Gjest olive Skrevet 28. april 2004 #1 Skrevet 28. april 2004 Jeg er glad i vin. Drikker stort sett et glass hver dag :-) Jeg er veldig glad i rødvin, men nå som det er vår frister det med noe annet. Jeg drikker sjelden hvitvin, og har derfor ikke så god greie på hva som er godt. Noen som har forslag til gode halvtørre hvitviner?
sirka Skrevet 28. april 2004 #2 Skrevet 28. april 2004 Jeg er glad i vin. Drikker stort sett et glass hver dag :-) Jeg er veldig glad i rødvin, men nå som det er vår frister det med noe annet. Jeg drikker sjelden hvitvin, og har derfor ikke så god greie på hva som er godt. Noen som har forslag til gode halvtørre hvitviner? Chablis er min favoritt.
Malou Skrevet 29. april 2004 #3 Skrevet 29. april 2004 Jeg synes Est Est Est er god. Tror den er halvtørr. Jennifer
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #4 Skrevet 29. april 2004 Est est est er tørr, det kommer litt ann på om du liker tørre, halvtørre eller søte viner det. Petit chablis er en nydelig tørr hvitvin En billig men helt ok er den fiskeflasken ( husker ikke navnet)
Gjest Lompa Skrevet 29. april 2004 #5 Skrevet 29. april 2004 ALEX: "fiskeflasken" vil det si at flasken er formet som en fisk eller er det bilde/tegning av fisker utenpå?og er det en halvtørr,tørr eller søt vin?
Malou Skrevet 29. april 2004 #6 Skrevet 29. april 2004 Est est est er tørr... :oops: Men god er den nå allikevel. Jeg skrev også at jeg trodde den var halvtørr, men jeg tror nå så mye rart... Takk for at du rettet opp Gamle Alex. Jennifer
Gjest Ethereal Skrevet 29. april 2004 #7 Skrevet 29. april 2004 Jeg er glad i lette, tørre italienske hvitviner (f.eks med druene soave eller pinot grigio). Der kan du stort sett ikke gå feil. Hvit Masi er absolutt et forsøk verdt. En annen favoritt er franske Domaine du Tariquet, som er absolutt sommerfavoritt.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2004 #8 Skrevet 29. april 2004 ALEX: "fiskeflasken" vil det si at flasken er formet som en fisk eller er det bilde/tegning av fisker utenpå?og er det en halvtørr,tørr eller søt vin? :-) Var klar over at det var en litt dum forklaring, men den er veldig lett kjennelig. Det er bilder av fisker og sjødyr på flasken :-) - Den er også tørr. Jennifer, sorry hvis det virket som om jeg rettet på deg- :oops: liker den nemlig selv og jeg liker kun tørre hvitviner :-)
Malou Skrevet 29. april 2004 #9 Skrevet 29. april 2004 Jennifer, sorry hvis det virket som om jeg rettet på deg- :oops: liker den nemlig selv og jeg liker kun tørre hvitviner :-) No problem Gamle Alex, jeg tok jo feil... Jennifer
Chiquita Skrevet 29. april 2004 #10 Skrevet 29. april 2004 VG hadde en test av pappviner på trykk 26.mars (og en pappvin kan jo være praktisk om sommeren også) De som fikk 6'ere der var: 31908 Tariquet; Flott fylde, rik smak, med fin friskhet. Tørr uten å være skarp. 6392 Dunovar Chardonnay: Imponerende ungarsk, helt klassisk chardonnat (en av mine favoritter) 31869 Terra Vecchia Vermentino(bestillingsutvalg): Fyldig og mektig, nesten som en chardonnay 33166 Marsanne Mostue Selection: Flott fylde og markant smakskonsistens. Står jo ikke så mye om de er tørre eller ikke da, men.... En 5'er da, som kanskje er aktuell: 20161 XL Les Gres: Klassisk fransk matvin, tørr, men ikke skarp, frisk (Fått en 5'er)
Chiquita Skrevet 29. april 2004 #11 Skrevet 29. april 2004 "Pappvin til påske" - en test hos www.artoftaste.no
Elze Skrevet 29. april 2004 #12 Skrevet 29. april 2004 Tørr, tørr hvitvin, aller helst på Pinot Grigio-druen. F.eks. Santepietre Pinot Grigio eller Mezzacorona Pinot Grigio.
Gjest Lea Skrevet 29. april 2004 #13 Skrevet 29. april 2004 Min favoritt er Sancerre Henry Bougerois (eller noe i den duren, er usikker på det siste) koster ca 150 kroner. Den er ganske lett og leskende synes jeg. Passer bra for varme sommerkvelder på terrassen.
nessi Skrevet 30. april 2004 #14 Skrevet 30. april 2004 Jeg synes "skjevtutvinen" J.P. Chenet er kjempegod , men den må være ordentlig kald.
smile Skrevet 30. april 2004 #15 Skrevet 30. april 2004 6392 Dunovar Chardonnay: Imponerende ungarsk, helt klassisk chardonnat (en av mine favoritter) (den er tørr og ikke spesielt søt, men knakende god!) Denne fåes kjøpt på flaske og på papp. I tillegg er jeg glad i tyske og de er ofte ikke så dyre heller!
Pusekatt Skrevet 2. mai 2004 #16 Skrevet 2. mai 2004 Dopff & Irion Riesling er veldig god - koster 99kr for en helflaske.
Gjest Étoile Skrevet 2. mai 2004 #17 Skrevet 2. mai 2004 Jeg synes Dopff & Irion Gewurstraminer er helt nydelig, Petit Chablis er en annen favoritt.
Gjest Kokken Thor Skrevet 5. mai 2004 #18 Skrevet 5. mai 2004 Ta en tur på Polet på lørdag! Da lanserer de en rekke nye østerikske viner, mye spennende der også av halvtørre hvite. Ellers er en av favotittene mine Hutes Côtes de Beuane Les Chaps Perdix 1998 til 169,- Nydelig. Når det gjelder anmeldelser i dagpressen er det utrolig hvor god vinen kan bli dersom produsenten inviterer journalistene på smaking eller dersom journalisten blir invitert med på vintur til F.eks Italia på produsentens regning. IKKE STOL PÅ VIN-JOURNALISTENE!!!!!!! Mange av dem er hobbyskribenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå