AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Hvordan ser folk på de som er blitt bedratt? Tenker dere at det må være noe feil med de bedratte, siden mannen/ kona var utro? Har jo hørt noen sagt her inne at det må være grunner til at mannen eller kona var utro.Tenker folk slik? Eller ser dere på en utro som svak og dårlig ? Anonymous poster hash: 17112...5df
Gjest BettyBoop Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Hvordan ser folk på de som er blitt bedratt? Tenker dere at det må være noe feil med de bedratte, siden mannen/ kona var utro? Har jo hørt noen sagt her inne at det må være grunner til at mannen eller kona var utro.Tenker folk slik? Eller ser dere på en utro som svak og dårlig ? Anonymous poster hash: 17112...5df Er veldig imot å skylde på den bedratte. Akkurat som om det var til pass for de å bli bedratt. Mulig at den som var utro var utro pga noe med den bedratte, men da skulle vedkommende heller gjort det slutt enn å bedra 4
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Hvordan ser folk på de som er blitt bedratt? Tenker dere at det må være noe feil med de bedratte, siden mannen/ kona var utro? Har jo hørt noen sagt her inne at det må være grunner til at mannen eller kona var utro.Tenker folk slik? Eller ser dere på en utro som svak og dårlig ? Anonymous poster hash: 17112...5df Utroskap er kun den utroes skyld. Min mening er at dersom man ønsker å ha sex med en annen enn partneren, så bør man avslutte det forholdet som man er i først (dersom man ikke har et "åpent forhold" der begge/ den ene har fått tillatelse til å ha sex med andre).
Gjest bråkar Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Nei. Hvordan ser folk på de som er blitt bedratt? Tenker dere at det må være noe feil med de bedratte, siden mannen/ kona var utro? Har jo hørt noen sagt her inne at det må være grunner til at mannen eller kona var utro.Tenker folk slik? Eller ser dere på en utro som svak og dårlig ?Anonymous poster hash: 17112...5df 1
Gjest Tirkes Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Jeg tenker ikke at det sier noe om egenskapen til den bedratte. Men jeg har ristet på hodet over de som blir utsatt for det samme gjentatte ganger og blir i forholdet med den som bedrar. Man velger sine egne handlinger, men kan ikke svare for handlingene til de rundt seg. 4
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Overhodet ikke. Finnes ikke en god grunn til å være utro, og da er det bedrageren som får ta skylda.Anonymous poster hash: 8a51c...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Skal jeg spekulere hadde jeg tenkt i mer den retning at noe i forholdet ikke var helt som det skulle. Kanskje man sluttet å vise omsorg for hverandre? Bare et eksempel. Men nei, jeg tror det er den som blir bedratt som får den største sympatien. Det virker jo også mer logisk. Men det har vært et tilfelle der jeg visste at dama var ei sjalu skrulle, som hadde vært utro 2 ganger mot typen sin. Hun behandlet han som dritt, og han godtok det, inntil en dag han var utro mot henne. Da var det ikke måte på hvor synd det var i henne og for en drittsekk han var. Da var det egentlig ingen som fikk min sympati ihvertfall. Men som sagt, så visste jeg en god del om henne da vi en gang var gode venninner. Men som oftest får den som blir bedratt min sympati, automatisk. Er ikke noe jeg tenker over gang. Merkelig egentlig. Anonymous poster hash: bc0e2...1a7 1
Bloggleseren Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Jeg tenker at utroskap kan skyldes alt mulig, og at i visse tilfeller kan den bedratte ha medvirket til at det skjedde. Men utgangspunktet må være at skylden ligger hos den som er utro. 2
Gjest Netmannen Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Som regel er det en vond sirkel her og man er kanskje uenig hvor sirkelen startet. 1. Man kan være utro fordi kone/samboer ikke gjør seg flid for å se bra ut. 2. Kone samboer gidder ikke gjøre seg sexy fordi man ikke syns du er verdt det. Hvis min samboer er utro mot meg, så vil jeg mene det er min egen skyld at jeg ikke klarte å tilfredstille henne bra nok. Akkurat på samme måte som en som går over fra Elkjøp til Expert, eller velger SAS over Norwegian. Hvis jeg ikke syns det er verdt å gjøre sin flid for å tilfredstille den andre part, ja da kan man ikke klage.
Gjest Netmannen Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Overhodet ikke. Finnes ikke en god grunn til å være utro, og da er det bedrageren som får ta skylda.Anonymous poster hash: 8a51c...ce6 Tja, det kan finnes mange gode grunner. I et forhold hvor 2 har det dårlig så må det vare en bra nok grunn å skape noe annet som gjør 2 glade på bekostning av 1. Personlig så angrer jeg mest på ting jeg ikke har gjort i løpet av livet. Hva hvis jeg ble med hun dama den kvelden. Kanskje ville jeg levd i et lykkelig forhold med henne nå?`osv. Det er letter å akseptere at man gjør ting som skjærer seg enn å sitte å lure på ting hvordan de kunne vært.
