. Starte hemmelige klubber.. Og Polly Pocket! Endret 25. september 2013 av gulmelon
Anglofil Skrevet 25. september 2013 #55 Skrevet 25. september 2013 Nå kom jeg på lørdagsgodtet jeg fikk som liten. Enten Barne-tv-godtepose, eller så var det annet godt. Og da var favoritten Disney-sjokoladen, den med både hvit og brun sjokolade. Samt slike geléfigurer som lignet på de slimete greiene vi kunne leke med og kaste i taket (som datt ned i hodet på foreldrene mine da de minst ventet det). Husker forøvrig at jeg ikke fikk lov til å se på Power Rangers, det var farlige saker! Jeg elsket Teodors julekalender, Huset med det rare i, Marianne på loftet, Portveien 2 og Den gyldne hale. Ah, tider. Mvh Yvonne
Severus Skrevet 25. september 2013 #56 Skrevet 25. september 2013 Den gyldne hale, var det den med tegnspråk?
Anglofil Skrevet 25. september 2013 #57 Skrevet 25. september 2013 Den gyldne hale, var det den med tegnspråk? Stemmer! Mvh Yvonne
oreokake Skrevet 25. september 2013 #58 Skrevet 25. september 2013 Noen andre som hadde de tightsene med Spice Girls hodene nedover på?
langbein86 Skrevet 25. september 2013 #59 Skrevet 25. september 2013 Husker dere tamagotchi? Haha husker jeg styra fælt med å mate og underholde den lille dingsen 2
Gjest Hyssingen Skrevet 25. september 2013 #60 Skrevet 25. september 2013 Stemmer! Mvh Yvonne Og alle kunne tegnet for "den gyldne hale" Husker det ennå. Gjør det akkurat nå! Må ikke glemme julekalenderen over alle julekalendre. SKOMAKERGATA!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå