Gå til innhold

Mat uten fiber..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wasa sitt gluten- og laktosefrie knekkebrød har veldig lågt fiberinnhald, ca. 6 %. Alt glutenfritt (med mindre det er laga utelukkande på frø og slikt) har ganske lite fiber i seg.

6% er nok litt mye hvis en skal unngå fiber. Jeg lager glutenfritt knekkebrød selv og det består stortsett av nøtter og frø som er svært lite fiberfri.

Men jeg skal ikke være noe buzzkill om det funker med de knekkebrødene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sånn at lavkarbo er fiberfritt da. Det er mye grønnsaker i slike dietter. En må i såfall spise lavkarbo uten grønnsaker, men da får jo man litt lite energi.

Unngå også nøtter og så og si alt korn.

Hvit ris er jo så og si fiberfritt. Og det er ikke noe gluten eller laktose i det.

Av frukt er jo modne bananer er alternativ. Honning er også en kilde til karbohydrater. Kokosolje er en glimrende kilde til energi og kan blandes i te, kaffe, eller bare tas for seg selv. Er betydelig lettere å få det i seg flytende.

Takk skal du ha! :)

-TS

Sushi må vel vere tingen her. Av grønsaker så er avocado og potet ikkje så rike på fiber. Spis glutenfritt knekkebrød med majones (som er fritt for alt viss du kjøper ein vanleg type) og avocado på, det er knallgodt! Kvifor trudde du at du ikkje kunne spise majones?

Avokado er vel en av de grønnsakene med mest fiber?

-TS

Anonymous poster hash: c6849...be5

Skrevet

Alt godt: Jeg tenkte ikke på at man kan lage majones selv, men majones som er kjøpt i butikken inneholder vel melk om jeg ikke tar feil? Jeg har i alle fall aldri spist majones nesten og synes det er veldig kvalmende med sånn fet mat.

-TS

Gjest navnelapp
Skrevet

Alt godt: Jeg tenkte ikke på at man kan lage majones selv, men majones som er kjøpt i butikken inneholder vel melk om jeg ikke tar feil? Jeg har i alle fall aldri spist majones nesten og synes det er veldig kvalmende med sånn fet mat.

-TS

Majones har aldri inneholdt mjølk, så vidt eg veit.

Skrevet

mye lyst og glutenfritt brød, hvit glutenfri pasta, ris, yoghurt, kjøtt, kylling, fisk, fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...