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Som regel er det en vond sirkel her og man er kanskje uenig hvor sirkelen startet. 1. Man kan være utro fordi kone/samboer ikke gjør seg flid for å se bra ut. 2. Kone samboer gidder ikke gjøre seg sexy fordi man ikke syns du er verdt det. Hvis min samboer er utro mot meg, så vil jeg mene det er min egen skyld at jeg ikke klarte å tilfredstille henne bra nok. Akkurat på samme måte som en som går over fra Elkjøp til Expert, eller velger SAS over Norwegian. Hvis jeg ikke syns det er verdt å gjøre sin flid for å tilfredstille den andre part, ja da kan man ikke klage. Har du erfart dette? Mange er utroe selv om kone/ samboer gjør seg flid for å se bra ut, gjøre seg sexy, og gjør mye for å tilfredstille sin partner!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 1. Man kan være utro fordi kone/samboer ikke gjør seg flid for å se bra ut. 2. Kone samboer gidder ikke gjøre seg sexy fordi man ikke syns du er verdt det. Hm, jeg har vært utro flere ganger, og jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Må si det har aldri vært en faktor for meg at kjæresten ikke har gjort seg flid nok med utseendet, men folk er jo så forskjellige. I mitt tilfelle har det dreid seg om alkoholpåvirkning, tenning i øyeblikket mens tanken på typen er langt vekk, eller typen selv er langt vekk, eller at forholdet skranter generelt. Men kjæresten har ikke forandret utseende, det har aldri hatt noe med det å gjøre. Forholdet kan jo skrante av andre grunner. Anonymous poster hash: fa059...5c8
Miamaia83 Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Jeg har blitt bedratt og ble etterpå innterpet med at det var min skyld og at han "måtte". Nå når jeg har fått avstand til deg ser jeg at jeg hadde ingen som helst skyld i at han gikk bak min rygg og har og oppdaget mange løgner og psykopatiske trekk ved ham. 2
Gjest Netmannen Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Har du erfart dette? Mange er utroe selv om kone/ samboer gjør seg flid for å se bra ut, gjøre seg sexy, og gjør mye for å tilfredstille sin partner! Mitt svar var nok en del farget av mine egne erfaringer. Men jeg er enig, det er en del som er utro bare fordi de har muligheten. (og jeg er redd veldig mange er slik hvis den rette dama/mannen dukker opp)
Gjest Chloe87 Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Nei, jeg mener at det er den som bedrar det er noe galt med.
Mike Waters Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Jeg tenker ikke at det sier noe om egenskapen til den bedratte. Men jeg har ristet på hodet over de som blir utsatt for det samme gjentatte ganger og blir i forholdet med den som bedrar. Man velger sine egne handlinger, men kan ikke svare for handlingene til de rundt seg. Enig i dette.
Anglofil Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Nei, jeg tenker at den som gjør noe feil er den som bedrar, det finnes stort sett aldri en god grunn for utroskap, kun dårlige unnskyldinger. Mvh Yvonne 1
Havbris Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Den som er utro er den som har ansvaret. En annen ting er at den som blir bedratt kan få problemer med selvfølelsen. Det betyr ikke at det er noe galt med vedkommende, det er kun en konsekvens av å ha blitt sveket. 1
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Nei men det å bli bedrat av henne alltid stilte opp for, kjempet opp en god økonomi for,fikk barn med.Henne jeg trodde og ønsket å bli gammel med. Henne jeg elsket like høyt som mine barn. Selvsagt setter er slik svik dype spor i en som ALLTID var 100%trofast, men sikkert som alle andre hadde sine feil og mangler som en sviker kan bruke for å rettferdiggjøre sitt svik/utroskap som rammet meg å barna så vondt.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Som regel er det en vond sirkel her og man er kanskje uenig hvor sirkelen startet. 1. Man kan være utro fordi kone/samboer ikke gjør seg flid for å se bra ut. 2. Kone samboer gidder ikke gjøre seg sexy fordi man ikke syns du er verdt det. Hvis min samboer er utro mot meg, så vil jeg mene det er min egen skyld at jeg ikke klarte å tilfredstille henne bra nok. Akkurat på samme måte som en som går over fra Elkjøp til Expert, eller velger SAS over Norwegian. Hvis jeg ikke syns det er verdt å gjøre sin flid for å tilfredstille den andre part, ja da kan man ikke klage. Upresis sammenlikning i mine øyne. Å være utro handler ikke om å velge "det beste produktet" som mellom SAS og Norwegian. Det handler om at griske/egoistiske personer skal ha i pose og sekk i en situasjon der de aller fleste (bortsett fra de som lever i åpne forhold, og da er det jo selvsagt greit) er enige om at kun en av delene er akseptabelt. En ønsker å fortsette det forholdet en enda er i av ulike grunner, men vil ha sex med andre i tilegg. Det blir som å betale for Norwegian sin billigere flybilett, men å få fly med SAS til bedre service for den billige biletten. Det går ikke og dersom du prøver blir du fortalt at den slags går ikke og du må ta den biletten du har investert i, på godt og vondt (uten å antyde at SAS eller Norwegian er bedre/dårligere, bare ment som en sammenlikning). Dersom en skal velge mellom de beste produktetene, så slår mann opp med nåværende kjæreste først, og så velger ett nytt og "bedre produkt" eterpå. Det er både feigt og uetisk å beholde kjæresten som en sikkerthetsline om gresset ikke skulle vise seg å være grønnere på andre siden. Jeg hadde værtfall ikke satt pris på at min kjæreste gikk og prøvde nye steder og beholdt meg som "fallback" og da er det bare naturlig å gi samme omtanke i retur Som svar til TS så tenker jeg aldri at den bedratte "ikke har levert". Noen er ikke utro fordi de ikke har en bra kjæreste, men snarere at de kjeder seg og er spenning eller trenger-bekreftelse junkies. Noen mennesker er veldig selvsentrerte og har en tankegang om "så lenge jeg ikke blir tatt så går det jo bra". Uansett hvor god kjæreste du er, uansett hvor god du er i senga så kan du være uheldig og rote deg inn i et forhold med en slik en, og i mine øyne sier det lite om deg, men mye om de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå