spørsmålstegnet Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg satt og så på dette for noen få dager siden. Synes ved første øyekast at det var ganske interessant hvordan tre eksperter skal gi poeng fra 1 til 10 hva de synes. Men etterhvert så synes jeg det ble veldig subjektivt! Greit nok at dommerne stemmer etter hva de synes, men for meg så ble det bare dumt. Årets hjem synes jeg skal være et hjem som de aller fleste vil føles seg hjemme i, og trives i. Når de velger å gi topp-score til et firkantet hus som manglet totalt sjarm, var kaldt og hadde ingen møbler.. da blir konseptet feil. Stuet borti et hjørne var en tv, og foran tven var det ÈN stol. Ingen sofa, ingenting som sa velkommen. Ikkeno farger (jo kanskje bokhylla) som fremsto mer som rot. Huset hadde jo sin sjarm på mange måter, og absolutt potensial. Men hvordan dømmer de? Etter potensial, eller etter hvordan eierne har valgt å presentere hjemmet sitt? Sånn som de presenterte hjemmet sitt, ville jeg aldri klart å bo der. Synes ikke akkurat de eldre ekteparet fortjener å ha "Årets Hjem". Hva synes dere om konseptet?
Bikini Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 I utgangspunktet så syns jeg at det var et godt konsept. Har sett et lignende britisk program(husker ikke helt hva det het), og håpet at dette programmet skulle være like bra. Men jeg ble ikke imponert. Jeg syns det ble for sært, og påtatt. Veldig synd for jeg er veldig glad i slike program, og hadde høye forhåpninger.
Gjest Wilhelmine Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg synes den funkisvillaen var kjempetøff! Men om den akkurat kvalifiserer til å være "årets hjem" vet jeg ikke. Ble rett og slett litt skuffet over alle husene i forrige program, ikke fordi det ikke var fine hus, men fordi de var ikke nødvendigvis noe spennende ved dem. Pene, ordinære hus, synes jeg. Unntaket var jo den "antikke" villaen, som jo var veldig imponerende, men kanskje ikke så koselig... Jeg synes liksom at semifinalistene bør være litt mer enn det man ser over alt. Det siste huset, det de besøkte som nummer to, synes jeg var direkte kjedelig - veldig mainstream. Skal man ha "årets hus" må man jo ha noe litt ekstra. Liker konseptet egentlig, men foreløpig er jeg ikke så begeistret for juryen. Det virker litt for tilfeldig og påvirket av personlige preferanser i hva de synes er et fint hus selv - savner at de har satt noen felles kriterier for hva de vil finne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå