AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Dere som trener en del.. Jeg lurer på hva deres beste rumpeøvelser er? Jeg har brede hofter, og HELT flat rumpe. Har fått høre av folk at jeg kun har et hull i ryggen, og er faktisk helt enig. Den er paddeflat og firkantet. Jeg har prøvd knebøy flere ganger med en treningsveileder, men får ikke teknikken til, og fått tips om at jeg må prøve andre metoder først, for å bli sterk nok til i det hele tatt å klare teknikken uten at knærne mine bøyer seg inn mot midten, og har egentlig gitt opp hele knebøyen. Nå lurer jeg på om dere har noen gode øvelser som ikke krever så mye teknikk, og som jeg kan gjøre hjemme, så jeg slipper å kjøre 40 min(!!!) for å komme meg på et trenigsstudio. Nå vil jeg ha rumpe!Anonymous poster hash: 8151f...5d9 Anonymous poster hash: 9a080...029
Pieemor Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Sliter med det samme, og tror kostholdet er viktig og spiller en stor rolle inn. Rumpa mi er ikke flat, men ikke "kjempestram" slik jeg vil. Har gått ned 10 kg selv, selv om jeg ikke ser det selv får jeg høre det. Vil ha en fin rumpe, og jobber med å få det daglig. Sykkeltrening på lavt gir, jogging, utfall, legg deg ned og jobb med rumpa 30 min hver dag. Benk/stor ball (ligger på benken og løfter beina opp), planken og løft opp beina annenhver gang. En ting som er veldig bra er trapp/stepkasse. Funker knallbra! Løp fort opp og ned. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Hip-thrust er den beste øvelse for rumpe. Kjør f.eks 10x3, med såpass tunge vekter at du må slite på de siste repetisjonene. Krever ikke noe annet utstyr enn vekter, som nok er et must dersom du ønsker å faktisk bygge noe særlig med volum. Å trene rumpe hver dag, som personen over meg anbefaler, er ikke en god idé om du trener for å bygge opp volum. Kroppen trenger restitusjon (det er da den faktiske oppbyggingen av musklene finner sted), så hold deg til 3 dager i uken med styrkeøvelsene. Kosthold er forøvrig også viktig. Du må spise nok mat generelt, og proteiner spesielt, om kroppen skal ha overskudd til å øke i styrke og volum. Anonymous poster hash: bf9de...427
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Knebøy og markløft har gitt meg rumpe. Tunge vekter! Anonymous poster hash: 1c59b...8c3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Jeg har prøvd knebøy flere ganger med en treningsveileder, men får ikke teknikken til...Anonymous poster hash: 8151f...5d9 Har du prøvd Squat to stand (øvelse som gir bedre teknikk i knebøy).: http://fitnessbloggen.no/squat-to-stand-kneboy/ ? Anonymous poster hash: 9e6cf...6ae
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Knebøy, markløft og hip-thrust som folket nevner over her. Har du ikke vekter kan du kjøre denne varianten med et ben: http://treningstips.org/rumpeloft-glute-bridge/ Anonymous poster hash: 1413a...613
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Hip-thrust, glute bridge Anonymous poster hash: f8e12...21f
Durden Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Tror denne artikkelen er ganske bra: http://fitnessbloggen.no/den-ultimate-guiden-til-rumpetrening/
Surriball Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 (endret) Ryddet for reklame. Stjernesol, mod. Endret 29. oktober 2013 av Stjernesol
Banan Skrevet 27. september 2013 #10 Skrevet 27. september 2013 Skal du forme rumpa, så må du komme deg til ett treningssenter med skikkelige vekter. Nytter ikke i lengden å kun trene hjemme, uten nok belastning. Strak mark, knebøy, hip thrust og glute bridge er gode øvelser, men krever stang og tunge vekter og muligheten til å øke etterhvert som du blir sterkere.
Gjest maraii Skrevet 27. september 2013 #11 Skrevet 27. september 2013 Takk for svar alle sammen! Jeg har et "benkpressstativ" med stang og mange vekter, så prøver meg hjemme en periode til :-) skal sjekke ut linjene dere la ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå