AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg var hos legen i går og fikk vite jeg hadde lagt på meg 8 kilo siden 1 måned. Noe jeg synes hørtes mye ut! Legen sa også jeg skulle passe litt på. Ble litt stressa av det i grunn, av følgende grunner: - Jeg føler jeg må spise hvis jeg er sulten, og det er jeg oftere enn før (så baby ikke har vondt og er sulten). Desuten blir jeg uvel når jeg går mye sulten. - Jeg har ikke ork til å trene - når jeg endelig har en fridag, må jeg hente meg inn og orker ikke gå i treningsstudio. Etter jobb er jeg kake, da mitt energinivå er lavere enn ellers. Jeg tenker ikke at "nå skal jeg kose meg å bli fet", men jeg har forsøkt å ha et avslappet forhold til det og forsøkt å spist normalt (om enn litt mer). Prøver å ikke spise så mye søtt, sukker og usunn mat, og synes jeg får i meg mye sunn mat. Tips og tanker omkring dette? Hvordan kan jeg "passe på"? Anonymous poster hash: 4a3df...865
Fim Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Pass på hva du spiser, heller enn hvor mye, tror jeg. Prøv å tenke litt på 5 om dagen, for eksempel, og på fordelingen av matgrupper i det du spiser (nok grønt ift. kjøtt og karbohydrater, for eksempel). Graviditeten er ikke tidspunktet for å kutte kalorier eller ikke spise når man er sulten. Nå tar baby det den trenger, så hvis du får i deg for lite av noe så vil du lide for det selv lenge før det skader den lille - men for din egen del er det jo viktig at du får i deg nok. Så spis og kos deg, du - bare du er litt obs på _hva_ du putter i deg. Vektøkning er jo veldig individuelt uansett, så jeg synes ikke man skal legge alt for mye i et visst antall kg på en viss tid. Noen legger på seg tidligere i svangerskapet enn andre. Når det gjelder trening vil du nok ha godt av det om du prøver å få inn litt fysisk aktivitet jevnlig - men det betyr ikke at du må gå på senter og svette hvis du ikke har overskudd til det. Litt er bedre enn ingenting, så om du kan få inn en halvtimes rask spasertur på kvelden, for eksempel, vil det være positivt - det kan også hende at du får mer energi av det. Men lytt til kroppen din - ikke press deg til å gjøre noe du ikke har energi til. Det er krevende å dyrke små mennesker, så ikke ha dårlig samvittighet for at du tar deg en hvil når kroppen ber om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå