Gjest Trådstarter Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg ble veldig skuffet i dag. Datteren fortalte meg at eksen, sin mor, farmoren, sa til henne at hun var glad at eksen hadde fått et nytt liv. Og at hun synes at han hadde funnet ei dame som var mer ordentlig og skikkelig enn den dama han hadde. Datteren overhørte også at farmoren ba stadig vekk eksen bryte all kontakt med meg siden barna er 12 og 15 år. Barna kunne heller slippes av fra bilen og bli sendt hit var hennes forslag. Jeg er rett og slett sjokket, for han forlot meg for den dama. Og så snakker farmoren dritt om meg.... Datteren sa at faren hennes snakker ikke dritt om meg åpentlyst, og sier at han vil prøve å snakke litt med meg av og til vennskapelig, for det er viktig når vi har barn sammen, men farmoren sier seg uenig Jeg er sjokket, for farmoren til barna var en kjempegod venn av meg da meg og han var sammen. Og hun sa at hun var så glad at han var sammen med meg den gang, og at jeg var favorittsvigerdatteren hennes. Jeg er rett og slett sjokket....Min mor ville aldri funnet på å si noe sånn om min eks til datteren vår. Og foran henne. Datteren min sier at hun liker det ikke, for jeg er hennes mor, en del av henne, og så er det en ny dame der som har baby med eksen også nå, som farmoren snakker så varmt om. Jeg kommer herretter til å overse eksens mor dersom jeg møter på henne på noen som helst måte. Er skuffet. Hva synes dere?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 For ei drittkjerring! Hev deg over henne og bli elsket av dattera di mens hun gradvis blir sett mer ned på - av sine egne barnebarn! Anonymous poster hash: 60452...ef2 3
Inwe Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Ta det opp med henne og eksen din! Dette er ikke akseptabelt!
Gjest blasé Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 synes faktisk at du enten tar deg turen bort, eller tar en telefon til denne damen. si at du respekterer at hun ikke synes noe særlig om deg lenger, men at det er helt uakseptabelt å snakke slik til datteren din. diskuter heller det med sønnen din, ikke barnebarnet ditt. herregud for ei dame.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Jeg ville også konfrontert henne. Rett og slett fordi det er ikke så mange som konfronterer slike saker nå til dags, og da tenker jeg hun lærer. Hvis ikke, så sier det veldig mye om henne. Anonymous poster hash: 95fc6...fa3 1
Lady Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 say whaat ?! For et hespetre. Hadde sagt klart og tydelig i fra om at å snakke slik til barna ikke er akseptabelt. Maken til primitiv oppførsel. Ikke legg deg på samme nivå som henne, ved å snakke dritt tilbake. Sett en høyere standard, og si at du forventer samme respekt tilbake.
Gjest Trådstarter Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Datteren min ville ikke jeg skulle si at hun hadde fortalt det til noen. Men jeg klarte ikke å dy meg, jeg tok det opp med faren og ba han ikke stresse datteren min med at jeg gjorde det. Jeg skrev smser med han i dag, frem og tilbake om det. Han kunne ikke tro at moren hans hadde sagt noe sånnt , skrev han. Men om det hadde skjedd, så hadde det vært sykt, og han ba oss ta en samtale om det en dag, sa han. Ja jeg ble drittforbanna på kjerringa, og jeg skrev til han sinte ord som " din mor er et hespetre og lignende" . Og det er ikke rart jeg gjorde.... Jeg prøvde også å roe det ned, og skrev: jeg har selv sagt stygge ting om deg foran barna i besøk hos mine familie før, så alle kan gjøre feil. Men da reagerte datteren og sa høyt: IKKE SNAKK STYGGT OM MIN FAR, han er en del av meg og jeg er glad i han!. Og da diskuterte meg og familien min om at jeg måtte slutte å si bitterheten for at han forlot meg til fordel for en annen , og ta hensyn til at han er jo en del av min datter og sønn. Og de sa at de savner eksen min faktisk, for de synes han var snill selv om han såret meg. Og jeg er enig i det... han er tross alt far til mine barn og det blir feil å snakke styggt om han fordi de elsker han. Min familie snakker kun varmt om eksen, og de sier : du hadde ihvertfall en flott far til barna dine, og vi skjønner jo at barna elsker han!. Nå ble jeg kjempeskuffet ja.. for jeg tror på datteren, og det skrev jeg til eksen og. Datteren vår er veldig fornuftig, og klok, og sier kun ifra hvis noe plager henne. Og nå sa hun at dette med farmoren plager henne. At farmoren snakker drit om hennes mor til henne direkte. Det kan virke som om hun glemmer at du er mora mi mamma sier hun. Og dette skrev jeg til eksen, og skrev at det er altfor lett å snakke drit om hveandre, men tenk på barna.. , de elsker oss begge.... og de vil ikke like at verken meg eller din mor slenger drit om bruddet vårt. Jeg ble veldig såra fordi moren hans hadde sagt til min datter at hun favoriserte nye dama, altså mor til hans nyfødte barn. Datteren min sa: det stikker i hjertet mitt når hun sier at den dama er favoritt fremfor deg. Det som er ille er at hun sier det klart og tydelig. Og at hun sier at hun er glad pappa dumpet deg., og fant en bedre dame. da gjør det vondt inni meg for du er min mor, og halve meg... sa datteren. Ja , viktig å snakke ut om det . Vet ikke om eksen tror meg, men han sa at han forstår at jeg er lei meg, og vil prate med meg. Han mente at kanskje mora hans bare ville skryte av den nye dama og ikke mente å favorisere henne, men jeg tror på datteren min... For jeg vet hvordan mora hans kan være.... Jeg tror at hun skryter den dama opp i været. For jeg snakket med henne en gang etter det var slutt og han hadde funnet seg ny dame, og da sa hun: Jeg er så glad for at livet har gått videre og at han har fått seg et barn til. Sant du forstår at livet må gå videre for han, sa hun.spørrende til meg.... Jeg var bare helt i sjokk den gangen... og etter det så ble jeg dårlig av dama.....
Gjest Trådstarter Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Jeg har ikke slengt dritt tilbake om farmoren til min datter. Datteren min sa : jeg synes det var slemt sagt mot deg mamma, og egentlig så såret hun meg med å si sånnt om min mor, kjente det stakk inni meg, sa hun. Men datteren sa også: jeg er kjempeglad i farmor, og hun er kjempesnill ellers,men det mot deg var sårende mamma. Men jeg er glad i henne. Og da sa jeg til datteren at det hun sa mot meg var direkte vondt av henne og lite tankefullt å si.... Og at jeg var sint på henne. Greit hun var snill mot dere, men tror ikke hun har tenkt langt med å si det om meg.... tror hun har glemt at jeg er mora deres , sa jeg. Så jeg er skuffet på henne sa jeg.... Men jeg har ikke sagt dette til min familie, for da vil de bli skrekkslagen og rystet.... Jeg sier det ikke videre , men skal ta det opp med faren.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Gratulerer, du har møtt et av disse falske menneskene på denna jord.. Ikke så stor nyhet.. Dem er vist overalt.. Anonymous poster hash: 541fb...d58
Gjest Trådstarter Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 tar det opp med eksen, men han vil jo beskytte sin mor igjen for dette, og sier vel bare enda mer at hun ikke har sagt det. Men det var sårt å høre at hun sier at hun favoriserer nye dama - mor til hans nyfødte barn, til min datter......Er sikkert ikke lett å være barn i sånn situasjon. Min datter sier at hun hater at farmoren skryter så mye av hun nye dama.... Det er altfor mye mamma, og jeg synes hun burde dempe seg foran oss. Hun har blant annet sagt : at han burde bryte kontakten helt slik at han kan ta vare på hun nye dama med å bryte helt med meg...... Hun har sagt at jeg ikke er så ordentlig som hun nye...... Hun har sagt at hun nye har virkelig system mens jeg er rotete...... Hun har sagt at hun føler sønnen sin er kjempeglad uten meg og det gjør henne godt at jeg er da ute av hans liv..... Hun har sagt at bruddet er bra........Hun har sagt at hun kan ikke forstå at jeg ble lei meg da han brøt opp for er det noe å være lei seg for, vi passet ikke sammen thats it påstår hun..... Nei .... jeg er sjokket over alt hun har sagt til datteren og foran datteren... Helt sykt..... Datteren min har bedd meg slappe av, og gi blaffen i det, for hun elsker sin mor høyest uansett hva som blir sagt om meg. Skal ta en samtale med eksen en dag vi får annledning. Må prøve å få han til å forstå at dette er uakseptabel oppførsel , eller det skjønner han, men... at det er sant. Farmoren har også sukkersyke, så hun har ikke godt av å få kjeft for dette, men jeg kommer til å ignorere henne hvis hun ikke tar kontakt med meg og kommer med en pen unnskyldning. Til vanlig har hun ikke kontakt med meg da, men uansett dårlig sagt.
Gjest Mupsi Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Svigermoren din bruker vel samme metode på den nye svigerdatteren sin som hun gjorde på deg. Hun vil innynde seg hos henne og bruker deg.
Gjest Trådstarter Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Hun gjorde akkurat det samme anngående en av de andre barna hennes..... Datteren min nevnte det: husker du da onkelen min var sammen med en dame, og farmor skrøt hun opp i været, men da det ble slutt og han fant seg ny dame så sa hun at den nye dama var mye bedre enn den forrige, og den forrige var ikke noe å ha. Så ja , jeg husker det...... Hun har drevet på slik før... Men sjokket over at hun gjør det med meg... pga de to barnebarna hennes som er mine..... Hun nye dama har gitt henne et barnebarn også, så det er litt komplisert for barna mine når de føler at hun nye dama og det forholdet og den familien de har skapt sammen blir sett høyt på i farmorens øyne, mens de føler seg rar , akkurat som om de kommer fra den ulykkelige kjærligheten sa datteren..... Men jeg tenker at farmoren glemmer hvor mine barn kommer fra. Hun tenker vel på den nye dama som mor til mine barn og kanskje..... siden hun vil at meg og faren skal bryte helt.... Skjønner ingenting.. Farmoren er litt rar..... Det er hun. Hun kan tenke på en rar måte og det vet jeg. Men er skuffet over at hun synes det er så koselig å lesse meg i søppelspannet.... liksom.....
Gjest Lone Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 Synd, men alder er ikke noe kvalitetsstempel akkurat som det å være kristen heller ikke er det. Min svigermor sa rett ut i mitt nærvær at ekskona var mye mer ordentlig. Dvs. hun kom fra en religiøse familie, mens jeg er "vanlig". Hadde heller ingen andel i bruddet, da jeg kom inn i bildet 1,5 år etter skilsmissen. Jeg ble litt sjokkert med det samme, men tenkte etterpå at jeg ikke gadd å ha kontakt med idioter. Vi bor langt unna, så det var ikkenoe problem for meg. Er heller ikke så familieorientert, men synes det er deilig å velge mine egne omgangsvenner. Hun måtte bite i det sure eplet og be om unnskyldning, da min mann sa at han heller ikke ville komme om hun ikke kunne skjerpe seg. Det forunderlige er at vi er gode venner i dag og jeg er oppriktig glad i henne. Om hun ikke hadde bedt om unnskyldning, hadde jeg bare valgt andre sammenkomster enn med familie. Kanskje du skal snakke med datteren din og forklare at farmor er korttenkt og at hun burde be barnebarnet om unnskyldning før hun reiser dit igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå