Gå til innhold

Er foreldrene med i invitasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor vanlig er det at det er foreldrene som inviterer til bryllup i invitasjonen? (Ved at det enten står "xxx og yyy, zzz og www inviterer...", eller "Hilsen xxx og yyy, zzz og www ")

Er dette bare avhengig av hvem som betaler for festen?? For oss er det slik at mine foreldre har sagt at de skal betale så og så mye, men hans har ikke nevnt et ord om det, selv om vi tror vi får noe av dem senere. Så da blir det jo evt bare mine foreldre som skal invitere? Eller begges?

Eller er det vanlig å droppe at foreldrene nevnes selv om de gir økonomisk støtte?

:-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville snakket med dem - synes de det er naturlig aa sta som vertskap? Arrangerer de en del til bryllupet bortsett fra aa stoette okonomisk - er de med paa aa bestemme og bestille mat, drikke, blomster, musikk etc? Da er det kanskje naturlig at de inviterer? Men hvis dere bestemmer og ordner det meste selv, ville jeg invitert selv hvis jeg var dere. Hos oss inviterer mine foreldre, selv om min tilkommendes foreldre ogsaa betaler en del. Det er mine foreldre som har det overordnede ansvaret for festen - de har forhandlet avtale med selskapslokalet, ordnet med musikk, blomster og masse annet (under instruksjon/samarbeid fra meg og min kjaere :sjarmor: ). Saa for oss var det naturlig at XX og XY sine navn staar nederst paa invitasjonen og at svar rettes til dem.

Skrevet

Hans mor har insistert på at hun skal betale for maten (fordi hun betalte hele bryllupet til søsteren hans som hadde et mye mindre bryllup), men det er vårt bryllup. Vi er voksne mennesker som har bodd sammen i mange år og vært sammen enda lenger så det er vi som inviterer og verken hans eller mine foreldre er verter.

Slik gjør vi det... :)

Skrevet

Isiselin: Man kan vel vaere voksen selv om man ikke har bodd sammen i mange aar?! Kverulerer jeg naa? :klø: :ler:

Skrevet

Vi har mine foreldre som vertskap, av mange gode grunner.

For det første vil vi at det skal være et vertskap på festen som tar i mot folk der mens vi er hos fotografen.

For det andre vil vi at det skal være noen som ikke er oss som skal distribuere ønskelister, ha samtaler med toastmaster og formidle info til nøkkelpersoner.

Vi ønsket også at noen andre skulle ta seg av alle svarene som kom inn etterhvert, og holdt rede på ja og nei-kort.

Ikke minst var det viktig for meg at mine foreldre, som brudens foreldre, på gammelt vis stod der, rett og slett for tradisjonens skyld.

Skrevet

Vi løste det med å skrive xx og yy med foreldre.

Begge har skilte foreldre, og tre av fire hjelper økonomisk. Vi arrangerer og styrer ting selv, så det var ikke naturlig å velge en av dem til vert(inne). Syntes også at det hadde sett dumt ut med en smørbrødliste med navn og nummer :roll:

Det avhenger som tidligere sagt av situasjon og ønske, lykke til!

Skrevet

Vi inviterer selv, og foreldre er med og spleiser på regninga.

Vi ordner det meste selv da.

Skrevet

Hos oss er det foreldre på begge sider som står som "vennlig hilsen" med de riktige telefon nr under. Det er foreldrene våre som spleiser helt likt, og vi skal bare nyte... (vel, vi betaler fotograf, bryllupsreise, kjole til meg og andrekk til han, og litt annet småtterier, så det blir nok noen kroner på oss også)

Foreldrene våre hadde møte sammen med oss rett etter forlovelsen, og da snakket vi om dette, og ble enige om at dette var beste måten. Vi synes det er kjempe-hyggelig at foreldrene våre samarbeider så godt med hverandre, og vi synes det bare skulle mangle at de står som vertskap når de betaler hele festen...

Det er lurt å bare ta en prat om det... så løser det seg sikkert av seg selv!!!

blyg :)

Gjest Poirot
Skrevet

Våre er vertskap, fordi det er de som betaler.

Skrevet
Isiselin: Man kan vel vaere voksen selv om man ikke har bodd sammen i mange aar?! Kverulerer jeg naa?  :klø:   :ler:

:tunge1: Ja, nå kverulerer du! :ler2: Altså: Vi har vært sammen lenge og har bodd sammen lenge og vi er voksne mennesker. Tre grunner, ikke to! Mer forståelig nå??? :ler2:

Skrevet

Hos oss stod foreldrene våre som vertskap selv om det av uliek grunner kun var mine foreldre som var med og betalte. Svigermor er alene og har i alle år slitt med å få endene til å henge sammen, og hadde ikke mulighet til å betale noe. Men vi vet alle sammen at hun mer enn gjerne hadde gjort det om hun hadde hatt penger til det, så alle syntes det var helt naturlig at hun også stod der. Hun hjalp jo til på mange andre måter hun også!

Skrevet

Hos oss er det foreldrene som står under "Vennlig hilsen". Begge mine foreldre er gift på nytt, disse står også her. Det av den enkle grunn at potten er delt på 3 foreldrepar (så i bunn og grunn betaler mine foreldre dobbelt så mye).

Vi betaler også en del selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

På våre invitasjoner står det bare våre navn.

Likevel er det vel foreldrene som kommer til å være vertskap i selskapet i den forstand at en av dem ønsker velkommen og gir ordet til toastmaster.

Vi ordner det meste selv, men får hjelp til det vi trenger av foreldrene. Hele regningen deles på tre.

Skrevet
På våre invitasjoner står det bare våre navn.

Likevel er det vel foreldrene som kommer til å være vertskap i selskapet i den forstand at en av dem ønsker velkommen og gir ordet til toastmaster.

Vi ordner det meste selv, men får hjelp til det vi trenger av foreldrene.

Sånn er det for oss også! Foreldrene betaler festen + litt småting og resten betaler vi selv..

• 3 uker senere...
Skrevet

Hos oss betale foreldrene våre festen, samt visse andre ting, men vi står for enkelthetens skyld likevel alene i invitasjonen. Vi spurte våre foreldre om de hadde noen meninger om dette før vi trykket invitasjonene, men det hadde de ikke. Svar utbes likevel til dem og de kommer også til å ønske velkommen og ta i mot gjestene ved selskapslokalet, så i realiteten fungerer de jo som vertskap.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi inviterer til vårt bryllup, og det hadde vi gjort selv om noen av våre foreldre hadde vært med å betale.

Det er vårt bryllup, og derfor er det vi som inviterer.

Skrevet

Vi er de eneste som står i invitasjonen, og vi er også de som betaler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...