AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Jeg har vært syk i snart en uke så jeg har spist ganske lite (typ bare litt stekt pølse i dag) og jeg har slitt mye med kvalme de siste mnd, så jeg har nå bestemt meg for å legge om kostholdet litt (altså spise mer grønnsaker og frukt og spise knekkebrød i stedet for brød, da jeg tror brød kan være grunnen) På grunn av dette mener han altså at jeg har anoreksi. Jeg er en helt normalvektig person og jeg har da ingen problemer med meg selv og er kjempefornøyd med kroppen min. Da jeg sa at jeg selvsagt ikke har anoreksi, så begynte han å snakke om at det kan være ubevisst, og at han mener dette er grunnen til at jeg blir kvalm av brødmat. Og selv om jeg sier klart i fra om at jeg selvsagt ikke har anoreksi, så fortsetter han å hevde at jeg har det. Jeg synes det er skikkelig dårlig gjort av han Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Orker ikke å snakke med noen som skal prakke på meg sykdommer som jeg absolutt ikke har. Noen som har råd til hva jeg skal gjøre? Skal jeg kutte han ut? Anonymous poster hash: d027d...b8b
Gjest Runforit Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Så han mener du har anoreksi fordi du kun kutter brød/gluten fra kostholdet? Men du spiser alt annet? Tror han har hatt dame med anoreksi før så han er paranoid eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Så han mener du har anoreksi fordi du kun kutter brød/gluten fra kostholdet? Men du spiser alt annet? Tror han har hatt dame med anoreksi før så han er paranoid eller noe. Ja, jeg skjønner ingenting jeg.. Jeg har hatt glutenintoleranse som liten, så jeg tenker jo at det kanskje har kommet tilbake da og vil teste ut om jeg blir bedre uten, og det er ikke akkurat skadelig å ikke spise hvetemel. Han har aldri vært i et forhold (han har bare rota rundt med noen damer) og han er 23, så jeg vet ikke hvor det kom fra jeg.. Anonymous poster hash: d027d...b8b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Dette kompisen din sier ville jeg tatt seriøs. Det første symptomet på anoreksi er pitaphobia. Som er en ubevisst hat/redsel mot brødprodukter. Kontakt lege. Anonymous poster hash: d53bf...fe8 1
Red-Ruby Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 (endret) Dette kompisen din sier ville jeg tatt seriøs. Det første symptomet på anoreksi er pitaphobia. Som er en ubevisst hat/redsel mot brødprodukter. Kontakt lege. Anonymous poster hash: d53bf...fe8 I dag(akkurat nå) er det første dagen jeg nyter en bolle på lenge og jeg lo skikkelig høyt når jeg leste dette. Man har ikke anoreksi kun fordi man slanker seg/passer på/har allergi! Endret 24. september 2013 av Butterscotch 2
Gjest Runforit Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Ja, jeg skjønner ingenting jeg.. Jeg har hatt glutenintoleranse som liten, så jeg tenker jo at det kanskje har kommet tilbake da og vil teste ut om jeg blir bedre uten, og det er ikke akkurat skadelig å ikke spise hvetemel. Han har aldri vært i et forhold (han har bare rota rundt med noen damer) og han er 23, så jeg vet ikke hvor det kom fra jeg.. Anonymous poster hash: d027d...b8b Om du hadde mistet masse vekt over tid og plutselig var restriktiv for fett og karbohydrater(som anorektikere er) så kunne jeg forstått han. Men å kutte ut gluten som mange reagerer på, meg inkludert, er ikke et tegn på anoreksi(????) Hadde blitt skikkelig provosert og sagt fra at om han ikke har noe bedre å komme med så får han holde det for seg selv. 1
MajorasMaske Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 I dag(akkurat nå) er det første dagen jeg nyter en bolle på lenge og jeg lo skikkelig høyt når jeg leste dette. Man har ikke anoreksi kun fordi man slanker seg/passer på/har allergi! Dette har anorektikere fortalt seg selv siden tidenes morgen. 1
Red-Ruby Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Dette har anorektikere fortalt seg selv siden tidenes morgen. Takk doktor, men jeg tror jeg skal rådføre meg med en lege til, for å være sikker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Det første symptomet på anoreksi er pitaphobia. Som er en ubevisst hat/redsel mot brødprodukter. Kontakt lege. Anonymous poster hash: d53bf...fe8 Ha ha ha :D I like! Anonymous poster hash: c9ab8...e90 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Takk doktor, men jeg tror jeg skal rådføre meg med en lege til, for å være sikker. Det kan lønne seg, anoreksi tar liv. Godt at du oppsøker lege. Anonymous poster hash: d53bf...fe8
#Sunrise Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 På apoteket så får du kjøpt sånn blodprøve, så du kan teste deg for gluten allergi:) du kan kjøpe en sånn test, og sjekke om du har allergi , og vis du ikke gidder gjøre det, så kan du si til kompisen sin at du gjorde det, ogderfor slutter med gluten:)
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 På apoteket så får du kjøpt sånn blodprøve, så du kan teste deg for gluten allergi:) du kan kjøpe en sånn test, og sjekke om du har allergi , og vis du ikke gidder gjøre det, så kan du si til kompisen sin at du gjorde det, ogderfor slutter med gluten:) Jeg har en sykdom skjønner du (antistoffsvikt) som gjør at jeg kan ha cøliaki uten at det synes på blodprøvene, så det er bare noe man må finne ut av selv dessverre :/ Anonymous poster hash: d027d...b8b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Hvordan tester man seg for pitaphobia? *humre humre knegg knegg* Det verste var at ikke alle tok spøken. Anonymous poster hash: c9ab8...e90
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Om du hadde mistet masse vekt over tid og plutselig var restriktiv for fett og karbohydrater(som anorektikere er) så kunne jeg forstått han. Men å kutte ut gluten som mange reagerer på, meg inkludert, er ikke et tegn på anoreksi(????) Hadde blitt skikkelig provosert og sagt fra at om han ikke har noe bedre å komme med så får han holde det for seg selv. Ja, og jeg har da ikke mistet masse vekt. Jeg har tvert i mot gått opp fra 52 til 54 kilo (begge er normalvektig til å være så lav som jeg er) de siste månedene og jeg tenker egentlig ikke over hva jeg spiser i det hele tatt.. Jeg kan liksom finne på å spise en plate sjokolade en helg uten å tenke over det. Så det er jo ikke akkurat rart at jeg blir provosert da! Jeg tviler egentlig på hele vennskapet når han sier sånt.. Anonymous poster hash: d027d...b8b
Red-Ruby Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Hvordan tester man seg for pitaphobia? *humre humre knegg knegg* Det verste var at ikke alle tok spøken. Anonymous poster hash: c9ab8...e90 Jeg tok den sånn halvveis da, dessuten var jeg med på å bygge videre på den, så jeg er ikke så dum som denne tråden skulle tilsi! hehe! aner ikke hvorfor jeg tok det seriøst, men kan tenke meg at å unngå fetende mat kunne ha vært en symptom for noen 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Nå er plutselig han sur på meg for at jeg reagerte på det og ba han om å trekke det tilbake (noe han selvfølgelig ikke gjorde, og fortsatte med at jeg burde gå til legen og sjekke det opp osv) så jeg aner ikke om jeg gidder å ha noe mer med han der å gjøre jeg altså. Anonymous poster hash: d027d...b8b
Red-Ruby Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Nå er plutselig han sur på meg for at jeg reagerte på det og ba han om å trekke det tilbake (noe han selvfølgelig ikke gjorde, og fortsatte med at jeg burde gå til legen og sjekke det opp osv) så jeg aner ikke om jeg gidder å ha noe mer med han der å gjøre jeg altså. Anonymous poster hash: d027d...b8b Virker ikke som en type som er lett å ha med å gjøre! Jeg hadde vert veldig forsiktig med å fortelle noen at jeg tror de har psykiske lidelser og hvis de hadde sagt ifra at det ikke er OK, så hadde jeg selvfølgelig trukket meg tilbake. Bare husk at du ikke må "dumpe han",han er en venn, ikke en kjæreste. bare unngå han,men ikke lag unødvendig drama rundt det.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #18 Skrevet 24. september 2013 Virker ikke som en type som er lett å ha med å gjøre! Jeg hadde vert veldig forsiktig med å fortelle noen at jeg tror de har psykiske lidelser og hvis de hadde sagt ifra at det ikke er OK, så hadde jeg selvfølgelig trukket meg tilbake. Bare husk at du ikke må "dumpe han",han er en venn, ikke en kjæreste. bare unngå han,men ikke lag unødvendig drama rundt det. Det er sant Hadde kjæresten sagt noe sånt, så hadde jeg gjort det slutt med en gang... -TS Anonymous poster hash: d027d...b8b
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #19 Skrevet 24. september 2013 Du har ikke anoreksi. Vil du ha diagnosekriteriene for sykdommen, så du kan legge de frem for ham som bevis? Anonymous poster hash: 52b62...58f
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #20 Skrevet 24. september 2013 Du har ikke anoreksi. Vil du ha diagnosekriteriene for sykdommen, så du kan legge de frem for ham som bevis? Anonymous poster hash: 52b62...58f Han er så sur uansett så det er vel ikke vits... Men han skal bare få lov til å være sur, for jeg gidder ikke prate med folk som han. -TS Anonymous poster hash: d027d...b8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå