Gå til innhold

Hjelp! Mus på loftet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest inilli

Vi har plutselig fått masse av noe som ligner muselort på ett avgrenset område ved pipa på loftet. Har ellers ikke sett/hørt mus eller muselort noe annet sted i hele vinter. Snålt?

Hva med flaggermus? Legger de lort som ligner muselort? Vi har hatt vinduene oppe et par døgn grunnet maling så vi kan ha fått flaggermus inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flaggermus legger fra seg små sorte kuler.

Der vi bodde for mange år siden hadde vi et megaloft på ca 100 kvm. Og der var gulvet fullt av lort fra flaggermus.

Når vi satt i stua om kvelden, så vi flaggermusa fløy utenfor vinduet. Kjempekkelt, men de høres ikke.

Mus ville du ha hørt. Her vi bor har vi mus i veggene og i gulvet og de HØRES!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest onyx, i.i.

åhh...skulle ønske jeg hadde flaggermus på loftet :-) Jeg har bare mus i gulvet som lager irriterende tasselyder om kvelden.

Hvis du har flaggermus så er det bare å lukke vinduet om kvelden etter at de har dratt ut for å jakte. Da kommer de ikke inn igjen. Det kan være at de har unger, så det bør du prøve å undersøke først.

Ellers er flaggermus nyttige dyr. De spiser enorme mengder insekter + at lorten er supergjødsel nr. 1! Bare husk å dekke gulvet så det ikke blir skadet da... De er overhode ikke skadelige for mennesker eller dyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Flaggermus trenger ikke et vindu for å komme seg inn. En glippe i taksteinen eller mellom tak og vegg er mer enn nok... Lorten kan sendes et skadedyrfirma for å få fastslått hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Legg for all del ikke ut gift, mus har en uvane at de da dør der du helst ikke vil ha dem. Inni vegger o.l. og de lukter for J*vlig :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På de fleste jernvarehandler så får man kjøpt en sånn liten sak som gir fra seg en lyd mus ikke kan fordra. Men dersom du har katt (usikker på hvordan det er med andre husdyr) så bør du ikke kjøpe det. Funker bra på mus hvertfall.. om det er det du har. Muselort er små brune litt avlange, bør ikke støvesuges da gassen som da kommer ikke er bra - mente min mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musefelle er nok det rette, ja... :-?

Så en mus som pilte over gulvet i stua her i går... og satte ut vann og mat til den... :ler:

Men i dag kjøpte samboer musefeller - og jeg orker ikke protestere for høylytt. Men vann har den - i alle fall... (skal ikke pines før den dør - dessuten om den dauer av tørst - så blir den liggende et sted og råtne...)

Tror /håper den er kommet gjennom en åpen dør - har ikke merket mus her tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Jeg vil også ha flaggermus på loftet! Men kanskje jeg må ha loft først :klaske:

Fikk faktisk mus her oppe i 3.etg til jul i fjor, kom opp inni kjøkkenbenken og romsterte rundt i søpla et par dager før vi skjønte hva det var - og det skjønte vi først da dyret hoppa ut av søplebøtta og pilte under kjøleskapet. Tok meg en uke å få tatt'n, og det var jaggu en traumatisk opplevelse for begge parter! :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...