AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Hei Har en ganske kresen katt, som er avhengig av et spesielt for for å holde vekten og pelsen fin. Fôret hun trenger er Royal canin exigent 35/30 (den rosa fargen), og våtfôr fra samme merke som heter Intense beauty. Hvis hun ikke får dette fôret spiser hun lite, blir tynn og røyter mer. Begynte først med dette fôret i sommer, og hun ble en helt annen katt, for å si det sånn. Men bor nå et annet sted, og her er det tydeligvis vanskeligere å få tak i det i nærheten. Det jeg lurer på er om noen av dere har erfaringer med nettbutikker man bestiller dyrefôr fra. Er inne på en nettbutikk nå som heter 4bent.no som har alt jeg trenger. Kanskje noen av dere har erfaringer med denne siden, evt. andre sider dere bruker. Har fått med meg at f. eks en side som heter diggidog.no, ikke har spesielt fornøyde kunder. Så vil bare være sikker håper noen har innspill her Anonymous poster hash: 897ac...e3d
Kiarapus Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Jeg har god erfaring med ipet.no. De selger RC. Men jeg ser nå at de kun har RC exigent 33. Har du prøvd den? Her er iallefall link til det; http://www.ipet.no/product.html/royal-canin-exigent-33-aroma?category_id=85 Søkte litt rundt, og de har 35/30 på animail. Man jeg har aldri bestilt noe derrifra selv, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan de er. Men jeg vet om flere som bruker animail http://animail.no/royal-canin-feline-exigent-35-30-savour-sensation-10-kg.html
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #3 Skrevet 6. oktober 2013 Takk for svar (litt sent ute med å skjekke tråden da). Kjøpte et annet fôr midlertidig som egentlig er beregnet på kattunger, og hun spiser greit av det. Hvis du kjenner folk som bruker animail, så kan jo det være et alternativ. De selger fôret i en by et stykke unna, har jeg hørt, men har ikke skjekket selv. Er ganske lang vei dit. Skal skjekke ut sidene du anbefaler Anonymous poster hash: 897ac...e3d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #4 Skrevet 6. oktober 2013 Kom på en ting til. En stund etter hun begynte på det tørrfôret jeg nevnte, hadde hun problemer med hoste. Spydde ikke, men hostet og harket. Aner ikke hvorfor, men nå er hun på det andre, billigere katteungefôret og har ikke merket noe hoste i det siste. Tviler på at det er en sammenheng, men noen som har erfaring med dette?Anonymous poster hash: 897ac...e3d
Kiarapus Skrevet 6. oktober 2013 #5 Skrevet 6. oktober 2013 Nå har du ikke sagt noe om alder på katten din, men i og med at du mater den med exigent som er ett voksent for så forventer jeg at den er over ett år? Da er ikke ett kattunge fôr ett godt alternativ over tid altså. Da vil den jo bli kjempe tykk på null komma nix Kan jeg spørre hvor i landet du bor? Jeg kjenner kattefolk over hele landet, så jeg kan sikkert finne ut hva som blir den nærmeste plassen fra deg som selger exigent Hoste? Hva slags hoste? Vanlig hosting eller sånn tørr hosting som nesten kunne se litt ut som brekning? Hadde hun det bare en periode, eller hadde hun det hele tiden mens hun gikk på det foret?
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #6 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg er ikke ekspert på katt, så det er helt sikkert feil fôr hehe. Men nå blir hun utrolig tynn, siden hun er så kresen. Og hun spiser ikke like mye av dette fôret. Så dette var bare midlertidig fôr så hun ikke skullle tape seg så mye. Hun er 7 år. Jeg tror jeg vet hvor nærmeste forhandler er. Har et dyrelegesenter i nærheten som informerte om at de hadde det fôret ca 10 mil unna. Har ikke skjekket selv, men håper det stemmer. Det er jo ikke så langt, men er der utrolig sjelden. (Har ikke bil/sertivikat selv). Kan hende vi tar oss en tur bare for å kjøpe en 10 kg sekk. Jeg bor enda hjemme, og er familiens katt. Jeg er bare den som engasjerer meg mest haha. Takk for at du er snill og vil hjelpe da. Den hostingen var en sånn hoste som kunne minne om brekninger, at hun holdt på å spy. Hvis hun fikk denne hosten mens jeg koste med henne, ville hun gå bort og komme tilbake når hosten var over. Er ikke sikker på om hun har den enda, kan være at jeg bare ikke er tilstede når hun har hoste nå, er ihvertfall sjeldnere. Hun fikk denne i sommer etter at hun begynte med fôret, uten at det trenger å ha sammenheng. (Har vært bortreist en uke nå også). Hun hostet ikke ofte heller, ble bare litt bekymret over den. Som sagt er jeg ingen ekspert, så jeg har tenkt at det var en type influensa? Evt. for rask vektøkning? Jeg aner ikke, men hun virker helt frisk ellers Anonymous poster hash: 897ac...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå