Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #21 Skrevet 25. september 2013 Er det blodpris? Tror du bør gjøre litt bakgrunnssjekk før du uttaler deg. Jeg jobber selv på en slik spåtelefon (uttales som om man har en sur sitron i munnen). I gjennomsnitt varer en samtale 6-8 minutter som gir en pris på mellom kr. 155-210 kroner. På den tiden får man svar på 1-3 spørsmål alt etter hvor stort spørsmålet er. KAn du fortelje litt om metodikken du brukar for å kome fram til spådommane du gir? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #22 Skrevet 25. september 2013 Syns dere det er vilt at de tar seg betalt? Skal de gjøre det gratis for helt fremmede da eller? Jobber dere gratis? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 1
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #23 Skrevet 25. september 2013 Syns dere det er vilt at de tar seg betalt? Skal de gjøre det gratis for helt fremmede da eller? Jobber dere gratis? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 Eg må berre seie at med mindre eg får eit utruleg overbevisande svar frå malu'en over her så slit eg veldig med å karakterisere det å drive med "cold reading" som arbeid. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #24 Skrevet 25. september 2013 Eg må berre seie at med mindre eg får eit utruleg overbevisande svar frå malu'en over her så slit eg veldig med å karakterisere det å drive med "cold reading" som arbeid. Hva så? Om den som benytter seg av det tror på det og får nytte av det så er det bare rett og rimelig at de betaler for det også. Du som ikke tror behøver ikke å betale for det for å si det sånn. Mange som tror akupunktur bare er humbug også, men allikevel er det mange som har det som full jobb. Skal de også jobbe gratis fordi noen ikke tror på det? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6
Kiarapus Skrevet 25. september 2013 #25 Skrevet 25. september 2013 Hvaa??? Så dem som tar betalt for å gjøre en jobb, er ikke seriøs? Da er jeg sikker på at du får både elektriker, rørlegger, prest og lege og ellers alle andre du måtte benytte tjenestene til, til å jobbe gratis? Og jeg tar det da som en selvfølge at du selv også ikke tar ut lønn for den jobben du gjør hver dag.. Jepp! Å sitte å ta penger for en gave man har fått er useriøst! Alle de yrkesgruppene du har ramset opp her har gått lang skolegang og har papirer på at det de er utdannet til det de gjør, og da betaler man etter det også. Og ja da, jeg vet man kan gå kurs for å få "lisens" til å jobbe med spåtelefon. Søsteren min har tatt det kurset. Jeg har førstehjelpskurs som er lengre enn det kurset, men jeg kaller meg ikke lege av den grunn... Er det blodpris? Tror du bør gjøre litt bakgrunnssjekk før du uttaler deg. Jeg jobber selv på en slik spåtelefon (uttales som om man har en sur sitron i munnen). I gjennomsnitt varer en samtale 6-8 minutter som gir en pris på mellom kr. 155-210 kroner. På den tiden får man svar på 1-3 spørsmål alt etter hvor stort spørsmålet er. Ja, 210kr for 8 minutter er blodpris ja. Hvor mye er ikke det i timen? Og ærlig talt forstår jeg ikke hvor de som skal være "ekte" klarsynte får energien til å lese så mange folk på så kort tid heller. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #26 Skrevet 25. september 2013 Jepp! Å sitte å ta penger for en gave man har fått er useriøst! Alle de yrkesgruppene du har ramset opp her har gått lang skolegang og har papirer på at det de er utdannet til det de gjør, og da betaler man etter det også. Og ja da, jeg vet man kan gå kurs for å få "lisens" til å jobbe med spåtelefon. Søsteren min har tatt det kurset. Jeg har førstehjelpskurs som er lengre enn det kurset, men jeg kaller meg ikke lege av den grunn... Ja, 210kr for 8 minutter er blodpris ja. Hvor mye er ikke det i timen? Og ærlig talt forstår jeg ikke hvor de som skal være "ekte" klarsynte får energien til å lese så mange folk på så kort tid heller. La oss si at den gaven de har fått er så bra at de har enorm pågang av folk som vil ha hjelp. De må bruke all sin tid på dette. Hva skal denne personen leve av? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 2
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #27 Skrevet 25. september 2013 Hva så? Om den som benytter seg av det tror på det og får nytte av det så er det bare rett og rimelig at de betaler for det også. Du som ikke tror behøver ikke å betale for det for å si det sånn. Mange som tror akupunktur bare er humbug også, men allikevel er det mange som har det som full jobb. Skal de også jobbe gratis fordi noen ikke tror på det? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 Eg forsvarer ikkje akupunktur heller. Men eg syns det er uetisk å late som om ein har magiske evner når det ein eigentleg gjer berre er nettsøk basert på namn og telefonnummer kombinert med gjetting. kan du ikkje like gjerne kalle deg ein coach då, i staden for å kalle det spådame? Det er jo mykje meir redeleg. For det er jo det ein er, ein samtalepartner, og eg er einig i at mange kan trenge det. Men kvifor i alle dagar skal ein kalle det å spå, når det ikkje er det ein gjer? 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #28 Skrevet 25. september 2013 Eg forsvarer ikkje akupunktur heller. Men eg syns det er uetisk å late som om ein har magiske evner når det ein eigentleg gjer berre er nettsøk basert på namn og telefonnummer kombinert med gjetting. kan du ikkje like gjerne kalle deg ein coach då, i staden for å kalle det spådame? Det er jo mykje meir redeleg. For det er jo det ein er, ein samtalepartner, og eg er einig i at mange kan trenge det. Men kvifor i alle dagar skal ein kalle det å spå, når det ikkje er det ein gjer? Du glemmer at folk faktisk tror på dette! DE vil gjerne betale for det. DU trenger ikke. Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #29 Skrevet 25. september 2013 Er disse opplysningene denne klarsynte kom med søkbart på nettet? hvis du har åpen facebook profil er det lett å finne personlige opplysninger Anonymous poster hash: c7670...751 2
Gjest Gjest_bluetit Skrevet 25. september 2013 #30 Skrevet 25. september 2013 TS her Har ikke åpen facebook. Og denne klarsynte er kjent i landet..Hun skal IKKE ha betaling så gjør det ikke på grunn av det..
Tabris Skrevet 25. september 2013 #31 Skrevet 25. september 2013 Er det blodpris? Tror du bør gjøre litt bakgrunnssjekk før du uttaler deg. Jeg jobber selv på en slik spåtelefon (uttales som om man har en sur sitron i munnen). I gjennomsnitt varer en samtale 6-8 minutter som gir en pris på mellom kr. 155-210 kroner. På den tiden får man svar på 1-3 spørsmål alt etter hvor stort spørsmålet er. Gjennomsnittet på dette blir vel ca 180 kroner for 7 minutter. Det blir en timepris på 1100 kroner (regner da 45 minutter som er vanlig konsultasjonstime). Det er vel dyrere enn hva psykologer tar, som jo har utdannelse og sertifisering på deres yrke og bakgrunn. Ja, det kaller jeg blodpris i aller høyeste grad. 7
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #32 Skrevet 25. september 2013 Du glemmer at folk faktisk tror på dette! DE vil gjerne betale for det. DU trenger ikke. Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 Så greia med å skaffe seg eit oppdrag er berre å leite etter "the even bigger fool"? Er det etisk å lure menneske som trur på det? Det der er ikkje eit argument. Eg godtek ikkje premisset. Du skal ikkje lure folk, uansett kor dumme dei er, og uansett kor gjerne dei vil. Nettopp fordi det er lureri, eller bedrageri, som jussen kallar det. 2
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #33 Skrevet 25. september 2013 TS her Har ikke åpen facebook. Og denne klarsynte er kjent i landet..Hun skal IKKE ha betaling så gjør det ikke på grunn av det.. Men du sendte henne eit bilde. Og det er lett å finne fram til ein person ved å søke etter bilde som er identiske med det ho fekk tilsendt. Det er faktisk utruleg mykje du kan finne ut om eit menneske om du berre har enkelte faktaopplysningar om vedkommande, som alder, bustad og kjønn. Eg visste kven ABB var lenge før det kom i nyheitene, fordi eg er god på nettsøk. Eg kunne sikkert gjort meg som spådame, men eg har faktisk veldig tungt for å lure godtruande menneske. 4
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #34 Skrevet 25. september 2013 TS her Har ikke åpen facebook. Og denne klarsynte er kjent i landet..Hun skal IKKE ha betaling så gjør det ikke på grunn av det.. -Og ho skal ikkje ha betaling - enno. There is no such thing as a free lunch. 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #35 Skrevet 25. september 2013 Så greia med å skaffe seg eit oppdrag er berre å leite etter "the even bigger fool"? Er det etisk å lure menneske som trur på det? Det der er ikkje eit argument. Eg godtek ikkje premisset. Du skal ikkje lure folk, uansett kor dumme dei er, og uansett kor gjerne dei vil. Nettopp fordi det er lureri, eller bedrageri, som jussen kallar det. Hvem kan bevise at det er bedrageri? Hvis personen som benytter seg av slike tjenester er fornøyd etterpå så kan man ikke kalle det bedrageri. En snekker som stikker av fra jobben med pengene er bedrager. Da har han ikke gitt deg det du ba om og har betalt for. Anonymous poster hash: 78bbb...3a6
Kiarapus Skrevet 25. september 2013 #36 Skrevet 25. september 2013 La oss si at den gaven de har fått er så bra at de har enorm pågang av folk som vil ha hjelp. De må bruke all sin tid på dette. Hva skal denne personen leve av? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 Hvis de har fått en slik gave så har de ikke fått den for å tjene seg rik på, men for å hjelpe andre. Hvordan de skal leve er opp til de selv. Spør snåsakall'n hvordan han har levd. -Og ho skal ikkje ha betaling - enno. There is no such thing as a free lunch. Det finnes en god del som ikke tar seg betalt altså 1
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #37 Skrevet 25. september 2013 Hvem kan bevise at det er bedrageri? Hvis personen som benytter seg av slike tjenester er fornøyd etterpå så kan man ikke kalle det bedrageri. En snekker som stikker av fra jobben med pengene er bedrager. Da har han ikke gitt deg det du ba om og har betalt for. Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 Du har heller ikkje gitt henne det ho ba om. Du har sagt du skal spå henne, det har du ikkje gjort, for du kan ikkje spå. Då er du ein bedragar, sorry, mac. 1
Gjest navnelapp Skrevet 25. september 2013 #38 Skrevet 25. september 2013 Hvis de har fått en slik gave så har de ikke fått den for å tjene seg rik på, men for å hjelpe andre. Hvordan de skal leve er opp til de selv. Spør snåsakall'n hvordan han har levd. Det finnes en god del som ikke tar seg betalt altså Snåsakallen er avslørt for lenge sidan, om igjen og om igjen. Han driv med juks og fanteri, men han er god på det han lever av, nemleg cold reading. Og han får godt betalt. Det har alltid stått ei skål på bordet som ein skal legge pengar i når ein har vore hos han. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #39 Skrevet 25. september 2013 Du har heller ikkje gitt henne det ho ba om. Du har sagt du skal spå henne, det har du ikkje gjort, for du kan ikkje spå. Då er du ein bedragar, sorry, mac. Kan du bevise at det ikke finnes folk som kan spå? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #40 Skrevet 25. september 2013 Hvis de har fått en slik gave så har de ikke fått den for å tjene seg rik på, men for å hjelpe andre. Hvordan de skal leve er opp til de selv. Spør snåsakall'n hvordan han har levd. Det finnes en god del som ikke tar seg betalt altså På dine premisser så hadde aldri jeg satt av tid til deg om du måtte ha hjelp. Skal alle med medfødte evner og talenter gjøre det gratis? Anonymous poster hash: 78bbb...3a6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå