Gå til innhold

Kjent rundt Sognsvann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle gå rundt Sognsvann, men jeg har lyst til å gå litt inne skogen, på stier, og ikke bare følge en grusvei... Er det mulig å gjøre? Og så lurte jeg på den runden som er litt lengre, ikke den nede ved vannet på 3 km, men den på 5. Hvor er den? Og en siste ting, hvor er det sigøynerene har slått seg ned?

Anonymous poster hash: 16219...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen songsvanntrenete her??

Gjest navnelapp
Skrevet

Skaff deg eit kart over marka, så ser du kvar stiane går.

Skrevet

Vil ikke kalle meg kjent på Sognsvann, men de gangene jeg har gått der har jeg bare begynt i en ende og endt opp tilbake. Det er mye skilter så lett å finne nye veier uten å være redd for å gå seg vill=)

Skrevet

Vil ikke kalle meg kjent på Sognsvann, men de gangene jeg har gått der har jeg bare begynt i en ende og endt opp tilbake. Det er mye skilter så lett å finne nye veier uten å være redd for å gå seg vill=)

Jeg har lyst å gå langs de stiene som går ut fra turneen, men der er der ikke skilt så jeg er redd for å ende opp et sted jeg inne finner tilbake :P

Skrevet

Jeg har lyst å gå langs de stiene som går ut fra turneen, men der er der ikke skilt så jeg er redd for å ende opp et sted jeg inne finner tilbake :PAnonymous poster hash: 16219...a8f

Turneen = turveien :)

Gjest navnelapp
Skrevet

Det står jo skilt over alt. Dessutan er det folk overalt, så det er alltid nokon du kan spørje. Gå litt rundt der på dagtid først, så blir du kjent. Sjansane for å gå seg bort mindre enn 5 km frå sognsvann er minimale.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lyst å gå langs de stiene som går ut fra turneen, men der er der ikke skilt så jeg er redd for å ende opp et sted jeg inne finner tilbake :P

Jeg ville nok tatt sjansen uansett jeg. Tror nemlig det ikke er så lengt til nærmeste skilt. =)

Om du fortsatt ikke tørr er det nok lurt å skaffe seg kart. Tror også ut.no har oversikt om du vil se på nett.

Skrevet

Jeg pleide å ta den runden ukentlig før, men det er mange år siden nå, og sist jeg var i Marka på vei fra Sognsvann til Ullevålseter og videre til Frognerseteren hadde flere av stiene endret seg så jeg. Uansett er det nærmest umulig å gå seg bort så lenge du holder deg til stiene.

Det jeg pleide å gjøre var å gå ned til vannet fra parkeringsplassen og ta turen motsols, altså gå til høyre for vannet. Istedenfor å gå helt langs vannet, går du rett og slett veien litt lenger opp. Du holder altså hele tiden litt avstand til vannet. Jeg tror denne ruten egentlig starter like ved parkeringsplassen, men tar du utgangspunkt i vannet, blir det ikke feil.

Anonymous poster hash: c73ef...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...