Gå til innhold

Når kom magen, første graviditet vs neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk du mage i de ulike graviditetene dine? Kom den raskere i graviditet nr.2, 3 osv?

I første graviditet var jeg oppblåst de første ukene, men babymagen kom først i uke 18-20.

Nå er jeg 11 uker på vei, og føler babymagen har begynt å komme allerede.

Anonymous poster hash: b03ee...24e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen kom mye raskere gang nr to. Husker forrige gang at buksene begynte å stramme i livet rundt uke 12 eller noe, men denne gangen skjedde det ca en måned før. Jeg husker sist at legen på kontroll i uke 10 sa at livmoren akkurat hadde nådd over skambeinet da, og jeg skjønte da hvordan jeg kunne kjenne toppen på livmoren. Mener det var et par uker før det denne gangen at jeg kjente at kanten var godt over skambeinet. Så tror ikke den tidlige magen bare var luft, hvis jeg har kjent riktig.

Men nå som jeg er 18 uker, tror jeg ikke magen er spesielt mye større enn på samme tidspunkt sist. Jeg har sett på noen bilder fra den tiden da, og magen er kanskje litt større nå, men ikke så mye som jeg hadde trodd den ville vært. Kjenner i dag at jeg har lyst til å bytte ut vanlige bukser med gravidbukser, omtrent på samme tid som sist. For et par måneder siden hadde jeg trodd jeg skulle se ordentlig gravid ut nå, men det gjør jeg ikke. Kun en liten mage som fremmede ikke kan skjønne skyldes graviditet. Så her stoppet det liksom opp etter at en liten mage poppet tidlig ut. Perioden med den smålubne følelsen før gravidmagen kommer har mao. vart veeldig lenge denne gangen.

• Liker 1
Skrevet

Første gang fikk jeg ikke mage før uke etter uke 20- ingen trodde jeg var gravid når jeg fortalte det :fnise:

Denne gangen hadde jeg en tydelig bulk allerede ved 12-13 uker :)

Skrevet

Første gang kom magen rundt uke 20-22. Andre gang kom den allerede i uke 10. Det er bare halvannet år mellom våre jenter, det er nok en del av grunnen. Men sånn alt i alt var jeg ikke så ekstremt mye større andre gangen enn første tror jeg.

Skrevet

Magen kom til samme tid (ca uke 20) med alle tre.

Skrevet

VeraVinge: Åneiiii, var akkurat det jeg fryktet! Jeg syns de ukene jeg gikk rundt og så lubben ut var grusomme :fnise: Søstra mi sa det samme som deg. Hun fikk mage tidlig med nr.2, men den var på lubbenstadiet til cirka uke 20 (omtrent samme tid som magen ble ordentlig synlig første gangen).

Takk for svar, alle! :)

TS

Anonymous poster hash: b03ee...24e

Skrevet

VeraVinge: Åneiiii, var akkurat det jeg fryktet! Jeg syns de ukene jeg gikk rundt og så lubben ut var grusomme :fnise: Søstra mi sa det samme som deg. Hun fikk mage tidlig med nr.2, men den var på lubbenstadiet til cirka uke 20 (omtrent samme tid som magen ble ordentlig synlig første gangen).

Takk for svar, alle! :)

TSAnonymous poster hash: b03ee...24e

Hehe, ikke alle som har det sånn da. Vet om flere hvor en skikkelig gravidmage har poppet ut mye tidligere andre gang. Men man blir da vant til å kle seg, så man føler seg noenlunde vel. Men når man alltid har hatt flat mage, er det selvsagt ganske rart å gå i tre måneder og se velfødd ut. Så jeg gleder meg veldig til gravidmagen kommer for fullt, forhåpentligvis snart.
Skrevet

Jeg fikk ikke mage før runft uke 17-18 sist, men denne gangen så poppet den ut rundt uke 10. Er 17+0 nå og magen er fortsatt ganske lik som i uke 10, dvs. stor og pløsete. Hurra for å gå rundt og se tjukk ut i fire måneder.... Gleder meg også til magen blir tydelig rundt og gravid, ser det er mange (spes. kollegaer) som lurer fælt på om de skal kommentere magen eller ikke. Er hun gravid eller har hun lagt på seg mye i det siste? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...