Gå til innhold

Redd for datteren min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jente på 17 år nå som jeg begynner å bli alvorlig redd for sikkerheten til..

Snakker da ift trakassering især seksuell. Hun er VELDIG klar på sine egne grenser og godtar ikke hva som helst. Hun ble mobbet en del som barn og har med det blitt veldig var på uønskede kommentarer ol. og har satt nulltoleranse for bullshit, som hun kaller det selv.. Og det er noe jeg er glad for, hun har bein i nesa og tør å stå opp for seg selv, det er flott det. Men enkelte av guttene eier ikke respekt for henne selv når hun kommer med skikkelige argumenter og virkelig tar dem på kornet.. Har selv sett det, de bare provoserer henne ytterligere. Hun lar seg ikke provosere i så veldig stor grad selv om hun jo blir sinna, hun greier å holde seg saklig (selv om hun er nokså krass om nødvendig) og hun tyr ikke til vold eller stygge bemerkninger. Men likevel synes jo disse guttene, er især et "miljø" gutter stort sett litt eldre enn henne, som jeg merker har disse holdningene. Og jeg vet det foregår en del dritt i det miljøet, narkotika og sexpress og lignende. Selv om jenta mi ikke er inne i miljøet eller har noen kontakt med dem utover når hun sender dem en krass kommentar når de plystrer på henne, så merker jeg at de begynner å gjenkjenne henne, egle henne ekstra mye, de går bare lengre og lengre med trakasseringen sin. Fra plystring og ekle småstikk til at de regelrett grafser på henne og ler mens de kaller henne hore og sier ting som "jeg vet du vil det" og slikt.

Har prøvd å si til henne at hun må skygge banen, men da ble hun bare sint på meg. skjønner henne egentlig, og jeg er jo egentlig kjempeglad for at hun tør å si imot slike svin av noen folk.. men jeg setter sikkerheten hennes høyere, og senest i går kom hun hjem med blåmerke etter at hun hadde slått til en av dem når han prøvde å grafse på henne.

Må få legge til at hun er veldig gjennomtenkt i det hun står for, hun oppsøker dem ikke, hun provoserer ikke, hun gjør ingenting for å trigge atferden deres. Ikke noe seksuell i fremtreden heller.

Dette ble rotete.. men uff, jeg er så engstelig når hun går ute! hun ferdes rundt som hun vil (dog aldri full eller lettkledd) Har snakket litt med andre her om disse tingene og især jeg og mødrene i området holder litt ekstra øye med jentene våre. Men det er begrenset hvor mye vi kan overvåke dem, spesielt min er veldig der at hun nekter å la seg kue utover normale forholdsregler som å ikke løpe halvnaken rundt drita full om natten.

Har for lengst utstyrt henne med beskyttelsesspray og hun kan litt selvforsvar, men er likevel redd for tryggheten hennes.

noen som er/har vært i samme situasjon som kan komme med innspill ift hva jeg bør gjøre??

Anonymous poster hash: 902a1...757
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke så mye du får gjort, hvis hun ikke vil høre på det du sier? Hva med disse gutene, da? Kjenner du til dem, hvor de bor, hvem foreldrene er? Går det an å snakke med foreldrene? Eller finnes det en forebyggende avdeling i politiet hos dere (tror det skal finnes overalt, og de retter seg inn mot ungdom)? Disse guttene er jo potensielle forbrytere, når de viser så liten respekt for jenter. Noen bør forebygge at de ender opp som overgripere, rett og slett.

Anonymous poster hash: 76850...189
  • Liker 4
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg syns jenta di høyrest veldig fornuftig ut, og at ho tek att når nokon slenger med leppa til henne er berre bra. Ho blir snart atten, og du må faktisk berre byrje å stole på at ho klarer seg på eiga hand. Slik du beskriv det var det då eg vaks opp, og greia med slike gutslampar er at dei er tøffare verbalt enn når det kjem til stykket. Så la henne ta vare på seg sjølv, og stol på at ho klarer det.

• Liker 6
Skrevet
Det er rart hvor stolte foreldre er av sine barn i alle situasjon.
Du er stolt fordi hun ikke finner seg i det, men jeg syns at hun er rett og slett dum. Hvorfor i all verden henger hun med disse folka? Å være med folk som bruker narkotika og behandler henne som dritt viser til at hun egentlig ikke er så voksen som du skal ha det til. Hun er sikkert kjempegrei jente, men her er det ikke gjengen som er problemet,men det er henne.
Jeg hadde hintet til det så ofte jeg kan. Kommet på eksempler, men lyttet og vist forståelse og respekt.
Kanskje hvis du hinter nok, så kommer hun til å ha det i bakhode, og kanskje neste gang hun opplever det så bør hun tenke på å få seg nye venner.

Anonymous poster hash: c6ebb...2c8
  • Liker 3
Skrevet

Det er rart hvor stolte foreldre er av sine barn i alle situasjon.

Du er stolt fordi hun ikke finner seg i det, men jeg syns at hun er rett og slett dum. Hvorfor i all verden henger hun med disse folka? Å være med folk som bruker narkotika og behandler henne som dritt viser til at hun egentlig ikke er så voksen som du skal ha det til. Hun er sikkert kjempegrei jente, men her er det ikke gjengen som er problemet,men det er henne.

Jeg hadde hintet til det så ofte jeg kan. Kommet på eksempler, men lyttet og vist forståelse og respekt.

Kanskje hvis du hinter nok, så kommer hun til å ha det i bakhode, og kanskje neste gang hun opplever det så bør hun tenke på å få seg nye venner.

Ta på deg brillene og les HI om igjen, hun henger ikke med dem. Anonymous poster hash: 17e0e...463
  • Liker 3
Skrevet

Du er stolt fordi hun ikke finner seg i det, men jeg syns at hun er rett og slett dum. Hvorfor i all verden henger hun med disse folka?

"Selv om jenta mi ikke er inne i miljøet eller har noen kontakt med dem utover når hun sender dem en krass kommentar når de plystrer på henne, så merker jeg at de begynner å gjenkjenne henne, egle henne ekstra mye"

"...hun oppsøker dem ikke, hun provoserer ikke, hun gjør ingenting for å trigge atferden deres..."

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er i skolesammenheng hun møter disse folka ville jeg kontaktet skolen med en gang! Hun er garantert ikke den eneste som blir utsatt for dette, men ikke sikkert alle er like sterke som henne til å si i fra..

Skrevet

Jenta kommer hjem med blåmerker? Ehh. Hvor skjer dette da? Ute på gata eller på skolen? De må da ha en form for kontakt med henne.

Anonymous poster hash: 917a7...bb3
  • Liker 1
Skrevet

Ta på deg brillene og les HI om igjen, hun henger ikke med dem.

Anonymous poster hash: 17e0e...463

hvor i all verden møter hun disse menneskene da?? og så ofte? Virker som om de er venner ja. eller noen hun henger med. Er det i sammenheng med skolen/jobb skal man ta det opp med ledelsen.

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for rasisme og påfølgende innlegg vedr dette.

Sulosi, mod.

• Liker 1
Skrevet

Hvor treffer hun disse menneskene?

Blåmerke? Vold bør politiannmeldes

• Liker 1
Skrevet

Hvordan har hun kontakt med dem dersom de ikke henger sammen?

• Liker 1
Gjest Wanderlust
Skrevet

Hvordan har hun kontakt med dem dersom de ikke henger sammen?

Det kan jo være et lite sted hvor man lett treffer på folk. De kan holde til på steder hun ferdes mye, for eksempel en stasjon/terminal.

Skrevet

Hvis det er en sånn guttegjeng som holder på sånn så bør politiet varsles. Det er som oftest bare et spørsmål om tid før det faktisk skjer en jente noe.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...