AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg og eksen er gode venner, og jeg har i det siste begynt å treffe en ny (enda bare vennskapelig) vi var ute sammen med min vennegjeng en kveld og møtte på eksen som satt seg med oss og slo av en prat. Nå har eksen brått kontaktet min nye "venn" på nettet, spurt hvordan det går og de hadde hatt en samtale. Må si jeg ble litt overraska, da de såvidt pratet litt når vi var ute (kanskje sammenhengende 5-10 min prat mellom bare dem) Ble litt paff når eksen fortalte om dette og jeg skjønner ikke helt hva som var motivet bak. Skal sies at jeg og eksen har i store deler av tiden etter bruddet vært litt mer enn venner og på mange måter fortsatt å holde på som et par. Hva ville dere trodd om dette? Eksen vet det bare er vennskapelig mellom meg og den nye og at vi nettopp har begynt å bli kjent. Men man vet jo aldri hvordan ting kan utvikle seg... Anonymous poster hash: a5687...517
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Hvordan er eksen din? Hvor lang tid har det evt gått siden du og eksen sluttet å være litt mer enn venner? Er han evt redd for å miste deg og det dere fremdeles deler?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Eksen er sjalu. Men vanskelig å vite om det er fordi han fortsatt er interessert eller det bare er litt tungt å gi slipp. Anonymous poster hash: f09d2...127
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Eksen har vel vært ganske frem og tilbake når det gjelder oss, gitt uttrykk for å ville kutte kontakten fordi det er vanskelig og vi burde gå videre. Likevel klarer han det ikke! Han som gjorde det slutt med meg pga. mangel på følelser, og det begynner å bli litt over ett år siden nå. Kan vel egentlig si at vi fortsatt holder litt på. Er bare noen dager siden jeg var hos han på middag og film, hvor han holdt rundt meg, strøk meg i håret og på armen, klemte meg osv. Har gikk uttrykk for at det ville være lettere om jeg fant en ny, samtidig som det ville være vanskelig og noe han ikke ønsker. Vi har det fortsatt veldig fint når vi er sammen, god kjemi, ler og tuller mye, samt at vi har dype samtaler. Er jo fortsatt fysisk tiltrukket av hverandre og. Hadde det vært opp til meg hadde vi enda vært sammen, men han vil ikke. Tror likevel det er vanskelig å gi helt slipp, vi er jo knyttet til hverandre og har blitt en viktig del av hverandres liv. Jeg tenker at han kanskje prøver å bli litt venn med den nye, for å ha litt kontrollen. Som sagt vet jeg ikke enda om det blir noe med den nye, men vi møtes jo for å bli bedre kjent, noe eksen vet om. Anonymous poster hash: a5687...517
Bloggleseren Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Da er han nok ikke interessert og holder deg bare på gress. Sorry.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Eksen har vel vært ganske frem og tilbake når det gjelder oss, gitt uttrykk for å ville kutte kontakten fordi det er vanskelig og vi burde gå videre. Likevel klarer han det ikke! Han som gjorde det slutt med meg pga. mangel på følelser, og det begynner å bli litt over ett år siden nå. Kan vel egentlig si at vi fortsatt holder litt på. Er bare noen dager siden jeg var hos han på middag og film, hvor han holdt rundt meg, strøk meg i håret og på armen, klemte meg osv. Har gikk uttrykk for at det ville være lettere om jeg fant en ny, samtidig som det ville være vanskelig og noe han ikke ønsker. Vi har det fortsatt veldig fint når vi er sammen, god kjemi, ler og tuller mye, samt at vi har dype samtaler. Er jo fortsatt fysisk tiltrukket av hverandre og. Hadde det vært opp til meg hadde vi enda vært sammen, men han vil ikke. Tror likevel det er vanskelig å gi helt slipp, vi er jo knyttet til hverandre og har blitt en viktig del av hverandres liv. Jeg tenker at han kanskje prøver å bli litt venn med den nye, for å ha litt kontrollen. Som sagt vet jeg ikke enda om det blir noe med den nye, men vi møtes jo for å bli bedre kjent, noe eksen vet om. Anonymous poster hash: a5687...517 Det hadde blitt veldig feil for meg å holde på med kjærsteting sammen med eksen og plutselig date en ny mann. Kan du og eksen snakke ut om hva dere begge vil?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Eksen har vel vært ganske frem og tilbake når det gjelder oss, gitt uttrykk for å ville kutte kontakten fordi det er vanskelig og vi burde gå videre. Likevel klarer han det ikke! Han som gjorde det slutt med meg pga. mangel på følelser, og det begynner å bli litt over ett år siden nå. Kan vel egentlig si at vi fortsatt holder litt på. Er bare noen dager siden jeg var hos han på middag og film, hvor han holdt rundt meg, strøk meg i håret og på armen, klemte meg osv. Har gikk uttrykk for at det ville være lettere om jeg fant en ny, samtidig som det ville være vanskelig og noe han ikke ønsker. Vi har det fortsatt veldig fint når vi er sammen, god kjemi, ler og tuller mye, samt at vi har dype samtaler. Er jo fortsatt fysisk tiltrukket av hverandre og. Hadde det vært opp til meg hadde vi enda vært sammen, men han vil ikke. Tror likevel det er vanskelig å gi helt slipp, vi er jo knyttet til hverandre og har blitt en viktig del av hverandres liv. Jeg tenker at han kanskje prøver å bli litt venn med den nye, for å ha litt kontrollen. Som sagt vet jeg ikke enda om det blir noe med den nye, men vi møtes jo for å bli bedre kjent, noe eksen vet om. Anonymous poster hash: a5687...517 Kanskje eksen og du må holde dere unna hverandre en stund, for at eksen skal finne ut hva han vil? Dersom han ønsker kun kroppskontakt osv, bruker han deg jo dersom du har følelser for han.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Ja for meg og blir det på mange måter feil å skulle date en ny mens jeg og eksen enda holder på som vi gjør. Og det er vel grunnen til at jeg holder det på et vennskapelig nivå. Samtidig er jeg jo singel, og det å treffe nye mennesker er jo en bra ting, uansett hva det fører med seg. Har jo intensjoner om å være ærlig med den nye, og ville aldri brukt noen som rebound f.eks. Vi har vel hatt den store praten om oss flere ganger, og det er like vanskelig hver gang. Spesielt med en som er så vinglete at han ikke klarer å bestemme seg om han vil ha meg i livet sitt eller ikke, samtidig har han bestemt seg for at vi ikke skal være kjærester. Føler det hjelper lite hva jeg sier eller vil. Han vet om mine følelser, og pga. det har han prøvd å ta avstand. Noe som ikke går i lengden, selv om vi har mindre kontakt enn før jeg var åpen om følelsene ses vi jo ukentlig. Vet ikke hvor dette skal føre hen i lengden... Det vanskelige er vel at vi har det veldig bra. Jeg elsker han jo, selv om den store forelskelsen har gått over. Vet ikke om han helt skjønner seg på følelser og forskjellen på at forelskelsen går over til noe dypere. Tror ikke han bruker meg for det fysiske, da relasjonen vår går langt ut over det. Vi kan gå flere uker uten sex, og det er jo ganger vi møtes helt uten å ha noe fysisk kontakt. Men som regel blir det til at vi holder rundt hverandre osv. Vet jo ikke hvordan ting ville blitt om han risikerte å miste meg til en annen! Anonymous poster hash: a5687...517
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Ja for meg og blir det på mange måter feil å skulle date en ny mens jeg og eksen enda holder på som vi gjør. Og det er vel grunnen til at jeg holder det på et vennskapelig nivå. Samtidig er jeg jo singel, og det å treffe nye mennesker er jo en bra ting, uansett hva det fører med seg. Har jo intensjoner om å være ærlig med den nye, og ville aldri brukt noen som rebound f.eks. Vi har vel hatt den store praten om oss flere ganger, og det er like vanskelig hver gang. Spesielt med en som er så vinglete at han ikke klarer å bestemme seg om han vil ha meg i livet sitt eller ikke, samtidig har han bestemt seg for at vi ikke skal være kjærester. Føler det hjelper lite hva jeg sier eller vil. Han vet om mine følelser, og pga. det har han prøvd å ta avstand. Noe som ikke går i lengden, selv om vi har mindre kontakt enn før jeg var åpen om følelsene ses vi jo ukentlig. Vet ikke hvor dette skal føre hen i lengden... Det vanskelige er vel at vi har det veldig bra. Jeg elsker han jo, selv om den store forelskelsen har gått over. Vet ikke om han helt skjønner seg på følelser og forskjellen på at forelskelsen går over til noe dypere. Tror ikke han bruker meg for det fysiske, da relasjonen vår går langt ut over det. Vi kan gå flere uker uten sex, og det er jo ganger vi møtes helt uten å ha noe fysisk kontakt. Men som regel blir det til at vi holder rundt hverandre osv. Vet jo ikke hvordan ting ville blitt om han risikerte å miste meg til en annen! Anonymous poster hash: a5687...517 Har du spurt han om hvorfor han har bestemt seg for at dere ikke skal være kjærester? Har dere forpliktelser ovenfor hverandre, eller har dere sagt til hverandre at det er greit at begge har sex med andre?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Har du spurt han om hvorfor han har bestemt seg for at dere ikke skal være kjærester? Har dere forpliktelser ovenfor hverandre, eller har dere sagt til hverandre at det er greit at begge har sex med andre? Ikke direkte, men jeg antar jo at grunnen er at han ikke føler noe for meg. Litt rart når han på mange måter oppfører seg som at han hadde det...Har vel spurt han hva han vil med meg og med oss, hvor svaret er at han vil omgås meg. Vi er ikke forpliktet til hverandre, og han vet jo at han ikke kan bli sur om jeg har sex med andre. Det har egentlig ikke vært aktuelt, siden vi har holdt på som vi har gjort. Men vi er vel begge innforstått med at om det hadde skjedd så måtte man akseptert det, selv om man ikke likte det. Anonymous poster hash: a5687...517
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Ikke direkte, men jeg antar jo at grunnen er at han ikke føler noe for meg. Litt rart når han på mange måter oppfører seg som at han hadde det...Har vel spurt han hva han vil med meg og med oss, hvor svaret er at han vil omgås meg. Vi er ikke forpliktet til hverandre, og han vet jo at han ikke kan bli sur om jeg har sex med andre. Det har egentlig ikke vært aktuelt, siden vi har holdt på som vi har gjort. Men vi er vel begge innforstått med at om det hadde skjedd så måtte man akseptert det, selv om man ikke likte det. Anonymous poster hash: a5687...517 Jeg ville spurt direkte, slik at jeg har fått svar. Jeg kunne ikke ha levd med et slikt utrygt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Dersom du etter å ha spurt han om hvorfor han ikke vil at dere skal være kjærester, tenker deg om etter å ha fått svaret fra han, og han fremdeles ikke vil være kjærest med deg: -ville jeg ha sagt fra om at du ønsker et kjæresteforhold og at ettersom han ikke ønsker det så må dere bryte kontakten. -deretter, la det gå en tid uten kontakt. -deretter start dating med andre, dersom dere ikke blir kjærester.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Og si fra til han om at du ikke aksepterer at han har kontakt med dine dater
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå