Gå til innhold

"Thigh gap"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått med meg at det er en stor trend nå, å ha så tynne lår at man har et fysisk tomrom mellom dem, når man står vanlig rett opp og ned.

For min del virker dette, til tross for at jeg er godt innenfor normalvektig BMI, helt uoppnåelig, da jeg har typisk pærefasong, hvor fettet legget seg hovedsaklig på lår og rumpe.

Om sommeren er dette er reelt problem, da lårene mine gnisser mot hverandre når jeg går (nei, jeg er ikke feit. 57 kg!) og irriterer huden skikkelig. Bruker jeg skjørt eller kjole da, risikerer jeg å bli så sår at jeg blør.

Så jeg lurer: Er det noen her som faktisk har dette sagnomsuste thigh gap'et? :fnise: Er dette kun for jenter med photoshopppet tenårings-kropp, eller er det mulig å oppnå for oss vanlig dødelige som nærmer seg 30?

Hvordan føles det å faktisk ha et tomrom mellom beina? Synes det høres helt snodig ut, at det i det hele tatt er mulig, men jeg merker at jeg får lyst til å prøve å gå ned litt i vekt når jeg ser bilder av slikt (selvsagt ikke på en dum måte, ved å få anoreksia og slutte å spise eller noe annet sykt).

Anonymous poster hash: a58d9...e1b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så klart mulig å ha det som voksen. Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske og er helt normalvektig og passert midten av 20-åra. Men jeg skjønner ikke at det skal være noe å strebe etter? Har ihvertfall ikke fått med meg at det er en trend annet enn for pro-ana-folk.

Har også lest at det spørs helt på hva slags hofter man har. http://www.wikihow.com/Get-a-Thigh-Gap

Anonymous poster hash: 41bed...099
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 18 og har alltid hatt det. Skjønner egentlig ikke greia.

• Liker 2
Skrevet

AB#2 har helt rett.

Jeg hadde lårgniss selv som ung, aktiv og undervektig. Det er ikke fysisk mulig for meg å få mellomrom mellom lårene (tror nok hjertet hadde takket for seg lenge før jeg var nede i vekten og muskelsvinnet som skulle til).

Synes heller ikke dette er noe å strebe etter. Det er rett og slett noe normalvektige mennesker enten har eller ikke har, og begge deler er helt greit. Ved sykelig overvekt eller undervekt kan dette endre seg for enkelte av oss, men jeg vil da virkelig ikke anbefale dét!

Klart det hadde vært praktisk å slippe lårgniss, men det er heldigvis noe man kan gjøre for å unngå å bli sår. Vi gnissere bruker alt fra talkum til babyolje for å minimere problemet, eller mest effektivt; kort sykkelshorts eller (evt. avklippet) strømpebukse under skjørtet. Krisetiltak; gå som en cowboy :fnise:

• Liker 7
Skrevet

Hvor fanger dere opp slike "moter"? Med engelsk betegnelse må det vel være fra engelskspråklige blader eller nettsider? Jeg skjønner jeg må gå glipp av mye siden jeg alltid lærer om slike engelske anatomiske betegnelser her på KG!

Så til saken: Det kommer selvfølgelig an på benbygning og fettplassering. Hvis man har brede hofter, uten veldig store fettansamlinger øverst på lårene, får man lettere mellomrom. Man trenger ikke å være spesielt tynn. Tilsvarende hvis man svaier i ryggen. (Skyt hoftene fremover og tilbake, og se forskjellen.) Hvis man har veldig smale hofter, blir det selvfølgelig trangere der, og har vanskeligere for å oppnå et mellomrom.

Selv får jeg "gap" hvis jeg bare går ned 2-3 kg. For meg er faktisk det område jeg lettes kan estimere vekten min visuelt. Men det har aldri falt meg inn at det kan være problemer og ubehag med gnissing hos normalvektige uten "gap". Det høres ikke godt ut!

Anonymous poster hash: d3753...38b
Skrevet

Jeg har dette. Ser bare dumt. Jeg har i hele mitt liv drømt om normale lår uten dette gapet i mellom.

