Gå til innhold

mer energi av å være tynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har prøvd å være både tykk og tynn, syntes dere at dere orket mer da dere var tynne enn tykke? hadde dere mer overskudd og energi?

Anonymous poster hash: fb51d...d8a
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde mer overskudd og energi, men jeg er helt sikker på at det var pga at jeg spiste rett og trente ikke fordi at jeg var tynn :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er tynn å har hverftall ingen energi. Tror at dersom du går fra tykk til tynn, så får du mer energi fordi du rett og slett blir bedre trent, ikke like fort sliten.

Anonymous poster hash: 30810...f79
  • Liker 1
Skrevet

Og da kan du like godt gå fra tynn og utrent til tynn og trent, om du skjønner hva jeg mener. Tror ikke det handler om å være tynn.

Anonymous poster hash: 30810...f79
  • Liker 2
Skrevet

Det som er viktig er hvordan du lever og spiser, ikke hvor mye du veier.

Farmor er ei lita kule, og hun har mer energi enn familien samlet.

Anonymous poster hash: e1bca...c8c
Skrevet

Jeg har gått fra å være 140 kg til å bli 100 i løpet av året her, og jeg merker ENORM forskjell på energinivået.

Jeg får masse energi av å trene, og trenger ikke lenger en halvtime/time på øyet etter jobb.

Skal ned minst 25 kg til, og jeg gleder meg bare til enda mer energi og å ha et lettere liv!! :danse:

Anonymous poster hash: e7ce8...6d4
  • Liker 2
Skrevet

Tror ikke det nødvendigvis er sånn. Derimot har jeg veid ca. 50-52 hele livet, men gikk "plutselig" opp ti kg(i fett). Merket at det var tyngre å bevege seg. Gikk ned kiloene igjen, og jeg følte meg så lett! Kanskje ikke mer energi, men lettere i kroppen, mer spretten igjen.

Anonymous poster hash: c3c3e...1e5
  • Liker 2
Skrevet

Vekten min har ikke variert så mye, men jeg har mer energi og bedre humør når jeg passer godt på kostholdet enn når det sklir ut. Leste også endel informasjon for en liten tid tilbake om at sultfølelse trigger kreativitiet på en annen måte enn når man er mett og fornøyd, trolig en gjenlevende liten bit av oss fra de dager hvor vi måtte gi en innsats for å jakte/samle mat i sultperioder. Mulig det er dette som merkes.

Jeg får også mye mer energi når jeg er flink og trener som jeg skal. Om jeg skulker unna i en ukes tid, så er det mye lettere å synke dypt ned i sofaen og unngå trening uka etter.

At man får mer energi av å være tynn i forhold til normalvektig / lubben... uten variasjoner i kost/trening.. det vet jeg ikke. Men går man ned i vekt, så har man som regel fint kosthold, og beveger seg mer. I tillegg er man lettere og føler seg dermed spretten, som noen skriver over her. :)

Gjest navnelapp
Skrevet

For mykje og for lite fordervar alt, tenker eg. Har ein litt på kroppen så har ein energireservar til ekstreme situasjonar, sjukdom og liknande. Er ein muskuløs så ber ein kroppen betre, og brukar og meir energi fordi det er lettare å vere aktiv. Er ein for tynn så frys ein lett, har lite energimessig overskot og kan fort bli slapp og sliten. Men det er jo ganske få som er så tynne. At det skal vere noko skilnad i energinivå på å vere tynn og å vere normalvektig trur eg ikkje. Ein som er normalvektig har ganske enkelt større reservar, og vil kunne halde på lenger enn ein som er veldig tynn, iallfall viss dei er i same fysiske form. For det går jo godt an å vere tynn, og å likevel vere i dårleg fysisk form.

Det viktigaste er nok som Tirkes seier å passe på kostholdet slik at det er fornuftig og sunt, og å trene jamnt og trutt. Eg har trent systematisk i eit år no, og føler meg veldig sterk og energisk i kroppen sjølv om eg ikkje har gått så mykje ned i vekt.

Skrevet

Jeg har alltid vært aktiv, men har gått fra tynn til lubben (styrketrening+mye mat) og nå går jeg mot tynn igjen. Som tynn føler jeg meg klarere i toppen og mer intelligent, med mer energi og bedre sexlyst.

Skrevet

Litt begge deler egentlig. Da jeg var overvektig spiste jeg mye mer og fikk mer energi fra maten, men trente lite og følte meg slapp på grunn av det. Nå som jeg har gått ned en del og fremdeles er veldig forsiktig med matinntaket, blir jeg slapp fordi jeg spiser lite, men får energi fra treningen. Alt i alt har jeg nok noe mer energi som normalvektig enn overvektig.

Skrevet

Får energi av å røre mer på meg. Å få energi av å bli tynnere i seg selv, tror jeg heller gjelder om du er så tung at du blir sliten av å bære på det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...