Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dame ansatt i et firma hvor det stort sett jobber menn (er 3 damer og bortimot 60 mannfolk) Er skikkelig oppgitt etter sommeren. Alt de snakket om var damer i skjørt uten truse, at dama hjemme var "gnien på musa" osv. På sommerfestene snakket de om å ringe eskortepiker, trekanter og å finne seg ei by byen etter festen.

Jeg tenkte at dette var vel stort sett prat, men neida. På byturen etterpå fikk jeg se de i action. Makan til grisete mannfolk!

Nå ser de frem mot julebord...

Jeg blir helt satt ut. Dette er ikke snakk om 3-4 stykker av dem, men omtrent 60-70%

90% av disse har samboer/kone. Blir kvalm! Ikke er det snakk om smågutter heller. Menn fra 23-50+

Virker som alle menn er ute og svinger stanga så fort sjangsen byr seg. Mannen min jobber i samme miljø som dette, bare annet firma. Gruer meg til julebordsesongen..

Anonymous poster hash: 15fe5...8f8

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj noe så heslig. . :/ føler med deg som må vitne til dette, noen mennesker er bare rett og slett ekle. . Måtte bare få det ut :P

Anonymous poster hash: dbed4...654

• Liker 3
Skrevet

Nå er det ikke slik at alle menn er slik og det tror jeg du vet, men en del adferd kupper rommet og tar mye plass kontra annen adferd som ikke er så bekreftende i forhold til hvilket syn man kan ha på menn.

Når det er sagt så kan det være fornuftig å ha et nogenlunde edruelig forhold til hvor flinke vi er til å hylle konseptet seriemonogami, og hvor dårlig vi er til å etterleve dette i praksis. Tro ikke et sekund at kvinner er noe særlig mer sjarmerende når tequilaen og slipsknuta sitter løst ;)

Problemet er at mange ikke tar ansvar i hverdagen, da blir det ofte slik at man koker over når man drikker og skal tøffe seg og bevise sin seksuelle fortreffelighet for hele verden.

Patetisk - ja. Uvanlig - Nei!

• Liker 2
Skrevet

Råte sprer seg... Noen miljøer er råtne. Jeg har jobbet i veldig mannedominerte firmaer (har bl.a vært på linefiske i flere måneder som eneste hunnkjønn ombord) og jeg har skikkelig positive erfaringer med mannemiljøer. Det har vært noen damekalender på veggene her og der, men det har stort sett vært uskyldige Vi Menn-greier.

Jeg har også jobbet i kvinnemiljøet som har vært råtne og fulle av sladder og mobbing, og kvinnemiljøer som har vært supre. Jeg tror sånn "råte" har det med å spre seg. Folk vender kappa veldig etter vinden i små miljøer og det er om å gjøre for flertallet å være SOM flertallet. Så om de høyeste stemmene og sterkeste personlighetene er lavmål og håpløse, så vil enkelte følge for å være like tøffe. Som får enda fler til å følge. Og det vil neppe endre seg før noen begynner å gå mot strømmen så folk gjør som de vil. Og det er mulig å endre holdninger på en arbeidsplass. Men det tar gjerne tid og krever nok litt innsats av både ledelse og at de ansatte ønsker å være med på en endring.

Det er mulig jeg er naiv, men jeg tror ikke at 60-70% av menn bruker eskortepiker og er utro ved enhver anledning, og jeg tror heller ikke at de har ansatt folk spesifikt pga dette.. Så det er nok noe som har spredt seg i miljøet. Da har du flere valgmuligheter. Godta det og blåse ut frustrasjonen til oss på KG og andre som vil lytte.. :) Eller du kan forsøke å ta opp kampen for å gjøre miljøet ålreit også for deg selv.. eller søke en jobb i en annen bedrift/avdeling. Men jeg føler skikkelig med deg og hadde følt ubehag selv. Og jeg hadde trolig droppet julebordet. Om jeg ikke koser meg på slike tilsetninger, så har jeg heller ikke noe behov for å delta... (Men de gangene jeg ikke deltar er det et symptom på at jeg ikke trives på jobb og er da gjerne i søkeprosess til et annet sted..)

Grunnen til at jeg skriver lang post nå er fordi jeg håper jenter ikke lar seg skremme bort fra manneyrkene! For det er tidvis mye mer morsomt å jobbe sammen med utelukkende hannkjønn.. snarere enn det omvendte. :)

• Liker 5
Skrevet

Du jobber tilfeldighvis ikke i anleggsbransjen? Er sånn i mange firmaer der. Ikke alle.. Større firma jo værre er det.. Men ikke dra alle under en kam :)

Skrevet

Råte sprer seg... Noen miljøer er råtne. Jeg har jobbet i veldig mannedominerte firmaer (har bl.a vært på linefiske i flere måneder som eneste hunnkjønn ombord) og jeg har skikkelig positive erfaringer med mannemiljøer. Det har vært noen damekalender på veggene her og der, men det har stort sett vært uskyldige Vi Menn-greier.

Jeg har også jobbet i kvinnemiljøet som har vært råtne og fulle av sladder og mobbing, og kvinnemiljøer som har vært supre. Jeg tror sånn "råte" har det med å spre seg. Folk vender kappa veldig etter vinden i små miljøer og det er om å gjøre for flertallet å være SOM flertallet. Så om de høyeste stemmene og sterkeste personlighetene er lavmål og håpløse, så vil enkelte følge for å være like tøffe. Som får enda fler til å følge. Og det vil neppe endre seg før noen begynner å gå mot strømmen så folk gjør som de vil. Og det er mulig å endre holdninger på en arbeidsplass. Men det tar gjerne tid og krever nok litt innsats av både ledelse og at de ansatte ønsker å være med på en endring.

...

Nå er jeg litt biased, siden jeg er mann selv og godt kunne jobbet i et "råttent" mannsdominert miljø, men hvor ille er det egentlig så lenge man ikke trakkasseres personlig? De dårlige kvinnemiljøene høres langt verre ut, og på mannesiden jeg ville heller hatt sexsnakk enn f.eks. et miljø med spisse albuer og hard konkurranse.

Men må si at jeg sier meg enig i å holde seg unna julebordet, hvis man er én av tre kvinner og skal ha 60 fulle mannsgriser rundt seg.

Skrevet

Nå er jeg litt biased, siden jeg er mann selv og godt kunne jobbet i et "råttent" mannsdominert miljø, men hvor ille er det egentlig så lenge man ikke trakkasseres personlig? De dårlige kvinnemiljøene høres langt verre ut, og på mannesiden jeg ville heller hatt sexsnakk enn f.eks. et miljø med spisse albuer og hard konkurranse.

Men må si at jeg sier meg enig i å holde seg unna julebordet, hvis man er én av tre kvinner og skal ha 60 fulle mannsgriser rundt seg.

Det er et dårlig miljø om noen holdes utenfor. Det er også en form for mobbing. 60 menn og 3 kvinner og at praten går i truseløse dameromper under skjørt etc, så burde det være selvforklarende at det skaper distanse til de kvinnene som jobber der. For å ta et rimelig søkt eksempel - 60 seende og 3 blinde. Da kan man i blant prate om musikk og ikke bare fantastiske farger i solnedgangen...? Det å holde folk utenfor miljøet og utenfor "utenompraten" er faktisk en form for mobbing det også.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Virker som alle menn er ute og svinger stanga så fort sjangsen byr seg. Mannen min jobber i samme miljø som dette, bare annet firma. Gruer meg til julebordsesongen..

Du trenger ikke gå på julebordet, eller du kan få mannen din til å komme å hente deg tidlig nok.

Endret av I Grosny
Gjest Lord Bacon
Skrevet

Mannegriser? - er kvinnene de oppsøker noe bedre?

La de holde på. Umoral, og fravær av prinsipper, er et vanlig fenomen i oppgangstider.

Skrevet

Jeg er en dame ansatt i et firma hvor det stort sett jobber menn (er 3 damer og bortimot 60 mannfolk) Er skikkelig oppgitt etter sommeren. Alt de snakket om var damer i skjørt uten truse, at dama hjemme var "gnien på musa" osv. På sommerfestene snakket de om å ringe eskortepiker, trekanter og å finne seg ei by byen etter festen.

Jeg tenkte at dette var vel stort sett prat, men neida. På byturen etterpå fikk jeg se de i action. Makan til grisete mannfolk!

Nå ser de frem mot julebord...

Jeg blir helt satt ut. Dette er ikke snakk om 3-4 stykker av dem, men omtrent 60-70%

90% av disse har samboer/kone. Blir kvalm! Ikke er det snakk om smågutter heller. Menn fra 23-50+

Ser de virkelig fremt til julebord med 3-4 stk kvinnelig ansatte? Ja det blir vel en orgie det...

Skrevet

Ser de virkelig fremt til julebord med 3-4 stk kvinnelig ansatte? Ja det blir vel en orgie det...

Er en del firmaer som tillater at de ansatte kan ta med følge på julebord.

Skrevet

Tipper det bare er noen få av disse mannfolka som faktisk er utro. De fleste har det nok bare i kjeften for å være "en del av gjengen".

Jeg jobber også i anleggsbransjen. Den praten som foregår her på kontoret og ute på byggeplasser, er mest det: prat. Har ikke til dags dato sett eller hørt om noen av mine kolleger som har vært utro.

Og tro ikke at det er annerledes i kvinnedominerende yrker. En kompis av meg jobber i barnehage. I tillegg til at de prater om pikk dagen lang, endte han en gang opp i en orgie med dem alle sammen! 2 menn og 8 jenter. Fra 20 til 50 år gamle! De fleste hadde kjæreste eller var gift...

• Liker 2
Skrevet

Du jobber tilfeldighvis ikke i anleggsbransjen? Er sånn i mange firmaer der. Ikke alle.. Større firma jo værre er det.. Men ikke dra alle under en kam :)

hehe, tenker jeg også

Tipper det bare er noen få av disse mannfolka som faktisk er utro. De fleste har det nok bare i kjeften for å være "en del av gjengen".

Jeg jobber også i anleggsbransjen. Den praten som foregår her på kontoret og ute på byggeplasser, er mest det: prat. Har ikke til dags dato sett eller hørt om noen av mine kolleger som har vært utro.

Og tro ikke at det er annerledes i kvinnedominerende yrker. En kompis av meg jobber i barnehage. I tillegg til at de prater om pikk dagen lang, endte han en gang opp i en orgie med dem alle sammen! 2 menn og 8 jenter. Fra 20 til 50 år gamle! De fleste hadde kjæreste eller var gift...

Høres ut som om at kompisen din er en god skrønemaker :)

• Liker 7
Skrevet

hehe, tenker jeg også

Høres ut som om at kompisen din er en god skrønemaker :)

Jeg kjenner ham. Han har vært med på verre ting jeg personlig kunne vært med på også..

Høres ut som du ikke tror at slike ting faktisk skjer.

Skrevet

Det er vel heller byturen etter julebordet de gleder seg til.. I 23-24 tiden drar de aller fleste videre

TS

Skrevet

Vanskelig å ikke dra alle under en kam når flertallet holder på sånn (sett med egne øyne) jeg jobber med økonomien i et elektrofirma. Siden jeg sitter på kontoret, omgås jeg mye lederne (ikke montørene osv)

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke gå på julebordet, eller du kan få mannen din til å komme å hente deg tidlig nok.

Når jeg skrev at jeg gruer meg til julebordsesongen tenkte jeg først og fremst på at mannen min skal på julebord.. Flere stk også, siden han er en av lederne og da blir det fjerne flere sammenkomster.

Hvorfor skulle min mann oppføre seg annerledes enn de fleste på min arbeidsplass.. Man begynner jo å tenke sånn :-(

Selv drar jeg før midnatt fra mitt julebord. Når de andre stikker ut på byen. Så den saken er grei

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner ham. Han har vært med på verre ting jeg personlig kunne vært med på også..

Høres ut som du ikke tror at slike ting faktisk skjer.

Jeg tror og vet at sexorgier forekommer, men samtlige av de ansatte? jaja

• Liker 1
Skrevet

Vel, når fyrer begynner og snakke om sånt når en er tilstede så setter man dem på plass.

• Liker 3
Skrevet

Vel, når fyrer begynner og snakke om sånt når en er tilstede så setter man dem på plass.

Høres ut som oppskrift på å bli utstøtt fra kolleger.

Bedre å bli med på moroa! Vi har et par kvinnelige "truckere". De er mye verre enn mannfolka :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...