Anonymous poster hash: ec4f5...fd0

• Liker 1
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Litt OT, men det kan hjelpe å ta på antiperspirant på lårene før du går ut for å forhindre at lårene blir såre!

Skrevet

Dere blander tynn med fit. Hvis du er godt trent får du mellomrom mellom lårene helt øverst.

Skrevet

Jeg har mellomrom hele veien, alltid hatt det. Synes ikke det er verken/pent eller stygt, men jeg tenker at det er forholdsvis praktisk når jeg hører om jenter som får blodige sår av at lårene gnisser.

Er 27 år, btw.

• Liker 1
Skrevet

Mulig Durden har rett. Men jeg er også totalt pære med store lår. Begynte å trene ganske målrettet for snart halvannet år siden, og lårene er mindre, definitivt. Fastere, absolutt. At de er fastere gjør at gnissing er mye mindre problem, selv om de tar i hverandre fortsatt. Men jeg tror ikke jeg kommer til å se noe til "gap" mellom lårene. Ikke at jeg er så lei meg for det heller.

PS: De selger "biker"-strømpebukser i 15-40 denier de fleste klesbutikker, som er sykkelskjorts i tynt strømpestoff. Gull verdt for store lår og korte skjørt. :)

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre gitt... mer med hoftens utforming tenker jeg.

Ja, jeg har... og har alltid hatt. Ikke en mil bredt, men det nå så ønskede gap'et.

• Liker 2
Skrevet

Det har jo med kroppsfasong å gjøre. Jeg har alltid hatt det, men jeg har også veldig tynne bein - klarer ikke å legge på meg på lårene. Fettet legger seg heller på magen, og det er i alle fall ikke noe å trakte etter...

• Liker 1
Skrevet

Mulig Durden har rett. Men jeg er også totalt pære med store lår. Begynte å trene ganske målrettet for snart halvannet år siden, og lårene er mindre, definitivt. Fastere, absolutt. At de er fastere gjør at gnissing er mye mindre problem, selv om de tar i hverandre fortsatt. Men jeg tror ikke jeg kommer til å se noe til "gap" mellom lårene. Ikke at jeg er så lei meg for det heller.

PS: De selger "biker"-strømpebukser i 15-40 denier de fleste klesbutikker, som er sykkelskjorts i tynt strømpestoff. Gull verdt for store lår og korte skjørt. :)

Man får ikke nødvendigvis mindre lår av å trene, men en annen form. Bredere på utsiden og tynnere/strammere på innsiden.

Skrevet

Jepp, har merket godt at de strammes opp. :) Men noe mellomrom mellom lårene når jeg står rett opp og ned, det merker jeg ikke at jeg har antydning til.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid hatt det, til tross for at fettet legger seg mest på lår. BMI på 18. :)

Anonymous poster hash: 32f64...58c
  • Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg har liksom mellomrom helt øverst, men ikke videre nedover. Hva betyr det?

Skrevet

Thigh gap er jo noe bare anoreksia jenter er besatt av. Virkelig ikke noe å bruke energi for å strebe etter med mindre samtidig synes soneforing, og opphold på mental sykehus også er ønskelig ting.

Anonymous poster hash: 305b1...0ba
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er under 18, men har bmi på 14(er ikke gammel nok til å regne bmi egentlig)

Jeg har jo dette thigh gap, synes ikke det selv er fint men får mye kommentarer over hvor heldig jeg er som har det og blabla. Har slitt lenge med å være tynn(nei har ikke spiseforstyrrelse, anoreksia og alt det der) jeg har så ufattelig høy forbrenning og spiser mye mer enn de fleste av vennene mine

Anonymous poster hash: fe335...87e
Skrevet

Det kommer vel an på hvor bredt bekken man har, om det er mulig å få det :vetikke: Selv syns jeg ikke det er noe å trakte etter.

Anonymous poster hash: 757a8...6b4
  • Liker 3
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har "thigh gap", sjølv om eg er overvektig. Så dette kjem berre an på korleis du er konstruert i kroppen, korleis ditt genetiske materiale er satt saman. Eg har breie hofter, men tynne bein og det feittet eg får på kroppen sit på magen. :(

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...